سيد علي و هناء السمري مذيعا برنامج 48 ساعة

سيد علي و هناء السمري مذيعا برنامج 48 ساعة

اقالة سيد علي و هناء السمري مذيعا برنامج 48 ساعة

مصريات

اشيع في الفترة الاخيرة انباء عن اقالة مذيعي برنامج 48 ساعة على قناة المحور الصحفي سيد علي والاعلامية هناء السمري بعد اذاعة حلقة برنامج 48 ساعة الاسبوع الماضي مع رجل الاعمال الهارب اشرف السعد والذي كان يمتلك احدى شركات توظيف الاموال .

موضوع حلقة برنامج 48 ساعة مع اشرف السعد كان عن القناة التي يمتلكها باسم المستقلة والتي تبث من لندن وانحازت في الفترة الاخيرة بعد احداث مباراة مصر والجزائر الى الجزائريين على حساب مصر .

وحدثت مشادة كلامية بين اشرف السعد والمذيع سيد علي ووصل الى حد قيام اشرف السعد باتهام سيد علي بانه حصل منه على رشوة 5 ملايين جنيه قبل ظهوره في برنامج 48 ساعة .

وبعدها قام المستشار مرتضى منصور بالاتصال بالبرنامج ووقف الى جانب سيد علي  .

لم يتم التأكد الى الان من صحة خبر اقالة سيد علي و هناء السمري وتركهم لبرنامج 48 ساعة وذلك لفرض كل منهما الحديث الى وسائل الاعلام ، لكن ما سيحدد صحة هذا الخبر من عدمه هو اذاعة برنامج 48 ساعة اليوم على قناة المحور وفي حالة صحة خبر الاقالة فلن يتم بث الحلقة المباشرة اليوم من البرنامج .

شاهد حلقة برنامج 48 ساعة :

مرتضى منصور : وحياة امك يا اشرف ياسافل هدخلك اللومان | فيديو برنامج 48 ساعة

وشاهد

اتهام مذيع برنامج 48 ساعة سيد علي  بالرشوة

اخبار ومواضيع ذات صلة:

اقالة هناء السمري و سيد علي مذيعا برنامج 48 ساعة

26 comments
  1. عفاف الشوربجى 14/03/2011 18:30 -

    الحقيقة كان سيد على يقدم برنامج ببساطة كان برنامج هادف من يوم ماقدم 48 ساعة عرفنا انه تبع الحزب الوطنى اللى مش وطنى خالص وطبعا هناء السمرى اللى كانت مراسلة الفصر الجمهورى بتساعده وكانوا ضد الثوره ماشى انما كمان بيدافع عن السادات ومعترض على الاستاذ هيكل انه قال ان ام السادات كانت سودانية ده سرد للاحاث مش حط من شان حد ولا انت اخد الرؤساء كلهم مقاولة تدافع عنهم بالحق والباطل

  2. محمد الاسكندراني 17/02/2011 14:00 -

    الى مزبلة التاريخ ياقناة المحور وخاصة برنامج 48 ساعه الذي كان دائما برنامج ممل وموجه ودعائي للحزب الوطني .. وهناء كانت مراسلة رئاسة الجمهورية .. والغريب ان المؤيدين ليها هنا في التعليقات مثل المؤيدين لمبارك .. سب وقذف وسنج ومطاوي .. هو ده الحزب الوطني .. في ابهى صوره .. اقصد الباقيين منه والمثل يقول .. اذا لم تستحي فافعل ماشئت

  3. مهندش/طاهرعكاشه مدير كهرباء بالشركه الايطاليه للاسمنت 15/02/2011 14:37 -

    الاستاذه الفاضله استاذه هناء والاستاذ الفاضل الاستاذ سي رجاء ان لاتتأثرو بما قاله الولد احمد عيد واقول لكم الكلاب تعوى والقافلة تسير انا متابع برنامج 48 ساعه لحظه بلحظه من بدايه ثورة 25 يناير وموقفكم محترم وماضيكم يشهد لكم نأسف لكم

