غير مكتمل الرجولة ويغتصب طفلة بالقوة في المنيا

نشر وتحرير: في Monday, March 8, 2010, 14:44
هذا المقال نشر في قسم: اقرا الحادثة | ويحتوي على: 31 تعليقات فقط .
حادث اغتصاب طفلة المنيا - عطف حيدر العدوة

حادث اغتصاب طفلة المنيا - عطف حيدر العدوة

حادث اغتصاب طفلة عطف حيدر مركز العدوة المنيا

غير مكتمل الرجولة ويغتصب طفلة بالقوة في المنيا

مصريات

نبيل يوسف
قضت محكمة جنايات المنيا برئاسة المستشار عثمان محمدين وعضوية المستشارين جمال عبدالقادر ومحمد عزت مناع بحضور أحمد ياسين وكيل النيابة وأمانة سر محمود ربيع بمعاقبة رشاد على عبدالله “مزارع” ومقيم بقرية عطف حيدر بمركز العدوة بالسجن المشدد خمس عشر سنة لقيامه بخطف الطفلة مروة.ع.أ “5 سنوات” والذي يعمل والدها بالسعودية وهتك عرضها.

أثناء خروج الطفلة من منزلها لالقاء زجاجة مكسورة وان أهالي القرية عثروا عليها داخل كيس بلاستيك في مكان مهجور بأطراف القرية.
كشفت التحريات ان المتهم قام بخطف المجني عليها أثناء سيرها وضربها بيده على رأسها مما أفقدها الوعي ووضعها داخل جوال بلاستيك وحملها الى مبنى تحت الانشاء وهتك عرضها بالقوة.

تبين ان المتهم غير مكتمل الرجولة وطلبت زوجته الطلاق قضاء.. بعد زواج استمر 3 سنوات لفشل محاولة علاجه عند الأطباء.

أحالت نيابة مركز العدوة تحت اشراف المستشار محمد أبوالسعود المحامي العام لنيابات شمال المنيا الى محكمة الجنايات محبوسا والتي قضت بحكمها السابق .

اخبار ومواضيع ذات صلة:



31 التعليقات في “غير مكتمل الرجولة ويغتصب طفلة بالقوة في المنيا”

  1. عيون الليل
    2013.09.23 22:15

    يا جماعه انا اقولكم الحقيقه
    رشاد معملش كده بس هو ورط نفسه بنفسه
    واخوه رجب هو كمان ورطه بسب انه كتب فى الظابط بلغات 
    وبعد كده اتنازل عنها
    المهم اللى عمل كده واحد من عائله ابو هيبه
    وسوف يتم التعامل معه الواد اسمه (م .ع. ح )
    وكل ده بسب انا جد البنت كسر اليفطه اللى كانت على جامع
    العسكراويه وكانت اليفطه مكتوب عليها جامع ال هيبه

  2. حمام العطف
    2012.11.25 20:32

    انا كنت مسافر بره ومعرفش اي حاجه بس الحقيقه اني في ازمه اخلاقيه مش في العطف بس في مصر كلهاوربنا يستر علينا ولاحول ولاقوة الاباللله

  3. جمال محمدداود
    2012.07.12 02:59

    الاخ الفاضال انتا كنت فين وقت الحاداث يرت الكلام الي نكتبو يكون واقعي ياسادة الاخ جمال مسافر الاردان منيمتا تعراف انتا وقت الحادث هل كنت موجود ولالع وشكران علي حرية تعبيراك اصلي النت ليس عليه رقيب

  4. خالد
    2011.12.03 15:58

    حسبى الله ونعم الوكيل فى

  5. علي عرفات الجندي المجهول
    2011.10.04 23:44

    سلام يا بلدي يلي انتي في بالي ومش ناسيكي بس انتي نسياني انا احضنك وبرضيو انتي رمياني سلامي الى كل بلدي ويا رب يحميكي يا بلدي———————سعيد–اسامة—-الممسوس—النص—ابو مها—ابو ملك—–خالد—–ممدوح—الفخراني—عنتر—-

