دينا الراقصة

دينا الراقصة

دينا الراقصة : الرقص مش حرام ولو استلم الاخوان المسلمين الحكم ربنا يسهل

مصريات

دينا انا لا استغل مهنة الرقص الشرقي في اي شئ اخر هذا نص ما قالته دينا في برنامج لماذا مع الاعلامي طوني خليفة على قناة القاهرة والناس وتتحدث دينا عن زيجاتها وانها ليست متزوجة في الوقت الحالي وعن علاقتها برجل الاعمال حسام ابو الفتوح وسألها طوني عن زيجاتها السرية لكنها قالت ان كل زيجاتها شرعية عند المحامي او عند المأذون وانها لم تندم من زواجها برجل الاعمال حسام ابو الفتوح وكذلك عن علاقة علي ابنها بالمجتمع كون امه راقصة وهل يسبب ذلك له عقد نفسية وقالت لو في رقاصة محترمة زيي هجوزها لابني وان الرقص الشرقي مش حرام وخلط الدين بالفن غلط من الاساس وانها لا تشعر بالذنب وقالت انا راضية جدا والعلاقة بيني وبين ربنا خاصة جدا وبحترمها وبحاول تكون بيني وبين ربي ورفضت الحديث عن الدين باستفاضة وقالت انا مش بعمل حرام ومش ناوية اتوب لاني مش بعمل حرام وربنا يتوب علينا من القرف اللي عايشين فيه تحدثت دينا عن نيتها للاعتزال

تحدثت دينا عن اختها ريتا التي قالت ان اختها ترتدي النقاب  وعلاقتها بها وهاجمت طوني عندما قال : لماذا تقبلي ان تكون شقيقتك منقبة وانتي نصف عارية وقالت انها لن تتحجب وان اختها لم تنصحها بارتداء الحجاب كما ان امها غير محجبة وقالت كل واحد منه لربه وقالت لو استلم الاخوان المسلمين الحكم ربنا يسهل ساعتها هكون رقاصة في الافراح الاسلامية

دينا تتحدث عن الحجاب والنقاب و مهنة الرقص الشرقي في برنامج لماذا مع طوني خليفة

دينا تتحدث عن الاخوان المسلمين وعن الوضع في مصر

اخبار ومواضيع ذات صلة:

دينا الراقصة : الرقص مش حرام ولو استلم الاخوان المسلمين الحكم ربنا يسهل

20 comments
  1. اسماعيل 29/01/2012 23:50 -

    الرقص فن جميل بس الاغراء فى الرقص حرام جدا ودينا راقصة ممتازة تلم صدرها شوية وتوسع اليدلة تبقى تمام

  2. غدير 22/10/2010 02:35 -

    لقد هزلت حتى بان هزالها !! فعلا هذا هو الزمن اللي قال عنه الرسول ( وينطق فيكم الرويبضة ) !! يا جماعة ويش صاير بها الدنيا ما عاد نحلل حلال ولا نحرم حرام واستوى في انظار هؤلاء القطعان البهائم المنكر والمعروف !! مالكم لا ترجون لله وقارا !! ربنا لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا !! ربنا لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا … ربنا لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا !! أليس منكم رجل رشيد !!! طبعا انا اعني هؤلاء الذين يكيلون المدائح لرموز الفجور والعهر والرذيلة !! ويرون فيها نخبا مثقفة !! كبرت كلمة تخرج من افواههم ان يقولون الا كذبا !!
    ما حيلتي فيمن يرى أن القبيح هو الحسن !!
    ما حيلتي وقد ختم الله على قلوبهم !! الا لا نامت أعين الجبناء !!!

