وفاة عادل امام شائعة

وفاة عادل امام شائعة

وفاة عادل امام

شائعة جديدة عن وفاة عادل امام ولقاء مع تلفزيون العربية

أكد الفنان الكوميدي الكبير عادل إمام في حديث مباشر مع الزميلة “ريما مكتبي” بقناة العربية إنه بصحة جيدة ويمارس حياته الطبيعية ردا على إشاعة وفاة عادل امام التي انطلقت ظهر الأربعاء 9-12-2009 عبر رسائل الجوال في عدة مناطق بالعالم العربي.

ولم يتخل إمام عن روحه الفكاهية خلال الحوار، حتى عندما قالت له ريما “انكتبلك عمر جديد وعلى رأي المثل اللبناني يا جبل ما يهزك ريح” رد عليها: والله أنا سمعته من ياسر عرفات”.

وليست هذه المرة الأولى التي تنطلق فيها إشاعة وفاة عادل إمام، فقد انطلقت اشاعة مشابهة في العام الماضي، لكن الجديد هذه المرة أن رسائل الجوال نسبتها إلى التلفزيون المصري، وهو ما ثبت كذبه فلم يقدم التلفزيون المصري اي خبر عن وفاة عادل امام.

ويقبع إمام في مقدمة فناني الكوميديا العرب عبر العصور المختلفة، وتحول مؤخرا إلى مقدم لبرنامج باسم “أكاديمية الزعيم”  على قناة اللورد الفضائية ، ويطلق عليه شعبيا لقب “الزعيم” باسم أحد مسرحياته الشهيرة التي قدمها خلال السنوات الخمس الأخيرة.

وفاة عادل امام  في مكالمة مع العربية وعادل امام نفسه ينفي خبر وفاته

اخبار ومواضيع ذات صلة:

وفاة عادل امام اليوم | فيديو 2011

83 comments
  1. اللة يرحمك من بلال من الردن 17/07/2014 22:36 -

    اللهم ان لي عزيز كنبض القلب اتذكره 
    وانا لا اراه
    فاينما كان اسعده 
    وبعينك احرسه 
    وجنة الفردوس اسكنه 
    وظلله بالغيوم 
    وابعد عنه كدر الدنيا والهموم 
    من بلال هايل نهار سليم 
    الرواحنة 

  2. اللة يرحمك من بلال من الردن 17/07/2014 22:35 -

    اللة يرحمك يا صاحبي

  3. عادل امام مامتش ولو مات فاكيد الخبر هينتشر دا الزعيييم

  4. HOUDA ELBAB 19/05/2014 12:32 -

    الله يرحمة انة كان فنان قدير جداً

  5. عادل امام ربنا يرحمك 03/04/2013 17:25 -

    انا ايمن بحبك اوى يا فنان الكبير عادل امام

  6. محمود أحمد 25/12/2012 14:49 -

    عادل أمام متوفش لان ممثل فرقة نانى عطا الله

  7. حدش يصدق اى كلام يتقال غير لما يعرف و يشوف بعنيه

  8. يا جماعة ازاى عادل امام مات اذا كان هو عمل مسلسل فرقة ناجى عطا الله عمله ازاى طلامة هو مات و بعدين دى اشاعة مش مهم تصدقوها

  9. سيد العاطفى 02/11/2012 00:43 -

    انا لا اصدق هذا الكلام انى عادل قد توفى لالالالالالا حراااااااااااااااااااااااااااام

  10. ايوب محسن م م 12/10/2012 01:38 -

    نور شريف      عادل الامام      غادة عبد الرازق
                                                 اخت                                                           
    والله يا اخوان انا المهدي المهدي الموعود ومن يعلم سري هم اصحاب الصراط السوي
    مات منهم عادل الامام اولا بسبب الضحك ووقت موتوا بالتحديد مع الفجر بتوقيت المغرب
    وتانيا غادة عبد الرازق الله اعلم لست متاكدا من موتها مع الفجر تقريبا شهر ونص من موت عادل الامام ونور شريف بعد موت غادة عبد الرازق باتنا عشرة ساعة
    ومن يهمه امر   

  11. ايوب محسن م م 12/10/2012 01:29 -

    الله يرحمك يا واحد من اصحاب الصراط السوي انا عايش على الدكريات فقط عادل الامام مات الله يرحم من شهد موتوا هو نور شريف و احمد راتب 
    انا من اهتدى
    وانمت فهموا الخالدون