  6. علي حسن جوده درويش
    2011.09.28 21:19

    ياجماعه ربناوحده هو العالم بالفاعل كيف يكون ضعيف جنسيا وكيف يقوم بالاغتصاب وياترى فيه حد شافه ولا الناس بتخبط وخلاص اللهم انك عفو كريم تحب العفو فاعفوعنا اللهم استرنا في الدنيا والاخره

  7. جمال محمد داود
    2011.09.14 01:12

    الاخوة الاعزاء هزا الرجل مظلوم ان ظابط المباحث فى مركز العدوة لفق لة تهمة البنت ليعيد قدراتة للترقية اكتشفنا بعد الثورة وهو رجل يسعى من اجل لقمة العيش ولاكن نؤمن بالمثل الزى يقول خيرا تعمل شرا تلقا وهزا الكلام لة دللائل للاستفسار الاتصال على رقم***-

  8. ابو كريم
    2011.09.13 19:56

    لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا ده ظلم

  9. وليد علي عبد الونيس
    2011.09.13 00:58

    الحمد لله الذي شفانا وعافانا ممن ابتلي به كثير من خلقه اللهم استرنا في الدارين واستر اعراض المسلمين في كل مكان ………………… اللهم انت الله لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين سلامي الى :رمضان عبد الحميد الصفناوي و محمد عمر ويس العدوي وطه العدوي وعلاء عاطف وماجد خليفة واحمد رشاد

  10. علي عبود ونيس
    2011.09.06 21:36

    سلامي الى استاذي الاستاذ محمد عبد الباسط والاستاذ احمد عيد مصطفى والاستاذ مستور فرج احلى مستر في الدنيا

  11. وائل ونيس
    2011.09.06 21:29

    اللهم ابعد عنا الهم والغم وارزقنا التقى والهدى وحسن الخاتمة سلامي الخاص الى سعيد عرفات وممدوح ربيع جدامي شعبان الممسوس وعادل الممسوس وفتحي الممسوس وعمي الاستاذ رمضان عبد الونيس وسلامي الى اهل بلدي احسن بلد والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

  12. رضا المدكوري
    2011.09.06 21:16

    سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله …………(يا ايها الذين آمنو ا ان جائكم فاسق بنبأ فتبينوا ان تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا علي ما فعلتم نادمين )
    اكثروا من قول لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين. اللهم ارزقنا الامن والامان

  13. ابو سارة
    2011.09.06 21:09

    لا اله الا الله محمد رسول الله نقول ده نصيب ومكتوب (قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا …) انا من البلد ديه والله وحده اعلم بكل شيء ان كان عمل كده ولا لأ بس نقول ………..ياما في الحبس مظاليم ……..وممكن يكون فعلا حصل منو كده فربنا يغفر ليه ويسامحو …..رب اجعل هذا البلد آمنا …………………….

  14. طه سيد ابراهيم كامل حسين
    2011.06.12 14:43

    يارب ننجح ونعدي

  15. جمال محمد داود الشارع الكبير
    2011.03.19 21:32

    اوجة رسالة للاخوة ولاد بلدى عيب عليكم الانتقادات دية

    الاخ محمود يعنى اية حاجة بسيطة من الحقيقة والاخ ابوسعد كبير هة هة البلد حسن من الاسلوب شوى ويا عبد القادر انتة ما بتعرف حاجة الاخ احمد ما تقولش حاجة والاستازة اية ما عرفش ازا كانت انسة ولامدام متدعيش على حد الاخ علاء المصرى انتة مش حاكم الاخ سلام مربع انتة مريض جدا باالنسبة للاخت وفاء تحليلك فى محلو وتعبيرك جيد نسال اللة ان يرحمنا ويهدينا على بعضنا فى عطف حيدر جمال محمدداود الشارع الكبير بجوار مخبز ابوقطة \\\المملكة الاردنية الهاشمية مجمع الملك عبد اللة باىىىىىىىىجم

