اخبار توفيق عكاشة اليوم

اخر اخبار توفيق عكاشة اليوم

اخر اخبار الاعلامي توفيق عكاشة اليوم

مصريات – كتبت ندى المصري:

قام الاعلامي توفيق عكاشة بتسجيل فيديو ليعلن فيه انه لم يتم القبض عليه وبأنه سيتسمر في مقاومة الاخوان وكشفهم وتم اذاعة تسجيل توفيق عكاشة على قناة الفراعين اكتوبر.

وكانت قد انتشرت البارحة اخبار القبض على توفيق عكاشة وذلك اثر ايقاف قناة الفراعين بشكل مفاجئ واثناء تقديم عكاشة لبرنامجه مصر اليوم ويبدو بانه تمكن من الهروب والخروج من مدينة الانتاج الاعلامي الى مكان مجهول.

وقال توفيق عكاشة ان الاخوان لن يستطيعوا اسكاته وسوف يظهر مثل العفريت – على حد تعبيره – واخرج توفيق عكاشة لسانه للرئيس محمد مرسي وتحدى قرار النائب العام طلعت عبد الله الذي امر بضبطه واحضاره على خليفة بلاغات تتهمه باشاعة الفوضى ونشر اخبار كاذبة.

يوتيوب توفيق عكاشة وهو يخرج لسانه متحدياً محمد مرسي

اخبار ومواضيع ذات صلة:

اخر اخبار توفيق عكاشة بعد ظهوره اليوم وهو يخرج لسانه لمحمد مرسي

73 comments
  1. سالى يوسف 02/07/2013 17:25 -

    لا والف لا لمرسى وجماعته المتاسلمين

  2. سالى يوسف 02/07/2013 17:19 -

    انت اعلامي جامد جدا ومش من حق اى حد انه يغلق القنوات الخاصة بدون حكم قضائى وربنا معنا ومع الجيش ويارب يروحوا فى داهية

  3. Nana Elshrif 02/07/2013 04:50 -

    وإذا خاطبهم السفهاء قالوا سﻻما صدق الله العظيم دوماً وأبدا

  4. احمد الهوا 02/07/2013 01:17 -

    خود هدومك وامشي يا مرسي 

  5. ربنا معاك يا دكتور توفيق وينصر مصر وينصرك

  6. om mohamed 01/07/2013 22:28 -

    اول واحد حيتحاكم محمد العمدة لانه دعي علي الشعب المصري ال هو اشرف منه عديم الشرف  خسارة اسم محمد فيه هزا الكلب ربنا ينتقم منه ومن امثاله 

  7. ان بصراحه مش قادره اصدق انسان بيدعي انه دكتور يعني مفروض متعلم يعني مفروض بيعروف الف باء الادب الانسان ده لو بقلب القنوات بكرهاسمع كلمه لان كل كلامه قله ادب وشتائم كيف انه في عنده قناه وفي حد يتابع ساعات من عمره يسمع هذا الاذي والاسفاف للعقول الله يااما يهديكم او يهد كل امثالكم

  8. واحد متبري من ابنه وبس هدفه الوحيد يعمل قناه وتكسب هو بصراحه لاهمه مصر ولا الغلابه اللي عشاهم عليك يارب بيعمل نفسهاراجوز والناس العبيطه مصدقه انه صاحب رساله ورأي اصحاب الرأي والرجاله الله يرحمهم  خلي واحد من اصحاب القنوات اللي بس بيبيعوا الكلام يطلع مليم من فلوسه للغلابه اويلم لحمه اللي راميه علشان خاطر الفلوس واحنا زي الهبل بنصدق ده او ده منه لله كل اللي بيبيع كلام احنا بنسأل رب العالمين انه اللسان اللي طلع في وجه الناس قادر يخرسه

  9. يا رب احفظ هذا الرجل ويارب يكون بخير

  10. ربنا معاك كل كلامك صح مليون مليون مره

  11. يارب أسألك العفو 01/07/2013 15:32 -

    حرام عليك يافلول
    كنت فين لما كانت مصر زمان محتاجة الكلام
    كن بتبوس ايد صفوت الشريف

  12. لانا 01/07/2013 08:20 -

    حفظ الله مصر من كل سوء وحمى رجالها اللهم انصرنا على مرسى وبلغنا رمضان بلا حكم اخوان واهللك كل من اراد مصر بسوء ولو بشطر كلمة حفظك الله يا عكاشة وردك لنا بخير فلقد كنت مفجر هذه الثورة التى ان شاء الله سترد لكل مصرى كرامته حفظ الله مصر من كل سوء

