ارقام موبايل وهواتف فنانات وفناني مصر.. برجاء عدم الاتصال

ارقام فنانات مصريات

غادة عادل

مصريات – يبدأ الوجه الجديد مشواره الفني باللف على جميع الصحف والمجلات من أجل نشر خبر عنه، يدور به على المنتجين والمخرجين بحثا عن الدرجة الأولى في سلم النجومية، ولكن بعد الصعود يتنكر لكل من سانده ووقف بجواره، وأي صحفي سانده عندما يحاول الاتصال به يكون مصيره الفشل.

الله يرحم أيام زمان وعمالقة الفن الجميل الذين كانوا يردون على الهاتف فوراً، وعلى كل الناس، ومازال هؤلاء العمالقة حتى الآن يفتحون هواتفهم أمام الجميع، وعلى رأسهم القديرة نادية لطفي لدرجة انها أعطت رقم تليفونها للفنان طارق لطفي وهو بشورت قصير في الاعدادية، وكانت ترد على الجمهور وهي في قمة النجومية.

ومازال العمالقة من الفنانين يردون بمنتهي الاحترام على المتصلين، سواء كانوا من المعجبين أو الصحفيين.

وتمر الأيام، وسبحان مغير الأحوال، فبعد هجوم الوجوه الجديدة أصبحوا نجومًا، وعلى رأسهم منة شلبي فاذا اتصلت بها على رقم الموبايل فمن المستحيل ان ترد على أي متصل سواء صحفي أو معجب إلا إذا كانت تحفظ رقم هاتفه، وإذا اتصل نفس الشخص على الرقم الارضي بالمنزل ترد والدتها الفنانة زيزي مصطفى وتجري الحوار مع المتصل نيابة عن منة.

وعند الاتصال بمنزل الفنانة “غادة عادل” “فيا ويلك ويا سواد ويلك” فستفاجأ بأسوأ رد في التاريخ وأحمد ربنا لو ردوا عليك أساسا.

أما الفنانة نادية الجندي فترد على التليفون ولكن احترس فاذا لم يعجبها المطبوعة التي ينتمي إليها الصحفي المتصل سوف تغلق الهاتف فوراً في وجهه و”تعيش وتاخد غيرها”.

وعندما تتصل بالفنانة نبيلة عبيد ستكتشف انها ترد على الهاتف وتدعي انها الخادمة وترد بعبارات “ستي في الحمام يا بيه” ولما تطلع نقولها ايه وبالطبع تظل الست في الحمام لعدة أشهر، والأفضل ان تلتقي بها وجها لوجه وتسجل رقمك حتى تختفي الخادمة تماما!!

ومهما حاولت ان تتصل بتليفونات الفنانة يسرا فلا تأمل ان ترد عليك إلا اذا كان رقمك معها على الموبايل والحل الوحيد ان ترسل لها فاكس فبدونه لن ترد.

وبينما تقسم الفنانة نيللي كريم بأغلظ الأيمان بأنها ترد على الهاتف وبسرعة، لكن الحقيقة انها تغلق تليفونها المحمول، وتغير رقمها باستمرار، وحاول مرة واثنتين وعشرا فلن ترد نيللي سوي على الأرقام التي تعرفها.
وكلام نيللي كريم الذي تقوله مدهون بزبدة يطلع عليه النهار يسيح.

ومن هاتف نيللي الى مي عز الدين التي تحرص على تغيير رقم الموبايل كل يوم ولا ترد إلا على الأرقام الخاصة فقط ومن يتصل بها يفاجأ بأن الرقم خارج الخدمة.

وإذا أردت الاتصال بالمخرجة المثيرة للجدل إيناس الدغيدي ستعرف انها تقوم بتشغيل خدمة البريد الصوتي على الموبايل بصوتها، ولا ترد على الأرقام الغريبة، إلا اذا كانت في رحلة استجمام خارج القاهرة للاطمئنان على ابنتها حبيبة!! يعني كلمها وهي بره علشان ترد عليك جوه.

وبالطبع لن ترد عليك الفنانة علا غانم صاحبة النظرية القائلة “مافيش راجل يملى عيني”، لذلك لن ترد بسهولة فهي تقوم بتغيير رقم تليفونها المحمول باستمرار، واذا اسعدك الحظ وردت فان ردها يكون قاسيا يجعلك تلعن اليوم الذي ولدت فيه!!

ونفس الحال بالنسبة لنجوم الكوميديا الجدد فالفنان محمد سعد الذي كان في بداياته الفنية أيام “السيدة زينب” يذهب الى الصحف بحثا عن أي خبر ينشر عنه، وحاليا تكبر على الصحافة والفضائيات وحتى إغراءات الدولارات التي تجعل الفنانين يلهثون خلفها عن طريق البرامج من نوعية “حيلهم بينهم” حتى لو اتبهدلوا.

أما الفنان محمد هنيدي ففي الفترة الأخيرة أصبح لا يرد على جميع الموبايلات وايضا مدير أعماله شريف.

وأصبحت عادة كل الفنانين عندما تريد الاتصال بهم ارسال رسالة “SMS” تحدد فيها مطالبك، وإما أن يرد الفنان أو لا، طبقا للمصالح التي يمكن ان تعود عليه.

