دينا الراقصة :المايوه بيلبسوه ع البحر واللي مش عاجبه مايروحش البحر

نشر وتحرير: في Saturday, September 5, 2009, 5:38
هذا المقال نشر في قسم: رقص شرقي | ويحتوي على: 36 تعليقات فقط .
دينا الراقصة

دينا الراقصة

دينا الراقصة :المايوه بيلبسوه ع البحر واللي مش عاجبه مايروحش البحر

مصريات

الرجال دائما  يخدعونها ويكذبون عليها هكذا اجابت الراقصة دينا في برنامج لماذا للمذيع طوني خليفة على قناة القاهرة والناس وتحدثت كذلك عن ابنها علي من المخرج الراحل سامح الباجوري  وانها ذهبت للرقص والعمل بعد وفاة زوجها وعن دراستها في معهد فنون مسرحية ومشاكلها مع المعهد واتهمها طوني خليفة في برنامج لماذا على قناة القاهرة والناس بانها سبب السعار الجنسي لدى الشباب في مصر وحالات التحرش الجماعية وذكرها بحادث سينما مترو في وسط البلد اثناء افتتاح فيلم عليا الطرب بالتلاتة مع المطرب ريكو و محمد عطية و تحدثت عن الكبت الجنسي لدى شباب مصر وان المشكلة ان اهل بنات مصر متطلبة اكتر من اللازم  كما ذكرت القضايا التي رفعت عليها لرقصها في حفل مدرسة من المحامي نبيه الوحش

كذلك اتهمها طوني خليفة انها اصبحت رمز جنسي لبعض الشباب وعن اداء رقص شرقي مثير جنسيا و خارج عن حركات الرقص الشرقي المعروفة ، فقالت دينا المايوه بيلبسوه على البحر واللي مش عاجبه ما يروحش البحر واجابت انها تعتبر واجهة محترمة لمصر وان فيفي عبده هي التي قالت ان مصر هي الاهرامات و الرقص الشرقي وليست هي وقالت ان الرقص الشرقي مختلف في مصر عن اي رقص شرقي في دولة اخرى و رفضت الكلام عن قضايا شخصية تتعلق بها وقالت ان مهنة الرقص الشرقي مهنة شريفة وانه مثل اي عمل اخر فيه الكويس وفيه الوحش وقالت انا رقاصة محترمة

ومن ناحية اخرى تشارك دينا في مسلسل وعد ومش مكتوب في رمضان مع الفنان محمود ياسين ومع سامي العدل وتؤدي دور فنانة استعراضية تحب سامي العدل وتتزوجه

دينا تتحدث عن الرقص الشرقي وعن الوسط بين الراقصات تابع المزيد مع برنامج لماذا للاعلامي طوني خليفة في قناة القاهرة والناس

YouTube Preview Image

دينا تتحدث ان الرقص مهنة شريفة وتدافع عن الرقص الشرقي

YouTube Preview Image

اخبار ومواضيع ذات صلة:



36 التعليقات في “دينا الراقصة :المايوه بيلبسوه ع البحر واللي مش عاجبه مايروحش البحر”

  1. رامبو كوردستان
    2012.01.01 00:49

    حرام عليكي-انتي مشيتك حرام فكيف رقصك

  2. اللورد محمد
    2011.09.20 17:17

    واللة انا شايف ان الاشكال دى زبالة وبيسواو صورة الاسلام والاشكال اللى زى مينفعش يكونو مسلمين خالص حرام عليكم

  3. بنت اليم
    2011.07.17 01:30

    روحوا شوفوا نتيجة الثانوية العامة افيد لكم وصبروا العيال

  4. ابو البدرى
    2011.07.04 18:18

    هو كل الكلام ده على مايوه دينا يا اخوان ماهى كانت من غيره مع حسام اوعى تظن انه حسام حسن لا لا يا رجل اقصد حسام ابو الفتوح

  5. عاشق
    2011.06.08 23:45

    انا اقول ان دينا ليست راقصة فحسب بل لنها اروع من ذلك  انها تحمل رسالة سامية وماجيستر لتعليم الانحراف فى كل شى ء لكن اقول ان شاء اللع تكون كمن الئى تاب الله عليهم وهادها الله

  6. وضاح
    2011.02.17 09:55

    محمد جليله أنت إنسان تااااااااااااااافه

  7. lolo
    2011.01.27 01:53

    هاي دينا انا بحب كتير وبموت عليكي ومعجبي فيكي كتير عفكرة دينا ملكة الرقص بالعالم اجمع
    وبتمنى تكوني من احسن لأفضل وتطوري حالك اكتر انا وكل رفقاتي منحبك ومنشجعك ومندعيلك بالخير كلنا منحبك