  3. انت بتصدقوا انها متعلمه وحكايه الماجستير والدكتوراه هاهاها اااااااااااااااااه

  4. كلام كله تخلف يعنى ايه مش حرام انتى هبله تبينى جسمك للشباب وتهزى واللى يحب النبى يسقف تعرفى ايه فى الدين انتى عشان تتكلمى

  5. محاسن محسن 20/05/2010 17:51 -

    كل اللى احنا فيه من هؤلاء السفهاء وعلى فكرة هذة السيدة متعلمه تعليم عالى ومش كدة وبس معاها ماجستير ودكتوراة لكن ياخسارة لان ينفعها هذا لانها من حطب النار ان لم تتب وتستغفر الله

  6. ابن شاهين 20/05/2010 09:42 -

    لكى على اللة ما تستحقى انت و غيرك ممن هدموا اصول و اعراف و تقاليد و قبلهم الاداب العامة.

    اولا الدين يا جماعه الخير اكبر كتير من ان و احدة راقصة تهزة . ثانيا : اللى بتقول انها مش بتعمل حاجة حرام تقدر تعمل كدة امام اى من الاشخاص التالية؟ عمر ابن اخطاب – عثمان ابن عفان- محمد ابن عبد اللة (ص) اتمنى انها متكنش عارفة اى حد منهم

  7. أنا هو الذي كان 26/04/2010 09:09 -

    الرقص مش حرااام !!!!!!!!!! هههههه ضحكتيني يا اسمك إيه ؟؟؟ يبقى على كده بقى الحجاب منكر يا ست الفسافيس ثم تعالوا هنا مين (( طينا )) دي اللي تتكلم عن الدين طيب تعالوا نسألها كده عن الحروب وفنونها هتقولك : في ناس متخصصين في المجال ده ولو سألت أي حد في الدين يعملك مفتي الديار المصرية ويمكن يعملك شيخ الشيوخ كمان زي الست (( طينا دي )) كده .

    وأخيراً يكفي إنها – إن لم تتب لرب البرية – لما يشوفها حد بالعري هذا تكتسب عليه سيئات لا حصر لها ،،، وإنا لله وإنا إليه راجعون ،،، ولكن بعد كل ما قلته أتمنى من الله أن يهديها سبل السلام ويخرجها من الظلمات إلى النور والمسلمين جميعاً هو وليُّ ذلك والقادر عليه .

  8. صقرقريش 17/01/2010 09:30 -

    من اجاباتها تعرف ان هذي إنسانه جاهله ( وقالت انا مش بعمل حرام ومش ناوية اتوب )

  9. ايه ياجماعه مالكم فى ايه كلو هاجم ودخل يشتم ويتعصب براحه بس براحه اولا انا مش ضد الرقص انا بحب الرقص الشرقى جداا ومصر طبعا من البلاد اللى مشهوره بالرقص اوى اكيد كلنا بنسمع ده بس ده فن يعتبر نوع من انواع الفن بس اعتراضى على الموضوع مش على دينا او فيفى او لوسى بشخصهم لا انا اعتراضى عالموضوع من ناحيه معينه هو انتشاره اوى كده وممارسة الرقص علنى وعمال على بطال اوكى عملتى مدرسه للرقص ماشى مش مشكله بس متجيش تطلع منها بنات يبتدوا يستلموا المهنه ويلبسوا البدله ويبقوا جيل جديد من الرقاصات لا احنا عاوزيين نقللهم مش نزيدهم وكمان انا لو هتعلم الرقص مافيش اى مشكله اتعلموا لكن ارقصوا فى بيتى مش لازم يعنى ابقى علنى قدام الناس مش لازم عشان ارقص ارقص للناس منا ممكن ارقص لنفسى فى بيتى مافيهاش حاجه بس على فكره فى اى دوله واى بلد هتلاقى الرقص الشرقى موجود مش هنا بس بس اللى الكل معترض عليه ان الواحده بتقعد ترقص علنى وعلى الفضائيات متخليها ياستى هوايه مارسيها فى بيتك وخلاص وعامة دينا انا بحسها من الشخصيات المثقفه جدا سيبك من مهنتها حاول تركز فى كلامها فى اى مقابله وشوف بتتكلم ازاى يعنى مثقفه بجد وبتعجبنى طريقة ردها بس بردو مهما كانت غلطانه متهاجموهاش ومتشتموهاش كده ممكن بكل بساطه نقول ربنا يهديها ويهدى اللى زيها بس ومش مستاهل الموضوع تعصب لان بكل بساطه فى كل مكان هتلاقى ده