  16. جمال محمد داود
    2011.02.24 22:32

    حسبي الله ونم الوكيل على كل واحد فيكى يا عطف حيدر عشان شوهتم سمعت البلد بالنصب ولاحتيال والقذاره

  17. swatch2010
    2011.02.12 18:50

    هتجاوب ازاى يوم الساعة(حسبنا الله ونعمةالوكيل)

  18. احمد العشني
    2011.01.16 23:11

    الصبر من عندك يارب

  19. محمودبرعى
    2011.01.16 23:09

    قصة عجيبة وانا مش مصدق كل واحد بيقول كلمة خلتوني قربت اصدق

    والحقبقة يعلم بة رب الكون وعارف الظالم من المظلوم وفي الا خر دي حاجة بسيطة من الحقبقة الا بتحصل

  20. ربيع زيدان
    2010.08.01 00:58

    لاالة الاالله محمد  رسول اللة 

  21. رضا عطا
    2010.08.01 00:46

    لاالة الا اللة محمد رسول الله 

  22. محمود سعد كبير البلد دي
    2010.07.02 21:13

    مع احترامي الشديد لرأيكو  وانا معاكو ان  المفروض عقوبت الافعال المشينه دي يبقي عقوبتها الاعدام لكن في حالة الاخ ده افتكر ان الحكم ده قاسي عليه لانه هو اصلا ضحية المجتمع الجاهل جاهل باكل المقاييس من التعليم الي الثقافه الجنسيه وواضح كمان ان الاخ ده كان مريض نفسين نتيجة ضعفه ومشاكله في العلاقة الزوجيه ودي موش حاجه بسيطه يعني ولان في بلدنا الحاجات دي عيب وقلة ادب وميصحش حد يتكلم فيها فطبعا كان لازم يتعب نفسيا ويعمل اللي عمله 
    وبردو انا مع الحاجه
    اتفوه عليك وعلي البلد اللي انت منها

  23. ابن العدوة احمد نافع
    2010.05.17 17:34

    انا مش هتكلم كتير بس لو مظلوم ربنا هيقف بجانبه ولو هو الفاعل يبقى ربنا يجازى اشد العقوبة ان شاء الله

  24. عبد القادر
    2010.03.24 09:30

    الراجل ده مظلوم والله ان عارف القصه كله ان من نفس البلد ده لبسه علشان كان فى جرايم خطف ومش لقين حد يلبس التهمه ده راجل غلبان ملوش غير ربنا 

  25. أحمد
    2010.03.15 22:48

    أمين يا أيه ربنا يسمع منك

  26. أحمد
    2010.03.15 22:47

    أنا والله مش عارف ققول أيه

  27. ايه
    2010.03.10 17:02

    ربنا يخدك

  28. بلدى ام الدنيا
    2010.03.09 01:32

    حسبى الله ونعم الوكيل..ربنا ينتقم منه فى الدنيا والاخره

  29. علاء المصري
    2010.03.09 01:17

    والله الاعدام قليل علية المفروض بعد ال15 سنة يعدموة فى مكان عام وبعدين دى طفلة عندها 5 سنوات : طب ميروح يعمل راجل على ولا بلاش حسبي الله ونعم الوكيل

  30. سلام مربع .. يا بلدى
    2010.03.08 22:00

    بالشفا .. ومبروك عليك 15 سنة تتبغدد وتدلع فيها .. لسه فيه نوعية قذرة من الهمج دول .. يا عالم لو واحد اتشنق فى ميدان عام .. الكل هـ يكش ويخاف … وان لله وان اليه راجعون

  31. وفاء
    2010.03.08 19:09

    تفوه عليك وعلى تربيتك 15 سنة قليلة عليك……………….. المفروض يعدموك في ساحة عامة ………..حتى تكون عبرة لمن لايعتبر…………. والله ماافسد المجتمعات الا هؤلاء الهمج ………..الي ماعندهم تربية ولا دين………. ماتت الاخلاق ان لله وان اليه راجعون…………….. وتحياتي الخاصة للفنك الليبي


    

أكتب تعليقك