تساعد في اغتصاب شقيقتها انتقاما منها

تساعد في اغتصاب شقيقتها انتقاما منها

مصريات

شهدت مدينة شبين الكوم جريمة اغتصاب بشعة عندما استدرجت ربة منزل شقيقتها الصغرى إلى منزل أقارب زوجها لإجبارها على توقيع ايصالات امانة لصالحهم لوجود خلافات بينهم وعندما رفضت قاموا بالتعدي عليها جنسيا امام اعين شقيقتها .

ألقي القبض على المتهمين واحيلوا للنيابة فتولى عمر دبور وكيل  نيابة قسم شبين الكون بإشراف محمد رضوان مدير النيابة الذي أمر بحبسهم أربعة أيام على ذمة التحقيق .

تلقى العميد مجدي سابق مأمور قسم شبين الكوم بلاغا من ربة منزل تتهم فيه شقيقتها الكبرى باستدراجها لمنزلها بقرية ميت أبو شيخة لإجبارها على توقيع إيصالات أمانة بمساعدة أشقاء زوجها للخلاف على الميراث بينهما تم اخطار اللواء حمدي الديب مدير امن المنوفية .

أكدت تحريات العميد جمال شكر رئيس المباحث الجنائية ان المجني عليها وتدعى ف.م (22 سنة ) على خلاف مع شقيقتها بسبب ميراث والدها فقررت المتهمة شقيقتها الكبرى وتدعى أ.م (27 سنة) الانتقام منها واستدرجتها لمنزلها بحجة انهاء الخلاف بينهما وعندما توجهت إلى المنزل فوجئت باشقاء زوج اختها يطرحونها ارضا ويعتدون عليها بالضرب ويحاولون اجبارها على توقيع ايصالات امانة ، وعندما رفضت قاموا بالتعدي عليها جنسيا و اغتصابها ثم قاموا بنقلها لمنزلها مرة اخرى ونقلها الجيران الى المستشفى في صباح اليوم التالي وعندما فاقت توجهت إلى قسم شرطة شبين الكوم وقامت بتحرير  محضر وتمكن الرائد نصر القارح من القبض على المتهمين وهم أ.ج (32 سنة عامل ) ، و شقيقة احمد (26 سنة) عامل وبمواجهتهم اعترفوا بارتكابهم الحادث بمساعدة شقيقة المجني عليها مقابل مبلغ من المال عقب استيلائها على ميراث والدها بالكامل وتم حبس المتهمين 4 ايام على ذمة التحقيق .

اخبار ومواضيع ذات صلة:

8 comments
  1. النتيجة 08/06/2011 01:24 -

    دي_اخت_ماتستحقش_تبقي_اختها
    وحسبي_اللةونعمل_وكيل

  2. بالذمة دا اسمة كلام فى الدين الاسلامى احترام الكبير والعطف على الصغير لايوجد احترام ولايوجد عطف ولايوجد حنان المفروض ان الاخت الكبيرة تخاف على اختها الصغيرة الناس كلها بقت تقطع فى بعضها علشان القرش ملعون ابو الفلوس اللى تخلى الناس تبقى بالشكل المقزز دا احنا مع الاسف عمرنا ماحنتقدم خطوة للامام طول ما الحال بهذة الطريقة انا عرفت لية الحكومة بتضرب الشعب بالجزمة لية عارفين لية علشان مفيش احترام وكل واحد فينا بتشطر على الثانى وبنعرفش نتشطر على الحكومة ونييجى فى المظاهرات والانتخابات نضرب بالجزمة صحيح ومن اعمالكم سلط عليكم

  3. محمد 09/10/2010 15:40 -

    هى دى اخت حسبى الله ونعم الوكيل فيها

  4. صوفيا 09/10/2010 15:13 -

    ماذا موقفك من هذا يجب ان يحكم عليك بالاعدام حتى الموت امام عين شقيقتك و سوف يعاقبك الله اشد عقاب على ما فعلت

  5. أمين 30/03/2010 00:11 -

    لعنة الله عليكى يا ملعونة أختك …وهل الأخ يعوض بمال الدنيا .شكلك كده بقى كويس أمام الناس ملعون أبو الورث اللى يفرط فى صلة الرحم بالشكل القبيح .وهل هانت أختك عليكى لتشهدى بعينيكى أغتصابها طب حتروحى فين من ربنا . حسبنا الله ونعم الوكيل .

  6. ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه علي الناس علشان الفلوس اقصد عشان شويه ورق شويه ورررررررررررررررررررررق تعمل كده في اختها دي مهما كان اختها ازاي حاجه زي دي تحصل
    لا حول و لا قوه الا بالله انا لله و انا اليه راجعون

  7. عبد القوى شديد 16/10/2009 15:09 -

    مصيبة حقد الاهل بسبب الميراث يسوى اكتر من كده ياسلام لو الناس تعرف ان لا بركة الا ف اللى بيجى خسب شرع الله ومش مهم انك تملك المهم انه يكون حلال عشان تكون بركة ربنا فيه والحقد وقع الاخت ف ارزل المصائب قتل داخلها الغيرة على شرف ابوها اللى هو شرف احتها اكيد ابوهم ده كان ماله حرام عشان ماتركه كان السبب فيما حدث بين من جمع المال عشانهم وربنا يحفظنا من المال الحرام ومانبت لحما من سحت الا والنار اولى به ولو حبيتو تحاكمو حاكمو المورث اللى ورث اهله مال حرام

  8. فتحي الحلو سمنود 27/09/2009 14:49 -

    الغتصبين يستحقوا الاعدام شنقا علي الهو اء اما اختها فتستحق الاعدام الف مره المهم قبل الناس ما تنسي

أضف تعليقاً