خطاب سيف الاسلام القذافي

خطاب سيف الاسلام القذافي

خطاب سيف الاسلام القذافي

نص خطاب سيف الاسلام القذافي فيديو يوتيوب

مصريات

بعد تطور احداث ليبيا 2011 نقل التليفزيون الليبي خطاب سيف الاسلام القذافي الموجه الى الشعب الليبي وجاء بـ خطاب سيف الاسلام القذافي ان تلك الاحداث سوف تؤدي الى حرب اهلية ودمار شامل …

وايضا اكد خطاب سيف الاسلام القذافي ان ليبيا تحكمها القبلية وفي حالة حدوث ثورة واسقاط النظام لن تقوم دولة حقيقية قبل 40 عاما ..

واضاف في خطاب سيف الاسلام القذافي ان الزعيم الليبي متواجد الان في طرابلس ولن يغادر بلده …

وقد اعتبر البعض ان خطاب سيف الاسلام القذافي شمل تهديدا مباشرا خاصة بعد حديثه عن تدخل عناصر اجنبية وانتشار السلاح وان المظاهرات والاحتجاجات في ليبيا يقودها مدمني المخدرات والبلطجية ..

مشاهدة فيديو يوتيوب خطاب سيف الاسلام القذافي عن مظاهرات و احداث ليبيا الاخيرة

YouTube Preview Image

 

اخبار ومواضيع ذات صلة:

Advertisement

فيديو خطاب سيف الاسلام القذافي اليوم يوتيوب

86 comments
  1. الله ينصرك على عملاء الناتو يا سيف و خد الثار لابيك 

  2. متاظهر ليبا ! 25/10/2011 21:25 -

    شباب هل شخص قذر – وسخ – فاسد – متسلط يحكم ليبيا ؟

  3. متاظهر ليبا ! 25/10/2011 21:23 -

    يستاهل هو وابنة وبكل صراحة أن أبنة رفظ ينظق الشهادتين وقبل ان يموت كان يدخن سيجارة وهو فاتح مرقص ويشرب خمرة فية الله يرفع عنة ولآ يبلانا
    الله لآ يدخلة الجنة قولو أمين يا أخوان ليبيا

  4. خطاب سيف الاسلام القذافي 10/10/2011 04:42 -

    سيف الاسلام القذافي ده واحد اهبل

  5. ليبية حرة 08/09/2011 01:59 -

    افتخر اني جرد من وصف القذافي لان حني اللي صنعنا الثورة ثورة الاحرار الشرفاء
    وحني اللي تحديناه في الميدان وحني اللي واجهنا النار ب صدورنا فلتحيا ثورة الابطال 17 فبراير ثورة كل ليبي حر

  6. تره تخيلوا معاي شكل القذافي توى في الحفر ( وجه اصفر وليه هلبة ماصبغش اكيد شعره ابيض و لحيته مطلوقة راحت ايام العز بالله تمتله

    لاعاد فيتامينات لا مساج لابلي احرف علي راسه

  7. زنقة زنقة دار دار ياقذافي درت العار حيه عليك من الثوار وين تعدي منهم وين هههههه توى مني الجرد حني ولا انت من حفرة ل حفرة مش قلتوا تريس اطلع واجه شعبك لكن الشعب والثوار صقع عليك

  8. ايمان 08/09/2011 01:50 -

    قال يبي يحارب ل اخر قطرة دم والله انه مجنون القطرة اللي يحكي عليها هي دم الشعب الليبي الشعب الليبي يحارب ويموت بش هو وبوه يحكموا والله انه الحق ضايع وراء هالعائلة المجنونة خيره مايطلع يحارب هو وبوه بالبندقية اللي هبلونا بيها لكن لا الشعب يموت وهما يحكموا اخر الوقت

  9. ايمان 08/09/2011 01:47 -

    يحساب روحه ملك الشعب الليبي ولا بالك ورث هوله جده هههههه

  10. ايمان 08/09/2011 01:47 -

    قالوا قاعدة وقالوا يقطعوا في البشر ويغتصبوا في النساء هههههه اليوم حني وياهم ف نفس الشارع ايد ب ايد والله الثوار اشرف واطهر من كتائب الجبن

