احداث ميدان التحرير يوتيوب

احداث ميدان التحرير يوتيوب

مصريات

اهتمت جميع البرامج الحوارية اليوم باخر اخبار احداث ميدان التحرير خاصة بعد سقوط قتيل وعشرات المصابين واصدار القوات المسلحة امرا بضبط و اعتقال رجل الاعمال ابراهيم كامل عضو الحزب الوطني السابق من اجل التحقيق معه بتهمه التحريض على العنف في احداث ميدان التحرير امس ..

كان ميدان التحرير قد شهد امس احداثا مؤسفة.. اعتصم اكثر من خمسة آلاف مواطن عقب حدوث اشتباكات عنيفة بين قوات من الجيش والشرطة وبعض المشاغبين وقال شهود العيان على احداث ميدان التحرير انه شاهد اطلاق نار الثالثة فجر الامس لاعتقال مجموعة يرتدون الزي العسكري ولم يتاكد من كونهم عسكريين ام لا ؟.
أعلنت وزارة الصحة أن أعداد المصابين في احداث ميدان التحرير الشغب بلغت 71 مصابا وحالة وفاة واحدة تم نقلها إلي مستشفي القبة العسكري ..

مشاهدة احداث ميدان التحرير بالفيديو يوتيوب

اخبار ومواضيع ذات صلة:

10 comments
  1. امل محمد وتيسير محمد 24/12/2011 22:35 -

    هو فعلا الشعب مش فاهم حاجة بس مين اللى فاهم ويفهمنا وموقف الجيش بقى غامض مش فاهمين اذا كان معانا ولا ضدنا . انا امل طالبة عندى 19سنة اعتقد انى بفهم بس اللى عايزينه تفهموهلنا احنا الشعب مش فاهم حاجة ولما نبقى فى السن ده ومش فاهمين امتى هنفهم؟
    وازاى؟
    ومين نرحلة يفهمنا؟
    حرام احنا مش عارفين نخرج واكيد خايفين من اللى بييحصل فى البلد
    وحرام على اللى عايز يخربها وايه هيستفاد؟
    قلتوا الفساد وخرجناه وقلتوا الحاكم واتنحى قلت الوزرا واتغيروا باقى الشعب يتغير ؟
    فى صالح مين كدة؟
    وعلشان مين؟
    ولية؟
    ارحمووووونا مش قادرين لا نفهم ولا نتكلم ولانذاكر ولا نفكر
    نجيب مين يصلح الحال؟
    واذا كان لاالجيش ولا الشرطة ولا الشعب عارف يختار . لو حد فاهم الحال هيكون ازاى ياريت يفهم اللى مش فاهم

  2. محمد الخياط 19/12/2011 13:08 -

    انا عايز اعرف من السبب بموت الشهداء

  3. اللى بيحصل ده مش فى صالح مصر ولا المصرين من مسلم او مسيحى

  4. عبد الرحمن الطنطاوى 08/05/2011 00:59 -

    ادعوا مؤسسوا الحزب لمؤتمر شعبى فى قرية اشمون الرمان مركز دكرنس دقهليه لتعريف اهالى دئرة دكرنس برنامج الحزب

  5. asas2006 26/04/2011 16:49 -

    انا مصرى وبحب شعب مصر ولكن الى اتعمل فى الريس ده حرام علشان كان حميها حرميها والى نقدر نقوله حسبى الله ونعم الوكيل

  6. احمد عبد الحميد 11/04/2011 21:45 -

    لو استمر التظاهر والآعتصام والتخوين لكل الشعب فالبقاء لله البلد ماتت خلاص الشعب كله فاهم سياسه الشعب كله بقا بلاطجية الشعب كله بقا حراميه ايه (كقاية اتهامات بدل منقول الله يرحمو الوطن مات ) ممكن قي اخطاء بس الصبر افضل من الانقسام والفتنة والتخريب تفتكرو لو الجيش كان فعلا ولائه ميش للشعب كان الرئيس السابق تنحي لولا ادرك الرئيس اني الجيش في صف الشعب لما نتحي. وسعتها كان ممكن الانقسام يكون له مبرر لكن دلوقتي ايه المبرر .خلاص بقا الشعب كله قضاة خلاص انحسر الشعب في ميدان التحرير خلاص بقا كل الي عايز يكون بطل يروح ميدان التحرير كفاية فكرو في العواقب فبل منندم كلنا الشريف والحرامي . الصغير والكبير . الراجل والست. الي بيفهم قي السياسة والي مبيفهمش . نفسي اقول مبروك علينا الثورة بس خايف من الي جاي ( الشعب بريد الحياة * الشعب يريد استقرار مصر * كل واحد فينا ينظر مين عدوه وبلاش نفهم الديمقراطيه خطأ (عاش الشعب عاشت الثورة عاش الاستفرار )) يموت اصحاب الفتن والانقسام اللهم احفظنا من بعض” النظام الفاسد سرقنا والي احنا بنعملو هيكمل علي باقي البلد ,

  7. وائل سعيد حسن 11/04/2011 15:28 -

    فرح المخربون بما اقترفوا من ذنوب لبلدهم التى أودو بها إلى الهلاك إلى انهيار حتمى إلا إذا قدر الله لها الخير وبث فى قلوب أبنائها الرحمة بها .
    نداء إلى أبناء الأمة ( أرجوكم اتحدوا على كلمة سواء وهى حب مصر واعملوا على ان تجعلوا مصر دولة متحضرة متقدمة وهذا كله لن يأتى إلا بالإستقرار الذى سوف يؤدى إلى الأمان والإطمئنان لكل من يريد أن يعمل ويستثمر سواء من الداخل أو الخارج وإذا كان النظام السابق قد أخطئ فأعتقد أنه لا فائدة من البكاء على اللبن المسكوب فقد رحل النظام بكل عناصره وانتبهوا واحذروا فى اختياراتكم وحكموا عقولكم فى كل ما يبث إليكم من إشاعات فأعداؤنا لا يريدون خيراً لنا وضعوا فى آذانكم دائماً قول المولى عز وجل ” يأيها اللذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوماً بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين ” وأن أقول لكم أن القوم اللذين ستصيبونهم بجهالة هم آباءكم وأمهاتكم أخوانكم وأخواتكم لن يهنئوا بالأمن والعيش الرغد أبناءكم وأحفادك لن يكون لهم مستقبل لو استمر الحال على ما هو عليه واعلموا أن الجيش هو آخر ملاذ وآخر حائط ترتكز عليه بلدكم الحبيبة إلى قلوبكم التى بها الأهل والأحباب واعلموا أيضاً أن أعداؤنا متربصون بنا ينظرون إلى أفعالكم تلك ويضحكون ويسخرون ويسكبون على نيرانكم بنزين الشائعات التى لا هدف منها إلا زيادة الأمور سوءً والبلاد فوضى

  8. هيثم علي 10/04/2011 16:44 -

    الشعب مبقاش فاهم حاجه هو فعلا في انقلاب بين الجيش او على الاقل في تمرد0 احنا محتاجين نعرف الحقيقه ومحتاجين الكتيير من النظام هو الجيش مع الشعب ولا عليه0 مظاهرات التحرير بقت أداه للفوضى وعمل بلبله في البلد0 طيب وبعديننننننننننن؟؟؟؟؟؟؟؟

أضف تعليقاً