  10. حازم صبحى 02/12/2009 21:56 -

    قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : سيأتى يوم على الناس يصدق فيهم الكاذب و يكذب فيه الصادق و يأمن فيهم الخائن و يخون فيهم الامين و ينطق فيهم الرويبضة. فقيل للرسول و ما الرويبضة يا رسول الله. قال : الرجل التافه يتكلم فى امر العامة ..فإذا تكلم قيل له ما أجملك ما أروعك و ما فى قلبه حبة خردل من الايمان.

    و ما أكثر الناس التى تقولها الايام ديه فكلوا يقول اصله شخص جميل أوى …صدقت بالحرف يا رسول الله

    ثانياً جاء لعمر رجل شرب الخمر فأراد عمر -رضى الله عنه – ان يطبق عليه الحد فقال له الرجل ان الله قال فى كتابه العزيز : لَيْسَ عَلَى ٱلَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّالِحَاتِ جُنَاحٌ فِيمَا طَعِمُوۤاْ إِذَا مَا ٱتَّقَواْ وَآمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ. فسكت عمر و أرسل لعلى رضى الله عنه فقال على الذى قيل فيه و يتفجر العلم من جوانيه ان من علامات التقوى الاستقامة و خشية الخالق فطبق عليه الحد

    فأنا تأفكون تلك المرأة من الرويبضة

  11. سيد عمارة 25/11/2009 16:40 -

    انا شايفة ان دينا فاجرة و ان شاء الله تقعد فى نار جهنم ما تخرج منها

  12. ساندى 17/10/2009 14:01 -

    دينا ايه وزفت ايه الرقص حرام لانه فيه اغراء وقلة ادب اللى عايز يرقص يرقص ف بيته بلاش هبل ودينا دى اصلا انسانة متخلفة وزبالة……….الخ ورقصها ازبل منها دى ينفع ترقص فى قزارة المجتمع هى فاكرة نفسها انها هى مهمة لا طبعا دى متسواش واحدفى المية دى تلاقيها مبتعرفش تقرا ولا تكتب ولو عرفت اخرها الف باء

  13. انتى انسانة سافلة وحقيرة يا دينا وعار على الاسلام والمسلمين

  14. حبيب دينا 24/09/2009 19:40 -

    انا باحبك يا دينا تتجوزينى يا اجمل امراة مصرية.

  15. يا حَـيُّ يا قَيّـومُ بِـرَحْمَـتِكِ أَسْتَـغـيث ، أَصْلِـحْ لي شَـأْنـي كُلَّـه ، وَلا تَكِلـني إِلى نَفْـسي طَـرْفَةَ عَـين

  16. ربنا يهديكى يادينا يارب ويرزقك بشخص يدلك على الطريق الصحيح

  17. محمد المليجى 06/09/2009 12:46 -

    احنا مش نحاسب الناس الناس ليهوم رب يحاسبهوم

  18. رانيا حمدي- صحفية 05/09/2009 20:18 -

    والله يا استاذ عبد العال السخرية دي مش طريقة كويسة نتناقش بيها دينا انسانة محترمة جدا وشخصيتها جميلة جدا. لو انت شايف ان مهنة الرقص الشرقي غلط او حرام فدينا ردت عليك في الحلقة انت مش مضطر انك تشوفها عندك 30 قناة. مش كدة وللا ايه؟

  19. عبدالعال بن رشا 05/09/2009 09:15 -

    انا كمان شايف ان الرقص الشرقي مش حرام وربنا يكتبلك في كل هزة حسنة لكن لو رقص هشك بشك هو اللي حرام والله اعلم 🙂

أضف تعليقاً