  8. ابو رعود
    2011.01.11 17:22

    دينا ملكة الرقص فييييييييييي العالم اجمع

  9. المصري
    2010.12.13 23:11

    الاخت دينا نصيحه لك عند عماك كراقصة لايصح لك ان تتحدث في الدين لانه بريء منك ومن امثالك الذين ذهبوا بالشباب الضياع والانفلات

  10. توم
    2010.11.21 22:02

    حرام عليكو دى بترقص عشان تمتعكو

  11. انسان
    2010.11.16 18:35

    في الاول وفي الاخر العيب عليكو انتو لأنكو اديتو الفرصه للناس اللي ملهاش اي لازمه زي دول انهم يطلعو ا ويظهروا على التليفيزيونات ويتكلمو في عامة الناس وهم اتفه ناس في حين ان العلماء والدكاترة الافاضل قاعدين في البيت……اه عالدنيا

  12. سحرالاسكندرانيه
    2010.10.08 13:50

    يعني ايه اللي مش عاجبه مايروحش البحرما بقاش الا الراقصات اللي يتكلومه انتي اصلا يا دينا فجره يخربيت اللي جابك

  13. falcon
    2010.09.17 02:53

    للأسف غدا كل وضيع يتستر بمهنة الفن يتبجح بعدم أخلاقياته ويروج للفساد ، ويسيء لوطنه الذي هو بريء منه ، وكم أتمنى من الإعلام أن يغدو أكثر فاعلية بتسليط الضوء على الفضيلة والأخلاق كما يسلطه على دعاة الفسق والفجور أعاذنا الله منهم .

  14. محمد سامي
    2010.09.09 08:44

    ما شاااااااااءالله
    معدش الا الرقاصات كمان
    ايه البجاحه دي
    ايه الزمن المنيل ده
    منحله بتتعري و ترقص رقص خليــــــــــــــــــــــع
    لا تناقش الا في شرطه الاداب

  15. مصطفى
    2010.09.02 00:02

    انتو لسا يا جماعة زى ما انتو ما اتغيرتوش على الفكرة الفنانة دينا دى انا حساس انها مظلومة فى حياتها وعلى فكرة انا مجرد واحد معجب برقصها فقط واتمنى من الله ان يبعد عنها كل مكروه ولازم نتقى ربنا شوية فى حياتنا وفى ديننا يارت رسالتى دى تكون وصلت للى قلبو صافى من ناحية الفن الشرقى وشكرا للى بيقرا رسالتى

  16. بكار
    2010.06.12 20:07

    احب الفنانة دينا موووووووووووووووت

  17. جمايكي
    2010.04.20 04:50

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اتمن من الله ان تكونو في احسن حال احب اهني ادارة هذا الموقع علي ثرد الاخبار بصوره قدتكون علي حسب المشاهد ان يكون تلفزوني وشكرآ جميكي

  18. عاشق دينا
    2010.04.15 08:54

    دييينا احبك موووت ورقصها واااااااااايد حلو وياليت تتفصخ اكثر

  19. ابراهيم
    2010.03.23 04:18

    انا هرود على كل انسان وانسانة بقول الله تعالى(ان الذين يحبون ان تشيع الفاحشة فى الذين ءامنوا لهم عذاب اليم فى الدنيا والاخرة)

  20. سعود علي
    2010.03.14 21:12

    المايوه من اعمال الشيطان

  21. عماد ابو زكي
    2010.03.13 10:23

    يا ناس يا هو الرقص نقص يعني انت راقص انت ناقص ببساطه كده دينا ده بعد الفضيحه بتعتها ايها لو عندها ده محدش يشوف وشها تاني وبعدين باي حق ده تتكلم واحنا نسمع ده واحده بتتفنن كل شويه بتسويئ سمعت مصر في كل مكان تحت اسم الفن المفروض اني اعتبرها فنانه زي ام كلثوم وشاديه وعبد الحليم الناس الي كتبت اسم مصر بحروف من النور طيب ازي كل شويه يا طينه فيضيحه انا عايش في الغربه ويا سلام لما واحد من رعاه الغنم يتكلم عن الفنانه هههههههه انا والله في غايه الاسف من الي بيحصل وربنا يستر علي شببنا وبنتنا قولو امين

  22. الاسكندرانى
    2010.03.11 10:42

    اولا بالنسبة لمهنة الرقص الشرقى فهى مهنة شريفة و لا ينبغى ابدا الصاقها بالرزيلة و الفجور بل هى مهنة سامية فالراقصة ترقص لاسعاد الجمهور مثل الطبيب الذى يرسم البسمة على وجة المريض وفكروا فيها بهدوء من غير الاندفاع وراء موجة الشعارات ثانيا بالنسبة لارتداء البكينى فهو حرية شخصية و عادى جدا على الشواطىء و حمامات السباحة و بعدين دى حاجة اختيارية يعنى اللى مش عاوزة تلبس بكينى ماتلبسهوش