  4. مهندش/طاهرعكاشه مدير كهرباء بالشركه الايطاليه للاسمنت 13/02/2011 14:05 -

    ارد على المخرج احمد على مداخلته القميئه على قناة المحور فى برنامج 48 ساعه احب اقول ل احمد عيد ده انت مين وانت كام وانت ايه علشان تتهكم بالكلام على ستك هناء السمرى وسيدك وسيد ابوك سيد على بمداخلتك التليفونيه وتتهمهم انهم كانو ضد الثوره
    دول اسيادك واسياد ابوك ولانك تافه وجبان وبتثبت ان هناء وسيد اشرف وانضف من اللى جابوك انت اتصلت عليهم واتهمتهم اتهامات باطله ياكذاب وقفلت الخط وجريت ولم تنتظر الرد جاتك الارف فيك مش هاتنضفو بقى وتتحاورو بنضافه ولا انتو نظام اضرب واجرى
    وانا اتقدم لست الكل الاستاذه هناء السمرى وسيد الكل الاستاذ سيد على على تتطاول هذا النكره عليهم وناسف لقناة المحور والعاملين بها وانا بعتر احمد عيد ده عيل صغير غلط وهرب
    مواطن من محبى وعشاق قناة المحور المحترمه مهندس/طاهر عكاشه 0101724095

  5. محمد منير محمد رفاعي 25/08/2010 23:53 -

    أرجو أن تقبلوني صديقا لكم وتحياتي للأستاذ السيد علي والمذيعة هناء السمري

  6. اللة ينور عليك يااستاذ سيد انت والمدام هناء فى حلقة يوم الخميس 25/5/2010واعبجنى اكتر الاستاذ عضو مجلس الشعب ضد الافندى الى كان بيتكلم عن اضطهاد الاقباط فى مصر ياريت تقولة بس اخرج انت منها انت وامثالك وهى تعمر الاقباط والمسلمين فى مصر عايشين احلى ايامهم ودور على مشاكل الاقباط فى المكان الى انت عايش فية وياريت مترجعش مصر تانى

  7. سعيد عليان مهدى 09/04/2010 13:51 -

    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الا ستاذ السيد على والاستاذه هناء السمرى لا تتعجبو من رسالتى عندما أقول الشرطه والحكومه لا تنصف المواطن البسيط ولكن تنصف أعضاء مجلس الشعب وأعوانهم حيث أننى بأختصار حدث لى مشكله كبيره وأرسلت شكوه الى السيد وزير الدخليه والسيد مدير أمن القاهره والسيد محافظ الشرقيه والسيد مأمور مركز قسم الزقازيق والسيد رئيس مباحث قسم الزقازيق وجمعيه حقوق الانسان بالقاهره وكلفتنى مبلغ وقادره 750 ريال سعودى ولم تنال اى أهتمام من المسؤلين والشكوه هى تعرض والد زوجتى المسن وهو عثمان عبدالسلام عثمان زهران من قريه الزنكلون مركز الزقازيق محافظه الشرقيه وزجته المسنه وزوجتى واولادى الى عصابه مكونه من 10 أفراد ولودر حيث قامت العصابه بهدم المنزل المقيمين فيه وضرب الاسره وعندما ذهبٌ الى قسم مركز الزقازيق لعمل شكوه قام المسؤلين بحبسهم لمده يومان وتركو العصابه واللودر وسائق اللودر خارج المركز وبعد يومين قرر وكيل النيابه المحترم بأجراء تحريات للمباحث هل هذا يعقل بعد هدم البيت باللودر وحبس أصحاب البيت وحضراتكم تقولو أن الشرطه فى خدمه الشعب وهناك قانون ؟؟ أين القانون والشرطه؟ وحتى الان لا تبدأ اى أجرات من قبل الشرطه والعصابه هم 1 محمد عبدالسلام زهران :و عبد السلام جمال عثمان زهران :وجمال محمد عبدالسلام زهران و حماده محمد عبدالسلام زهران :وحافظ محمد عبد السلام زهران و تامر محمد عبد السلام زهران وعبدالسلام محمد عبد السلام زهران وهم من قريه الزنكلون محافظه الشرقيه واللودر بدون لوحات رقميه وسائق اللودر معدوم الهويه ويوجد شاهد عيان من المخبرين وخفير المزلقان بالسكه الحديد والى الان لا يوجد أى هتمام فأين القانون ؟؟ ناصر الغلاببه والرجاء من سيادتك أرسال رقم التليفون الدولى أو أزهاره على الشاشه