  13. ايمن حسن 01/07/2013 04:37 -

    ثم ان فى ناس هنا محروقة اوى من الدكتور المحترم توفيق عكاشة ههههههههههه مش عارف ليه هو بيوجعكو اوى كدة الخرفان كترت والعيد قرب ههههههههههههههه

  14. ايمن حسن 01/07/2013 04:22 -

    محمد مرسى كداب واخوان نصابين وكدابين واول واحد كشفهم كان دكتور توفيق عكاشة ودا راجل بسيط بيتكلم بلغة الفلاحين الشرفاء وبعدين هو قال كل كلامو على ان الشعب لو منزلش لكن اظن انكم شايفين مصر كلها نزلت جوجل ايرث بيقولك فى 62 مكان 14 مليون لحد الساعة 8و17 دقيقة قد يوم 25 يناير اربع مرات اصخووووووووووووو

  15. محمد 01/07/2013 02:22 -

    اللهم عليك بفلول مبارك واعوانة وعليك بكل من يحارب الاسلام والمسلمين ولا يريد نشر دين رب العالمين وواللة اللة ناصر دينة بنا او بغيرنا ونسئل اللة ان لا يستبدل غيرنا اااااامين سحبي اللة ونعم الوكيل فيك يا عكاشة

  16. سوري شامي 01/07/2013 02:14 -

    اذابقي حكم الاخوان الشياطين في مصرلاسمح الله سوف تعود مصرالى الوراء 1430عام. بصراحة انا تفاجئت بانتخاب الشعب المصري لقيادات دينية لحكم مصر الحضارة والعلم والرقي والتطور !!!! اصلا انا اعتقد ان كل انسان يتجه نحو الدين ويظن نفسه مرشد وواعظ ديني هو فاشل في حياته ولايستطيع ان يفهم علوم الدنيا من الرياضيات والفيزياءوالفلسفة والاجتماع وغيرها. كل مايعرفه مايسمون انفسهم رجال الدين هو قال فلان .عن فلان انه قال فلان من الف سنة مضت ,هذا هو الفشل بذاته .اسألوا اي متدين هل يعرف ذرة بعلم الكيمياء مثلا؟ انااجزم بانه لايعرف فكيف بالله عليكم يدعي انه يعرف الله وهو الذي خلق السموات والارض ويدعي انه ينطق بلسانه؟؟

  17. عبير 01/07/2013 00:42 -

    الله يعوض عليكى يا مصر طول ما فى امثال توفيق عفاشه

  18. مايو من اسيوط 30/06/2013 22:14 -

    والله يحمي ياعكاشه ويحمي مصر حرام عليك يامرسي ربنه يختك

  19. ابو ماضى 30/06/2013 21:02 -

    علية النعمة انت راجل عسل واخف دم فى مصر وعندك حق فى الخرفان

  20. ربنا معاك يا دكتور ربنا يخليك لينا و لمصر و لاهلك

  21. احمد 30/06/2013 17:50 -

    ربنا ياخدك ويا خد امثالك اوعى تفتكر انك مناضل شريف انت واحد قزر انت عميل واخد فلوس من الفلول ان اشك انك يكون معاك الاعدادية اصلا مش دكتور اكيد انت خاين زى خالك

  22. عبده 30/06/2013 16:58 -

    أكيد الأخوه اللى ورا هذا العكاشه لم يشاهدوه وهو يقبل يد صفوت الشريف . ايها الأخوه مصر فى أشد الحاجه لأبناءها العقلاء وليس مثل هذه الأشكال التى لا تفيد أقسم بالله أنا لست أخوانيا ولا حتى مع الرئيس فى بعض قراراته ولكنى أفكر فى مصير الملايين من شعب مصر الذى لاحول له لو ترك الحكم فى هذا الوقت القاتل

  23. ام يوسف 30/06/2013 16:10 -

    واللة انتا راجل جدع وشجاع جدا والى يقول عليك كلة وحشة مبىفهمشى ومش

  24. نورهان جمعه لال 30/06/2013 13:15 -

    والله يا جماعه بالله عليكم ده رجل دكتور ده شكل مذيع بي ناقش حال البلد ده واحد تسمعوا ليه ده واحد مرضي منافق كذب حسبي الله ونعم الوكيل فيه