وهناك فريق آخر من الممثلين  يقمن بالرد على كل الاتصالات التي ترد اليهم مثل حنان ترك وصابرين وسهير رمزي.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

23 comments
  1. jeeka el3alamy 02/02/2015 06:07 -

    السلام عليكم انا بكتب مهرجنات شعبيه وعاوز اوصل للأستاذ الكبير احمد السبكى وعندى موهبه التمثيل ونفسى اقدم افكارى اللى هاتهز مصر بالافلام اللى انا وضعت فكرتها وارجو الرد بليز

  2. محمد 05/09/2012 04:39 -

    لازم يكون الفنان متواضع عشان يزيد حب الجمهور له انا عندي موهبة الغناء بس محتاج اتوجه اعرف اروح فين بس وانا واحد من الناس يلي بحب النجم محمد حماقي بس ياريت لما اسافر على مصر الاقي حد يساعدني و يوجهني ودعمني

  3. محمودخضيري 28/01/2012 11:49 -

    انا بحب مي عز الدين في فيلم عمروسلمي3 وشكرأأأأأأأأأأأأأأأ

  4. محمود ابوالليل 14/10/2011 01:25 -

    بقول لكل فنان وفنانه كده غلط لان ممكن في يوم من الايام تندمو علي هزا الاتصال وانا بحب التمثيل بس محتاج الفرصه

  5. صفاء فؤاد 04/05/2011 18:35 -

    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اريد التحدث مع الفنانه حنان ترك للاهميه لانى محتاجه اتكلم معاها لانى بحاجه ليها ولو تعتبرنى اخت وتكلمنى يبقا جزاهاالله كل خير لانى مش قادره اعرف رقم الموبيل بتاعها ارجوكم محتجالها جدا جدا

  6. محمود 05/03/2011 00:33 -

    يا جماعة عايز اتعرف على واحدة ودا رقمى 0164858153

  7. اسلام واحد بس 25/08/2010 05:56 -

    انا عاوز اتعرف على بنات لو فى دة اميلى

  8. احمد شوقى 05/08/2010 03:27 -

    سلام كبير اوى اوى للبلاشون
    الكبير كبير ياعمى

  9. احمد شوقى 05/08/2010 03:26 -

    من الاخر كلام كله فاضى

    ومش كل واحد يقولى احنا اكبر عيله فى البلد هههههههههههه
    مع تحيات البرنس احمد شوقى البلاشون _بلبيس _ شرقيه
    ولى مش عجبه يشد فى حواجبه
    وسلام لللرجاله بسى بسى

  10. نورهان ابراهيم محمد 21/07/2010 10:19 -

    والله انا شايفة ان من المفروض انهم يردوا لو في فترة الراحة انا علفكره بحترم جدا الفنانة حنان ترك هي وكل الفنانين اللى بيردوا على الموبايلات ومبيتكبروش علينا وعلفكره انا شبه ممثلة بظبط اوى بدون ذكر اسمها

  11. عيد البرنس 09/07/2010 00:16 -

    انا مؤلف اغانى ونفسى حد يكتشفنى انا والله كل السمع الاغانى بتعتى شكرلى فيها وقال ليك مستقبل انشاء الله كبير انا مش مغرور ولا بنظر للمال بس نفسى موهبتى تكتشف انا بؤلف رومانسى وشعبى ودرامى ووطنى كما اننى اتمتع بصوت جذاب يعبر عن الاغنية انا عاوز مغنى او مغنية اعطيلة اغانى من غير فلوس بس يكتشفنى ودة رقمى 0129523328

  12. osama khaled 08/07/2010 21:52 -

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته@هذاموقع وجميل بس أناكنت عاوز رقم غادة عادل

  13. عادل سلامة امين 12/05/2010 19:21 -

    محمود حسين بيحيى البلاشون كلها مع تحيات عائلة الدروشة

  14. عادل سلامة امين 02/05/2010 17:16 -

    عادل سلامة +محمود حسين+محمد عبدالحميد+محمدعبدالهادى+احمدالقشلان يعنى رجالة البلاشون

  15. ADEL SALAMA 18/02/2010 18:40 -

    الزعيم/عادل سلامة *تيتانيك من الشرقية مركز بلبيس البلاشون

  16. brook_smsma 25/12/2009 08:36 -

    انا بحبهم كلهم وبصراحة عندهم حق فى ناس بتبقى تخصص فى الغلاسة وقلة الادب

  17. اعذروهم يمكن يعملوا كدا من كثرة المضايقات اللي بتجيهم فزي مافي معجبيين في ناس مهوسيين وفي ناس بيحبوا يلعبوا ويستهبلوا عليهم وممكن يشتغلوهم …….الخ

    ويمكن من كثرة الضغط اللي عليهم ويكونوا يتمنوا يرتاحوا شويه بدون تليفونات
    فهم مطالبيين بالعمل ساعات طويله وقبل كدا التحضير فترات طويله محتاجيين استرخاء وصفاء الذهن عشان يركزوا في دراسة ابعاد الشخصيه ومطالبين ايضا بحضور برامج وبعمل حوارات وغير ذلك كل دا يسبب ارهاق وتعب فمن حقهم الراحه شويه وتفهم وضعهم واحتياجاتهم

أضف تعليقاً