تأمين حياة عادل امام بسبب مسلسل العراب

تأمين حياة عادل امام بسبب مسلسل العراب

وثيقة تأمين على حياة عادل امام | 30 مليون جنيه اجر عادل امام عن العراب

مصريات

مدينة الإنتاج الإعلامي، طلبت من المنتج صفوت غطاس أن يقدم لها وثيقة تأمين على حياة عادل امام في سبيل الموافقة على المشاركة في إنتاج مسلسل العراب ، من بطولة عادل إمام، الذي من المقرر عرضه في شهر رمضان بعد القادم.

وهي المرة الأولى التي يطلب فيها مثل هذا الطلب على الساحة الفنية.

صفوت غطاس ، اتفق مع عادل إمام علي 30 مليون جنيه أجرا، مقابل بطولة المسلسل، الذى يعود به لشاشة التليفزيون، بعد غياب امتد لثلاثين عاماً، منذ آخر مسلسل قدمه، وهو مسلسل دموع فى عيون وقحة عام 1982.

وكان الكاتب يوسف معاطي هو من قام بدور الوسيط، بين عادل امام و غطاس بناء على طلب الأخير، واشترط عادل امام للموافقة على مسلسل العراب شرطين، الأول أن يتم عرض المسلسل فى رمضان بعد القادم، والثاني أن يحصل على 30 مليون جنيه، وهو ما يعادل نصف ميزانية مسلسل العراب بالكامل.

وتم بالفعل توقيع العقود، وحصل عادل امام على شيك بثلاثة ملايين جنيه، كمقدم تعاقد، وشيك آخر بنصف مليون جنيه لـ يوسف معاطي كمقدم تعاقد من إجمالي 3 ملايين جنيه هو ما اتفق عليه أجرا لكتابة المسلسل.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

وثيقة تأمين على حياة عادل امام | 30 مليون جنيه اجر عادل امام عن العراب

11 comments
  1. حسبى الله ونعم الوكيل 04/08/2010 20:55 -

    حسبى الله ونعم الوكيل

  2. اسلام بهاء 27/07/2010 10:46 -

    لو ال 30 مليون اتوزعوا على الناس اللى نايمه على الرصيف واللى مش لاقيه تاكل واللى مش لاقين يتجوزوا ناس كتير بنشوفهم على الرصيف وبنعمل ليهم جنيه مثلا صدقه لكن مش لاقين حد يساعدهم بجد
    ناس منهم واخدينها شغلانه وناس فعلا من الجوع والفقر مش متشافين

    انا بستغرب على الملاين اللى تدفع فى المسسلات وتلاقيهم بيمثلوا دور ناس غلابه وفى اخر المسلسل ياخدله كام مليون عشان حفظ كام كلمه وطلع سمعهم

  3. مظلومين 13/06/2010 17:24 -

    احنا ربنا يرحمنا برحمتة علشان فى ناس بتشقى على الجنية ومتلقهوش يجى واحد زى عادل امام ومحمد سعد الزين يتشبهون باالنساء ويضحكون علينا ولا يضحكونا ابدا ولا يكفيهم الا معاهم سلطة ومال اين انتم يا علاماء الاسلام اغثنا يا رب برحمتك وحسبى اللهونعم الوكيل فى كل ظالم موظف بالتربية والتعليم شكرا

  4. بلاش نغلط يا جماعة اساس احنا كشعب عملنا كدة ندخل سنيما ومسرح وندفع فلو س ونتهافت على اخبار الفنانين ونسمع اغانى ومعلش يعنى المثل بيقول اية من برة هله هله ومن جووه يعلم الله ياريت نقف مع انفسنا وندع كل شىء جانباونصلح الاساس وبعدين نرجع نبحث عن المتعة

  5. حرام يا بلد 25/03/2010 22:56 -

    عادل امام اجره فى مسلسل 30 مليون جنيه ومحمد سعد اجره فى مسلسل 13مليون جنيه وهما الاتنين لايساوا 3 تعريفه يطلعوا يضحكوا على الناس ويا خدوا فلوس طبعا انا مش هاتكلم على الظروف الطين الا بتمر بيها البلد مصر راعيه الفن والفنانين (راعيه العهر والعاهرين ) وعجبى!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. هو عادل امام يسوى مليـــون حـتى .

  7. لا مهو دلوقتى بقت الناس بتهتم بالمشصانيه وبس بالعبط زبس بيدوهم ملايين ويبسيبوا البلد واللى هيخلى البلد فى تقدم ………. وعجبى

  8. أمين 11/12/2009 02:53 -

    30 مليون جنيه أجر لفيلم لو المبلغ ده أعطى للبحث العلمى والعلماء اللى رواتبهم ملاليم كيف سيكون حال الأمة وماذا سيفعل علماؤنا به المشخصاتى يقبض فى فيلم واحد 30 مليون والعلماء والمعامل مفلسة طبعا من علامات الساعة لك الله يا مصر وعزرا شعب مصر الحبيب رزق الهبل على المجانين.

  9. عمر ابراهيم برجكلي 06/11/2009 16:40 -

    alkeeber keeber ya za3eem tstahel aktar walahi lank u r the best

أضف تعليقاً