توقعات ابراج 2012

توقعات 2012 للابراج

توقعات 2012 للابراج

كتب امجد ابو العينين

مما لاشك فيه وكما يقول الحكيم هاني رمزي في مسرحية تخاريف مفيش فايدة وايا تكن توقعات الابراج في 2012 للدولة العربية فإنه تجيبها كده تجيلها كده هي في الاخر كده يعني خربانة خربانة ..

من استبداد وتسلط وتخلف وجهل لنفس الشيء لكن بصورة مختلفة من سرقة ونهب ورشوة وفساد برضه نفس الشيئ يعني لا تبحث عن اي من توقعات الابراج لعام  2012 لانهم هايخدعوك بكلامهم عن الحظ الوافر اللي مستني شعوبنا العظيمة بعد ثورات الربيع العربي وبأن الازدهار قادم لا محالة اه التقدم جاي بس مش لينا اكيد .. طول ما النفوس المريضة موجود في مجتماعتنا خلاص انسى ولو رجع الفاروق عمر  يحكم تاني او مين ما كان لازمن يكون فاسد او يفسد لانه كمان تكونوا يولى عليكم ..

فإذا كنت بتتابع توقعات الابراج 2012 عشان تغير في حياتك او تبعث شوية تفاؤل في نفسك فانسى احسن او انفد بجلدك ودور على بلد محترم  او كوكب تاني زي اللي غنى ليه مدحت صالح ..

وصباح الجهل يا مصر ورحم الله القذافي حين وصف قوما ما بالجرذان .

اخبار ومواضيع ذات صلة:

توقعات الابراج الفلكية 2012 حصرية للامة العربية

4 comments
  1. Khalid.m.Tripoli Libya 04/01/2012 01:03 -

    ابو العنيين قال ورحم الله القذافي حين وصف قوما ما بالجرذان
    القدافى وصف شعبه بالجردان لانهم خروجوا عليه طالبين الحرية والديمقراطية والعدل ودولة المؤسسات والقانون فما الضير فى هدا اليس من حقهم ومن محاسن الاقدار وتصريفات الامور ان تتقاطع مصلحة الشعب الليبى ومصالح الدول الكبرى لازالة هدا المعتوه وليخرجه الشعب من انبوب للصرف الصحى كالجرد المدعور واظنك يابا العينين شاهدت هدا الفيديوعلى اليوتيوب بعين واحدة عليك اعادة مشاهدة هدا الفيديو بكتلا عينيك لتعرف من هو الجرد وان استعصى عليك الامر ادهب الى استشارى قلوب

  2. محمد مرسي 03/01/2012 19:40 -

    صدقت والله شعوب جرذان وافراد جرذان وولاد جرذان وبنات جرذان وكل اطياف المجتمع جرذان وجرابيع وفي ديل الامم دايما يا امة ضحكت من جهلها الامم يا مقملين 
     بس ملحوظة يعني المسرحية اسمها وجهة نظر بتاعت هاني رمزي مش تخاريف والله ورسوله اعلم

أضف تعليقاً