  8. أمل ناصر غريب عبد الحميد 06/03/2010 22:59 -

    نصيحة أنصحها لهناء السمري اتقي الله ياهناء فى ملبسك وفى أفكارك وفي التزامك وكوني دائما مناصرة للحق فالحزب الحاكم لن ينفعك يوم القيامة انما الذي سينفعك هي كلمة الحق التي لوالتزمت بها لأحترمك مشاهديك

    000 كوني مع الحق دائما ياهناء ولاتظهري آراءك التي لاترضي المشاهدين وكوني على الحياد كما تعلمنا من المذيعيين الناجحين المحبوبين أمثال الأستاذة منى الشاذلي والأستاذ محمود سعد والأستاذ معتز الدمرداش والأستاذة منى الحسيني والأستاذ وائل الإبراشي وغيرهم من الشرفاء

  9. عمر ناصر غريب عبد الحميد 06/03/2010 22:50 -

    بصراحة هناء والسيد دول مش مذيعين دول ينفعوا للأفراح وليالي الملاح وبس وليس عندهم أي ثقافة أو قبول أو نخوة ولايتيحوا للمتحدث الحديث الا اذا كان منافقا مثلهم 000 وعلى الأصل دور

  10. ايمن90000 06/03/2010 13:06 -

    ازى يعنى ناس محترمة زى مدام هناء والاستاذ سيد يسيبو المحور كل دة عشان الزبالة شوبير يا ناس حرم عليكو دالناس دى شيلين همومنا

  11. mayar monaelchazly 23/02/2010 17:14 -

    مين ده اللى بيتكلم واحد ليبى و واحد جزائرى يعنى طوب الارض اذكى منهم هما دول يفهموا ايه ده رئيسهم و لا يسوى اشى ده كفاية قراراته ولا الجزائرى اللى بيتكلم ده لما يعرف يقول كلمتين على بعض بالعربى يبقى يفتح فمه و غير كده مش دول اللى مصر و المصريين يعيروا لهم الاهتمام دول اقل من انهم ييجوا فى دماغنا