  11. ايمان 08/09/2011 01:44 -

    كل من حاول تشويه صورة الثوار نقولهم الثوار خشوا طرابلس ومارينا منهم الا كل خير اولادنا منا وفينا اهلنا واحبابنا وطرابلس الان آمنة ب ثوارها الاحرار

  12. حمادة الغنام كفر الشيخ 26/08/2011 12:04 -

    انا بقول للااخت غادة المصرى معمر القذافى مش عبيط العبيط هوة الشعب المصرى الا اتنهب لامدة 30 عام انما العقيد معمر القذافى اقسم بالله وانا صايم ان لبيا لن تنعم بشى بعد معمر القذافى وهاتشوفوو كلكم على عينكم ان ماصبحت لبيا دمار بعد معمر اولا حرب اهلية هاتحصل تنظيم القاعدة موجود نهب وسرقة واغتصاب موجود اية ياناس انتم نسيتو ان 5 دينار كانت بتاكل عائلة كاملة انما احنا يامصرين 100 جنية ماكنتش بتكفى عائلة الخير كلة فى لبيا هوة فى واحد ليبى كان بيحب يشتغل واكل نايم شارب كل شى متاح لة سيارات ببلاش كل شى ببلاش دة من خير ارض لبيا علشان كدة الا عندة ضمير وعندة دين واسلام يقول الحق سيبكم من التعلقات بتاعتكم دة يغلط فى دة ودة يغلط فى دة انتم قاعدين على الاجهزة فى بيتوكم ممكن تقولو كل شى والاخت الا بتقول على معمر اهبل والله انتى الا هبلة معمر القائد الوحيد الا كان بيقول الا فى قلبة علطول لااى رئيس دولة وحصل قدام عينكم معمر ماكنش عميل لليهووووود معمر عمل كل شى للشعب الليبى يلا اشبعووووو يا يهوووود دخلتو لبيا يلا اعملو كل شى علشان العرب تفرح حسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم انا مازرتش لبيا بس متابع اخبارها من 25 عام صدقونى والله لن تنعم لبيا بما كانت علية من قبل

  13. محمد بن....بن الحسين (رضى الله عنه ) 13/03/2011 13:50 -

                                                      بسم الله الرحمن الرحيم
         اسمحولى أرد على السيدة / اللى قالت انها من مصراتة واسمها / عواطف , يوم 3/ 3 / 2011م , وان قائدالمتمردين هناك كان عايز يعلن نفسه خليفة , وكمان المتمردين مارضيوش , وقال ايه عايزة تحول ليبيا ملكية للقذافى واولاده , وكلامها مش بدون خشة بس , لأ ده مليان عبط , ياست عواطف هو انتى كنتى مع المتمردين وشفتى الكلام ده , ولا سمعتى عنه بس , ولا كان فيه شوية عيال بتلعب اللعبةدى قدامك , ولا عبيطة ومتهيألك ان انتى لما تقولى الكلام ده امريكا هتعرف وتخاف وتيجى بسرعة تضرب مصراطة , وغيرها , وكمان عايزة ليبيا تبقى ملكية , ويبقى القذافى واولاده الملوك , حد فى الدنيا يقلب من جمهورية لملكية ياعبقرية زمانك , وتبقا الاسرة المكية مجانين مجانين , وكمان يكون الحكم للشعب , ازاى هو القذافى قالك انه هياخد الملكية ويقعد فى البيت , ولا هما هيحكموك انتى لواحدك حبيبتهم , بعد مايخلصوا على الشعب الليبى , ولا ايه ولاا ايه … , اوعى تتكلمى تانى لحسن سيف يحطك فى قوضة الفيران , ولا يوديك عند امنا الغولة , ماهو مجنون ويعملها , علشان هما يصعب عليهم اوى ان يفضل حد من الشعب الليبى عايش , حتى لو كان بيحبه زيك , وابعدى عن الشز وغنيله , دا المثل بيقول , لاتحب المجنون , ولا تخلى المجنون يحبك .