  23. ايمن
    2010.03.08 11:25

    احب اوجة شكرى للفنانة دينا فهى تمتعنا حقا و ارجو منها الا تهتم بتعليقات بعض القراء البايخة واللى مابيحبش الرقص مايتفرجش علية اصلا و بلاش شعارات رنانة

  24. مصطفى
    2010.02.09 21:32

    اهلا بيكم يا جماعة انا مجرد واحد معجب بدينا مش عارف ليه الناس دى بعد اذنك يا دينا وانا اسف لو كونتى بتقراى رسالتى على اى رد عايز اعرف ليه الناس بتعمل فى الراقصة دينا كدة
    على فكرة انا بحب الراقصة دينا جدا وبحب كل ما فيها وطريقتها انا عارف اننا هاخرج عن الموضوع بس اللى بيقراء رسالتى يا ريت يستحاملنى من فضلكو انا بحب دينا اوى وبكره كل اللى بيتكلم عنها اى كلمة مكروهة ونفسى تكونو قرائو رسالتى وبلاش نهجم على الناس لو حتو كانوا اخظاءوا مش لازم نشوف عيب ونتكلم عليه لو كل واحد مسك حاجة على البيحبه مش هنلاقى حد يحبنا وانا بحب الراقصة دينا وبحب راقصها وبحب صفاتها وطريقة كلامها مع الناس وانا اتمنى بس ان الانسان ما يخطئش ابدا.وبلاش يا جماعة ندى الوموضوع اكبر من حده دى الرقص فى كل مكان وفى راقصات تانين بتكون احيانا مش لابسة هدوام خالص وفى الاول والاخر دى فن شكرا ليكم يا جماعة واتمنى تقرائى رسالتى دى يا دينا.

  25. حبيب دينا
    2010.01.24 00:58

    تتجوزينى يا دينا

  26. toto
    2010.01.19 21:51

    انا احترم الرقص اللى فية فن مش اللى يشعلل الشهوات

  27. بتول
    2009.12.31 04:05

    الله يقطعك يا خسيسة قال مهنة شريفة قال

  28. دينا
    2009.12.17 05:25

    هو فى ايه ياجماعه الرقص الشرقى موجود فى كل بلدان الشرق ويامتخلفيين ياللى بتقولوا مصر ورقايين وبتنجان وبطيخ سيبكوا من كل الكلام ده بصوا للموضوع بنظره اهدى من كده الرقص ده يعتبر فن ومش لازم ارقص وانا قالعه عشان اعرف ارقص يعنى وفى الاخر بقول ده فن ومش مصر بس اللى فيها رقاصات فى اى بلد هتلاقى يعنى الموضوع عادى بطلوا تدوا الموضوع اكبر من حجموا

  29. خوليو
    2009.11.02 02:53

    هي اخرتكن يا اهل مصر يا حيف يازمن

  30. رشا
    2009.10.08 12:04

    دينا انسانة حرام انه تكون مسلمة لانه حقيرة جا ولبسها احقر احب اقولها حرام علىكى اتقى اللة

  31. مش أخوانى ^^
    2009.10.05 10:45

    بس هى مغلتتش كلامها صحيح نسبيا

  32. مش أخوانى ^^
    2009.10.05 10:21

    ببساطة يا جماعة وكلامى موجة للمسلمين جميعا… نحن قوم أعزنا الله بالاسلام فان ابتغينا العزة فى غيرة أذلنا الله…

  33. محمد جليله
    2009.09.24 09:38

    سيبو البنات فى حالهم الى عاوز ينزل البحر بالمايوه ينزل والى عاوز ينزل بهدومه ينزل انما تعالو شوفو انواع المايوهات الغاليه فى شاطىء ماررينا 1 للفنانات اصناف والوان اشى قطعه واحده واشى قطعتين يعنى مايوه فيفى عبده مطرز بالاحجار الكريمه تمنه بالشيىء الفلانى ومايوه دينا الراقصه مايوه بكينى يهبل..وتعلوا شوفو الالوان الجميله والاصناف من المايوهات التى تثير رغبات الشباب……

  34. رانيا حمدي- صحفية
    2009.09.05 20:19

    يا ترى الناس هنا بتتكلم وهي عارفة وللا بتتكلم وخلاص زي كل البشر اليومين دول؟
    مين اللي بطّل يلبس مايوه؟

  35. قاهر البنات
    2009.09.05 09:21

    هو المايوه حرام ولا حلال

  36. القبطان عزوز
    2009.09.05 09:19

    اي مايوه عالبحر بتتكلم عنه مفيش بنات لابسة مايوه عالبحر اليومين دول كله بينزل بهدومه كلها و اخر حاجة طالعين لينا بموضة مايوه شرعي تبقى البنت كانها من الضفادع البشرية


    

أكتب تعليقك