    انا عايش او بستنى الامل

  12. عادل امام 10/08/2012 12:46 -

    انا بحبك اوي و ربنا يعطيق الصحه و انتا فنان عظيم اوي

  13. عادل امام 10/08/2012 12:45 -

    الفنان عادل امام شخص كويس جدا و انا بحبه اوي انا لما عرفت الخبر اتئصرت اوي بس حولت لحد نا عرفت الحقيقيه و انا بحبك اوي يا فنان انتا احسن فنان و يارب مفيش حد يطلع اي اشاعه نفسي اشوفك اوي

  14. ياجماعة عادووووووووووووووووووووووولة مامتش

  15. منار 13/06/2012 13:16 -

    ربنا يرحم عادل امام وانا من معجبيه

  16. اناريمان بوليفه 21/05/2012 13:56 -

    الفنان عادل امام فنان مثل كل الفنانين رجل محترم وقضى سنين عمره لكى نضحك وننسى همومنا ماله عمل ايه يغضب ربنا علشان الأصدقاء بيتمنوا له الموت

  17. سعدالله 18/05/2012 10:29 -

    سلام .انا اصغر منک فی سنی ولا کن انصحک ان تتوب قبل ان یفوت اوان .الا متی تعصی ربک ؟ وانت تعلم کل هذا حرام …..؟

  18. ا ميرة 01/05/2012 23:49 -

    الفنان عادل امام فنان قدير ومن المفروض نعطية جائزة تقديرية له اننا نهينة ونجرحة ونحبسة حرام عليكم انتو مش بتحسوا وادام انتوا شرفاء اوى كنتوا فين لما رموز الفساد السابق كانوا بيجوعونا وانا رغم انى فى الصف الثانى الاعدادى انى نفسى اعمل لقاء مع الزعيم وارجوا ان تتحقق هذة الامنية مع تقديرى للفنان القدوة عادل امام مع تحياتى لة .

  19. عادل امام فنان كبير ولو عايزين تحكمو علية بالحبس فية كتير غيرة  المفروض  يكونوا   هم يستحقوا الحبس .  وكفاية  نهش فى لحم الخلق 

  20. كدااب 09/04/2012 17:57 -

    رئيس مصر القادم ليس من الاخوان يارب سعد الصغير يبقي الرئيس القادم لمصر الحبيبه

  21. ahmedelfiki 06/04/2012 22:23 -

    والله هو مش احسن من النبى عليه الصلاة والسلام

  22. يا خسارة 09/03/2012 00:52 -

    يا خسارة كان نفسى يكون مات علشان ينتهى زمن الدعارة والفساد ياريت يتوب لربه من الزنوب

  23. HMADA said 05/03/2012 08:31 -

    الفنان القدير عادل امام عاوز اعرفه واعرفكم انه خلاص خلى العالم كله يحبه وانا اول واحد بحبه قبل كل العالم ومشممكن تكون الحياه من غير نفس الزعيم فيها

  24. ابودنيا 13/02/2012 00:51 -

    ربنا يرحمه فرحمه تجوز على الحى والميت ولاكن اقول للفنان العظيم ممكن تتوب قبل ان ياتى وقت لاينفع فيه التوبه ممكن الاشاعه دى تكون انزار من ربنا

  25. بسم الله الرحمن الرحيم ( واتقوا يوما ترجعون في الي الله *)

    صدق الله العظيم بسم الله الرحمن الرحيم ( كل نفسا زائقة الموت ) — بسم الله الرحمن الرحيم ( وجائت سكرة الموت بالحق ذلك ماكنت منه تحيد * ونفخ في الصور ذلك يوم الوعيد ) صدق الله العظيم

  26. ان لا اكرهك الانك مهما كان انت مسلم وحق علي المسلمين ان لا توجد بينهم كراهيم ولا ضغناء/ انا احبك واقدم لكن النصيحة انا من دور ابنائك واخاف عليك من عزاب الله عز وجل طالما ان خبر وفاتك غير صحيح وانت بصحة جيدة والحمد الله اشكر الله علي هذه الصحة بالحمد والتسبيح والاستغفار

  27. عادل امام توب الي الله قبل ان ياتي يوما لاينفعك مالك ولا ابنائك اتقي الله انت في اواخر العمر سنك الان حوالي فوق السبعين وانت تعمل افلام مسخرة اتقي الله واعمل مايفيدك في اخرتك ولاكني اعرف ان مثل امثالك لا يتقبلون النصائح الانك يبدو علي وجهك انك مغرور وعندما تموت ستعرف ان هذا المجد الذي لو اعترفنا بانه مجد لاينفعك بل يكون حجتا عليك اتوب الي الله وعمل لاخرتك واتقي الله

أضف تعليقاً