  14. محمد بن....بن الحسين (رضى الله عنه ) 13/03/2011 04:43 -

    معلهش هانتكلم بأدب , لأنه شيمتنا , رغم انه صعب مع مثل هؤلاء , قتلة شعبهم وقتلة ألأطفال والنساء منهم , وايضاً قتلة ألصحفيين , وليس منعهم أو حبسهم فقط , بل قتلهم , لم يكتفوا بقتل الحقيقة فقتلوا أصحابها , سبحان الله ,لا توجد صفة رزيلة إلا فى القذافى وأولاده , كلهم , لأنه لو فيهم واحد محترم لكان قتل ابوه وأخوه سيف , ومش حرام ولا صعب فى وضعهم , مع كل الاجرام والبجاحة كمان , ولو أى واحد بيعمل جزء من عمايلهم , لكان ادارى شوية , وحتى لو ظهر , مايشتمش حد تانى , مش يشتم كل العرب والدول العربية وكمان الاجنبية , وعلى الهوا , دول مجانين رسمى , واول مرة فى التاريخ يتحكم مجانين فى ارواح شعب بحاله , كل قتلة الشعوب وخصوصاً شعوبهم كانوا مجرمين بس , لكن مجرمين ومجانين دى اول مرة فى التاريخ تحصل , والغريب ازاى فيه بنى آدمين وعندهم ذرة عقل او ذرة نخوة بيطيعوا أوامرهم وكأنهم قادة تحرير بصحيح , ودى من علامات القيامة , لأنه كدا مش الاوضاع اتقلبت وبس , دى اتسخطت , حد يصدق ان الدنيا كلها تقول لمجنون واولاده غلط ويزيدوا بدل الخجل  , والعالم كله يغلطهم ويهددهم ويساعد ويحذر وهما يزيدوا فى الاجرام يوم عن يوم , كل حاجة اتصورت وماشوفناش هلوسة الا منهم وقالوا التزييف والكدب وماشوفناش كدابين غيرهم , والغريب انهم متهيألم ان ده كفاح ضد الاحتلاال الايطالى , وتبقة مصيبة لو جوم فى الآخر وقالوا احنا نسينا ان ايطاليا طلعت من زمان , هو سؤآل واحد , لو انتصر الشعب الليبى , وان شاء الله هاينتصر , ومعمر واولاده عملوا نفسهم مجانين , فى الحالة دى يبقوا كدابين ولا صادقين ؟!!!!

  15. يقول‏ ‏مالم‏ ‏يفهم 13/03/2011 00:56 -

    عيب‏ ‏وعار‏ ‏عليك‏ ‏ياسيف‏ ‏العرا‏ ‏انت‏ ‏وابيك‏ ‏تقتلون‏ ‏شعب
    ال
    عزل‏ ‏وقتلكم‏ ‏لابرياء‏ ‏ودم‏ ‏الشهيدعلى‏ ‏جابرم
    الجزيرة‏ ‏فى‏ ‏عنقك‏ ‏

  16. lokasolfar 11/03/2011 19:48 -

    خليك لغاية مانشوفك انت وابوك معلقين فى الساحة السودا

  17. خطاب سيف الاسلام القذافي 09/03/2011 23:06 -

    خطاب سيف الاسلام القذافي

  18. ابو حنين السوفي 05/03/2011 23:38 -

    ربي يهديك يا معمر كفاك دماء وكفاك تشمت من كل الدول انت مهزوم ومخذول وويلك من عذاب ربي انت وحاشيتك

  19. عواطف 03/03/2011 11:22 -

    أنا ليبية، أعيش في مدينة مصراتة تحديداً، وقد حاول أحد قادة التمرد إعلان نفسه “خليفة للمسلمين في مدينة مصراتة”، إلا أن بقية المتمردين لم يرضوا به قائداً لهم!

    وتقولون أن كلام المهندس سيف الإسلام كذب! خطأ!……..حياك الله يا معمر، ويا سيف الإسلام، ويا ساعدي، وكلي أمل في القائد معمر القذافي أن يحول ليبيا إلى المملكة الجماهيريةالليبية، يمارس الناس فيها السلطة الشعبية، ويبقى هو ملك عليها، ويخلفه أبناؤه بعده.

  20. عبير 03/03/2011 11:01 -

    أنا مواطنة ليبية وأفهم ما يقول (على عكسكم يافاهمييييين!!!)

    وكل كلمة قالها سيف الإسلام صحيحة وكل ليبي عايش في ليبيا فاهمها, فبلاش تغلطوا في سيف أحسن ما تندموا….
    فعشت يا سيف الإسلام القذافي أنت ووالدك منصورين بإذن الله وماتعدلش علي مايتعدلش عليهم………….