  12. نوران 07/12/2009 00:04 -

    حسبنا الله ونعم الوكيل فيك استحالة تكون ليبى انت فعلا يهودى

    وهى وظيفتك هنا اشعال الفتنة بين الاخوات مثلك مثل ابليس اللعين

    وان شاء الله الاخوة يتصافو مع بعضهم ويحرقو دمك

    لان مهما حصل بينا احنا اخوة فى الدين وف العروبة

  13. الى الفشخ الليبى 04/12/2009 09:23 -

    اللى مسمى نفسة الفشخ الليبى .. يا بارد انت لازق فى موقع مصرى ليه.. وانت بتنز كراهيه لمصر .. زى ما بتنز وساخة يا صهيونى .. انت على طول بتهاجم مصر وبتشتم فيها .. انت مال امك يا معفن بمصر وناسها اللى هم اسيادك وتاج راسك .. والا انت بتكرهها من ساعة ما اديتكم على راسكم فى حرب اكتوبر , وكان معاها اشقاءها من الجزائر وليبيا وكل الدول العربية .. يا يهودى اطلع من الموقع وبطل تشعل الفتن بين المصريين والجزائريين .. لاننا مهما غضبنا من اخواتنا الجزائريين برضه ح نرجع نتصالح تانى .. عارف ليه ياكلب امريكا ,, لاننا اخوه فى الاسلام والعروبه .. واذا كنا زعلنا الجزائريين فهم ح يسامحونا .. واذا كانوا زعلونا فاحنا مسامحينهم .. اخرج بره الموضوع يا نجس يا خنزير وسيب الاخوة يتعاتبوا لحد ما القلوب تصفى ,, على فكرة انا متهيألى انك تبع الصحفى اليهودى حفيد القردة والخنازير اللى كان فى مصر فى المباراة الاولى واشعل الفتنه لما قال ان فيه قتلى من الجزائر فى مصر وطبعا كان الكذب ده اول سطر فى الفتنه وبعدين مصر طردت الصحفى القذر دة وممكن تكون انت هو او تبعة .. وشغلتك انك تقعدة على النت وتشعل حرائق الفتنه بين الاخوه .. ودى اكيد شغلتك الاساسية اللى بتقبض منها من بلدك الصهيونية عشان كدة انت قاعد على النت 24 ساعه .. ولكن اسمع الخلاصة .. مش واحد قذر زيك ممكن يدمر علاقة اخوه تاريخيه بين شعبين مسلمين وعربيين .. وربنا ح يخذلك يا كلب وح ترجع خايب لما كل المصريين والجزائريين يعرفوا حقيقتك الحقيره يا قرد يا خنزير .. طبعا انا عارف ان كل الشتيمه مش ح تأثر فيك لانك خنزير وطبعا معروف عن الحيوان القذر دة انه منبع قذارة ووساخة وعفن .. يا معفن

  14. الفنك الليبي 03/12/2009 22:36 -

    علي فكره اليوم وزيره القوي العامله ووزيره الشئون الاجتماعيه المصريتان عندنا في ليبيا جيين لييييييييييييييه …. قول انت بقى؟؟؟؟؟

  15. الفنك الليبي 03/12/2009 21:53 -

    الفنك يحييكم ……مش كل الناس صهينه زيكم عيزيني اسكت حاضر بشرط …..بطلو شتيمه في الجزائر وشعبها نبقي سمن علي عسل وانا معنديش اي مشكله ….المشكله فيكم انتم لو جدعان سكتوني وتصالحو؟؟؟؟

  16. أمين 03/12/2009 21:26 -

    farah لك كل الحب والتقدير والأحترام بارك الله فيكى صوت حق وعدل وأنا أحترمك وأحترم أنسانيتك ونحن مسلمون وأخوة بس يا أخت فرح المدعو الفنك الليبى شيطان لو دخلتى على أى موضوع تجدينه نافخ سمه ويقوم بالتحريض والوقيعة بيننا وستجدين أيضا من يسانده الأخت تحيا الجزائر ماسكه طبله زى الهبلة وراه يقول ولا الضالين ترد تقول آمين مش قادر أعرف فيه عندكم فى الجزائر ناس بالشكل الفظيع ده شتان بينها وبين حضرتك وبين كثير من الجزائريين المحترمين الرجاله فعلا اللى ميقبلوش التهريج اللى بيحصل ده من كلانا اللهم أشف صدور قوم مؤمنين.

  17. ولا احتمل ان يسب احد عربيا او بربريا مسلما اللهم اهدنا لما فيه خير الامة العربية المسلمة

  18. في الاخير كلنا عرب ولو بربر فنحن مسلمون يعني اخوة في الاسلام وانا عن نفسي بربرية و احس اني عربية

  19. انا معك يا اخت كفانا اشعالا للفتنة

  20. تحياااااا الجزائر 03/12/2009 20:30 -

    الفنك انا متاكدة مواطن ليبي صادق عانا المر لما كنتو مشاركين في الحصار ليبيا مشغلة 2 مليون مصري ورغم ذالك بتنسب وينسب قائد الثورة ايه رايك لو يرجعولكم 2 مليون عمالكم بتشغليهم انتي