  25. كمال مسلم 30/06/2013 12:22 -

    الله يهدك يا توفيق عكاشة
    الله ينتقم منك و من أمثالك يا كبريت الفتنة

  26. أحمد 30/06/2013 11:51 -

    دكتور توفيق عكاشة رجل الكلمة الحرة أول من فضح الاخوان عندما كان الناس فى غفلة من امرهم – يدفع الان ضريبة الحرية وضريبة تسلط وغشم حاكم لا يخاف الله – والله يوفقك وينصرك على الظالمين – كلنا توفيق عكاشة

  27. علمني الهيافة 30/06/2013 11:49 -

    هايف !!!!! أنا مش عارفه الناس بتسمع كلام الهايف ده ولا الهيافة اللي بيقولها إزاي وعلي رأي المثل (خذ الحكمة من أفواه المجانين)ورحمة الله علي الرجال

  28. سلام 30/06/2013 11:21 -

    مصر فيها رجالة والعالم كله عارف الكلام ده

    والرجالة دول هيمسحوك عن وش الارض

    بجد انك راجل متخلف

    بس الظاهر انو مفهومك للحرية معناه قلة ادب وتعدي على اسيادك

  29. اسماء 30/06/2013 11:16 -

    انسان غبــــــي

    ….الله يريح البلد منكم…كلنا مع الريس وجنبو…

  30. waleed mah 30/06/2013 09:57 -

    اللهم من اراد بالاسلام والمسلمين شرا وسوءً فخذه اخذ عزيز مقتدر واجمعه مع ابي جهل في جهنم 

  31. حاتم الجمل 30/06/2013 06:45 -

    مش مهم الخبر المهم التعليقات ََََ انتوا مجانين انا مش مصدق ان في نااس هبل للدرجة دي !!

  32. عمرو العطار 30/06/2013 02:59 -

    لوكان فى اتنين زيك كنا بقينا غير كده

  33. سيف الله خالد محمد جودة 30/06/2013 00:00 -

    ان شاء الله ربنا سيخرس لسانك يا توفيق ياعماشه

  34. ابراهيم جاد اللة 29/06/2013 22:28 -

    انت فين يا عم اللة يعينك

  35. امير 29/06/2013 20:40 -

    الله يرحمك يا مصر كنا نرفع راسنا فيكي

  36. والله العظيم انت راجل مهزق ومعندكش دم ولا احساس

  37. فاطمة 29/06/2013 19:11 -

    ان هذا الشئ اتفه من ان نقول فية شئ ممكن اقول كما الاطفال يقولون لبعضهم البعض الى يطلع لسانة يبقى ……………

  38. فاطمة 29/06/2013 19:04 -

    حسبى الله ونعم الوكيل في توفيق عكاشة وكل من اراد بهذ البلد سوء

  39. عادل 29/06/2013 16:09 -

    هل من الحرية اغلاق القنوات الخاصه بدون حكم قضائى

  40. كابتن 29/06/2013 12:38 -

    علية النعمة انت راجل عسل واخف دم فى مصر وعندك حق فى الخرفان

  41. د حمدي البنا 29/06/2013 07:33 -

    تعجبني بساطة تعليقات د توفيق عكاشه حيث أنه يتناول شرح يصل الي بسطاء الناس ولكنني أعتب عليه لصدور (حركات زي دي ) منه وعتبي الأكبر عليه عندما أقسم بأن الرئيس سوف يقيل المشير السيسي تاني يوم ومعه 60 من قادة الجيش والشرطه ولم يحدث ذلك بل حدث العكس وفوجئت-للأسف الشديد- باغلاق قناة الفراعين – وكنت أستمتع بمشاهدتها – ( رغم تحفظي علي بعض المبالغه أحيانآ )

  42. محمد احمد السيد من الشرقيه 29/06/2013 02:39 -

    ربنا يخليك يا دكتور توفيق شعب الشرقيه نازل يوم 30.6 ان شاء الله

  43. فِرْعَونْ 29/06/2013 00:39 -

    —- تكلمي يا عِنْـــــــــــــــــزة …
    — الرجالة …. طيبتها …. وأنت تأكليها ياا مِعْــــــــــــزَّة

  44. جاود 29/06/2013 00:24 -

    الا خوان هم الخوانة لوطنأ العربي

  45. وائل دومة 28/06/2013 23:55 -

    انت راجل محترم وربنا معاك

أضف تعليقاً