  21. مصرى عربى 25/02/2011 10:15 -

    حسبى الله ونعم الوكيل ف القذافى وابنة المعتوهين بالله عليكم هل هؤلاء يستحقوا ان يكونوا حكام هؤلاء مكانهم مزبالة التاريخ كل الحكام العرب وجهان لعملة واحدة كلهم الا ما رحم ربى ف مزبلة التاريخ ابشرك يا ايها الاحمق المتعالى بمصير كل الخونة والعملاء وهو مزبلة التاريخ والله الله يا شعب لبيا الحبيب النصر النصر للبيا العظيمة لاحفاد المختار احبكم ف الله مصرى عربى

  22. فلسطين 25/02/2011 02:01 -

    حسبي الله ونعم الوكيل… ……. التحية ثم التحية الى الشعب ليبيا الاحرار
    الصبر ثم الصبر على هذا الطاغيه عديم الرحمة……..اياكم التدخل الاجنبي الى بلادكم اياكم ثم اياكم
    اصبرو وصابرو على مااتاكم بهي الله ان الله مع الصابرين…….

  23. احمد 23/02/2011 15:06 -

    سيبها انت وابوك الله يخرب بيتك وبيت ابوك احمد من مصر

  24. نوفة 23/02/2011 10:40 -

    في حمير كتير لازم تنشال متل الي ئبلها

  25. مجدى عبد القادر 23/02/2011 09:47 -

    ياجيش ليبيا اوفق معى اهلك الحاكم زائل لكن الشعب باقى والجيش حماة الوطن من الاعداء والعدو هو المغرور هو وابية الذين جلبو المرتزقة لضرب اهلهم وعشائرهم

  26. مجدى عبد القادر 23/02/2011 09:45 -

    يامغرور يابن المجنون انت وابوك حذاء مبارك بيسوا شكلكم مبارك مهم عمل اتنازل عن الرئسة كرمال اراقة الدماء ومهم قولان او عملان مجنون ليبيامش ممكن يتسوى برجل متزن متل مبارك ابوك كان الراحل السادات يطلق علية الواد مجنون ليبيا ليبيا شعب كريم ولة جذور اصيلة حرام عليك انتى وابوك تدنس ارضة حسبى الله ونعم الوكيل

  27. رزق زهران 23/02/2011 08:18 -

    لقد ولاكم الله ارض لستم لها بمالكين فاتقي الله يامن سميت على خالد وكان عزا للدين اتريد هدم ديار المسلمين يافاجر اتروع الناس ياعبيت اتقى الله اين الحكمه اين اسلوب ولاد الرؤساء والملوك دا انت غلبت عبدو العبيط لما الناس ثارو على ابوه نزل فى وسطهم وقال حد يوقف ابن الكلب ده

  28. ايه الهبل ده 23/02/2011 06:03 -

    بجد انا مش عارف انت بتفكر منين. هيا تقريبا التهمه الجاهزه لأحكام الهبل انهم يقولوا عصابات وبلطجية… هوا ما بيشوفش التليفزيون الليبي عندهم ولا ايه … ولا يكون مش ليلي اساسا …
    لو انت قلبك علي ليبيا اعمل انتخابات حره نزيهة وخلي الشعب يخطار وبقي اكشف عليهم قبل مايصوتوا علشان تتطمن انهم مش واخدين حبوب هلوسة ولا مخدرات… كتك خيبة

  29. كتك القرف 23/02/2011 05:48 -

    سيب ليبيا انت وابوك وهيا تعمر … ولا محروق علشان هتنضرب علي قفاك…

  30. كتك القرف 23/02/2011 05:47 -

    سيبها انت وابوك وهيا تعمر…

  31. ليبي 23/02/2011 02:04 -

    الولد جاهل كابيه
    انت وابيك من اتى بالمرتزقة يا عميل اليهود
    قاتلكم الله والى الجحيم

  32. ابو على 23/02/2011 02:01 -

    ان شاء الله راح تزحلق ليبيا من على القرعة بتاعتك وقال اية اسمة سيف الله والله الاسم خسارة فى ابوك اللى معمرش وقزف الشعب بالقنابل

أضف تعليقاً

يمكنك استخدام أكواد HTML والخصائص التالية: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>