حادثة ضرب مدرس اطسا الفيومَ

حادثة ضرب مدرس اطسا الفيومَ

طالب ثانوي اطسا بالفيوم فتح رأس المدرس الشومة

مصريات

نبيل خلف:
كشف حادث اعتداء طالب ثانوي بالشوم على راس مدرس اللغه العربية بمدرسة 6 اكتوبر الإعدادية بقرية تطون مركز إطسا بالفيوم وإصابة 9 طالبات بحالات إغماء أثناء طابور الصباح عن وجود قصور في الخدمات الأمنية بالقرية بالإضافة الى أن المدرسة لا يوجد بها سوى عامل واحد فقط بالإضافة الى انعدام الحراسة بالمدرسة بالإضافة الى غرق فناء المدرسة بمياه الصرف الصحي.

وفي مستشفى اطسا المركزي التي يعالج بها المدرس المصاب ويدعى محمد أحمد عبدالرازق “38 سنه” قال: أثناء توجهي للمدرسة وبعد ان تركت سيارتي الخاصة بجوار المدرسة توجهت الى طابور الصباح ووقفت مع زملائي المدرسين وقبل تحية العلم وأمام الطابور وجدت شومه تنهال على ظهري فنظرت خلفي لافاجأ بشومة أخرى على رأسي لأسقط على الأرض غارقاً في دمائي وسط التلاميذ والمدرسين الذين طلبوا الإسعاف وتم نقلى الى مستشفي اطسا المركزي غارقاً في دمائي بعد نزولي من الاسعاف الا ان ادارة المستشفى رفضت استقبالى او علاجي الا بعد ان اذهب بدمائي وجرحي الى نقطة شرطة تطون لتحرير محضر اولا ثم اعود للعلاج بالمستشفي ثانيا وبالفعل حملني زملائي الى نقطة الشرطة لتحرير محضر.

اضاف محمد خضر مدرس اول رياضيات بالمدرسة الذي حدث أن التلميذة ايمان عادل بفصل 3/5 سبق ان طلبت من المدرس مقشه سلف من الفصل حتى تقوم هي وزملاؤها بتنظيف الفصل لعدم وجود عمال خدمات معاونة بالمدرسة الا ان المجني عليه قام بتعنيفها وقمنا بانهاء الموضوع منذ 15 يوما الا ان شقيقها عقد العزم على تأديب المدرس واحضر الشوم وانهال عليه ضربا على راسه وسط الطابور.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

طالب ثانوي اطسا بالفيوم فتح رأس المدرس الشومة

9 comments
  1. انا وانا صغير كنا لما نشوف الاستاذ فى شارع نلف ونعدى من شارع تانى او نفضل باصين فى الارض احترام للاستاذ مش دلوقتى الواد بيكلم الاستاذ والسجاره فى ايده ولا فى اسر ادب خالص

  2. اسامه السيد علي سعيد 30/05/2011 00:30 -

    انا مدرس بالمدرسه وعارف الحقيقه المره واسألوا تكتك وجلال وسعدالعامل

  3. اسامه السيد علي سعيد 30/05/2011 00:27 -

    والله كل ده كلام فاضي محمد راجل محترم

  4. قشطه يابنى والله أنا حصل معايا نفس الموقف وعملت زيك

  5. الكلام دة كلة كدب الحقيقة مدفونة مع الاخوة المدرسين مفيش حد يقول الحقيقة

  6. ماهر 13/11/2010 22:09 -

    واللة ولد مالوش حل هى دى الرجالة اللى بتخاف على اخواتها

  7. محمد شعبان مرسى 09/11/2010 11:45 -

    والله انا حزين ارجع تانى للتدريس يامحمد عبدالرازق وبلاش الوكالة ياحاج سعيد حميدة اضرب بيد من حديد على اى مقصر

  8. أحمد رسلان 04/11/2010 08:45 -

    والله التعليم باظ فين أيام ذمان لما المدرس كان له هيبته وكان ممكن يوقف الفصل كله ويضربة ولاحد يقدر يرفع عينه فيه 0

أضف تعليقاً