  21. مسلمة مصرية عربية 03/12/2009 20:11 -

    برده حلوف صهيونى وحتى لو اتكلمت عن الفلسطنيين والصهاينه انت واضح لينا يا ابليس وبطل تسخيين يا اخواتى من كل البلدان العربية افيقوا ويا جزائر انتم بتقولوا انتم ناس كويسه اثبتوا ده بالرد ومن غير سباب وخدوا بالكم من الافك ااقصد الفنك اللى مش ليبى بكرة هيسمى نفسه لبنانى واى اسم تانى زى من اسبوع كان محايد مغربى وكان بيسخن وبيدس الدسائس يالكم من قوم الصهاينة دول على راى هتلر سبب كل نصيبة فى الكون

  22. واحد من الناس 03/12/2009 17:10 -

    علا رد على كل الجزائررين احنا اصل كل كلامنا كدب

    وانتو بس الى كلامكم كلة صح والضرب والقواضي فى السودان كدب

    والتحريف دة كدب وكلنا كدابيين وانتم الى بتموتو في فرنسى

    الى قتلت منكم مليون واحد لا مش كدب وانتم الى افلامكم

    .. كلها احترام مش افلام كلها عريانة ومش فيها

    غير لغة واحدة الفرنسيين الى يبفهموها اكتر واحنا عيزنا نتضرب

    بعد المتش من بلطجة ونقول عادى مهما ممثلين عراة اقتلوهم لعلمك

    الى كانو موجوديين اغلبهم مغنيين وناس محترمة وداكترة وناس مش بتاعت

    بلطجىولا عيزانة نقول لا احنا عورنا نفسنى عشان نكون مش

    كدبيين صدقتو او مصدقتوش هناخد حقنا بالتلاتة لاننا مش بيهمنى

    كلامكم كلام الرسول الكريم اهم الف مرة العين بالعين والسن بالسن

    والبادي اظلم الاعلام المصري مش بيكدب لا فى قضية خاصة ولا في

    قضية خارجية واحنا ادري باعلام بلدنا لان الاعلام دة طول عمرة

    صوتنى والدليل ممكن تعرفى كل حاجة بتحصل فى مصر اما الجزائر

    بتسميها فضايح ومش بيقولو عن الحروب والبلاوي الداخلية

  23. تحياااااا الجزائر 03/12/2009 12:42 -

    الحمد لله يستاهلو الشنق

  24. الفنك الليبي 03/12/2009 09:47 -

    يسحق المواطن الفلسطيني تحت العجلات الصهيونيه ………….والاعلام ماسك في مبارات مصر والجزائر وقرعه أكرر أرعه بلاتر وكاس العالم ياااااااااااااااخي حرام عليكم وكأن الحدث في جزر الواق واق مش في فلسطين المجاوره يااااااخي انننننننننننننه

  25. الفنك الليبي 03/12/2009 09:39 -

    يا عم أقاله مين ………. دول مسنودين …….. صحيح ان حواراتهم معظمها سوقيه ولا ترقي للحوار الصحفي لدرجه اني أعتقد…………. انهم سكينه وعب عال مش………. هناء وشرين أسف ………….هناء والسيد……. بس كلنا نعرف ان الحكايه كلها كوسه وبزرميط جت علي الغلابه دول خليهم يرزقو ويطلعو سبوبه ليهم ولعيالهم في اليومين الوحشين دول ………. مش برضه الدنيا تفريح ؟؟؟؟ خليهم يفرحولهم يومين في موالد مصر المحروسه وسلملي علي للاعلام الهادف وسمعنس سلام أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأألوه بابا فين

  26. محمد ناصر الزعبي 03/12/2009 08:10 -

    و بدأت أحجار الدومينو بالسقوط… أول الغيث قطره.

    هو الريس رأيه أيه؟؟؟

أضف تعليقاً