مرشحين انتخابات مجلس الشعب 2010 دائرة جهينة

مرشحين انتخابات مجلس الشعب 2010 دائرة جهينة

مرشحين انتخابات مجلس الشعب 2010 دائرة جهينة

اخبار الانتخابات القادمة بجهينة سوهاج

مصريات
عصام الشيخ

الصرع الان  في انتخابات مجلس الشعب 2010 في دائرة جهينة اخد شكل جديد فقد قامت عائلة النائب الحالي الدكتور حمام عابدين عليه وأعلنوا تأييدهم للدكتور محمد نصر الدين علام وزير الموارد المائية والري ومرشح الحزب الوطني عن دائرة جهينة وقاموا بتعليق لافتات التأييد والمبايعة له على منازلهم بنزة الدقيشية .

وأعلن أهالي نزة الدقيشية معقل النائب حمام عابدين تأييدهم المطلق لوزير الري الذي بدأ حملته الانتخابية  بتنفيذ عدة مشروعات خدمية على أرض الواقع من بينها تسيير قوافل طبية لعلاج المرضى من ابناء جهينة وصرف الدواء لهم  بالمجان وانشاء مكتب لحجز القطارات ووصول لجنة من وزارة الاسكان الأحد الماضي بناء على تعليمات من وزير الاسكان بعد اتصال وزير الري به لحل مشكلات المياه بمركز وقرى جهينة وستعلن في مؤتمر  صحفي بربع حسام الدين معقل وزير الري السبت المقبل تفاصيل خطة احلال وتجديد شبكات المياه والصرف الصحي اضافة إلي اعفاء 3 آلاف طالب من الأسر غير القادرة من المصروفات المدرسية.

بامكانكم اضافة برامج مرشحين انتخابات مجلس الشعب القادمة 2010 بجهينة على مقعد العمال والفئات ودعم مرشحين دائرة جهينة في انتخابات مجلس الشعب المصري 2010 بالضغط على

موقع مرشحين مجلس الشعب

وتابع كل الاخبار على قسم

انتخابات مجلس الشعب 2010

 

اخبار ومواضيع ذات صلة:

مرشحين انتخابات مجلس الشعب 2010 دائرة جهينة

192 comments
  1. حسام الدين ال ابو دوح 16/04/2013 23:50 -

    تحياتي لكل اهل جهينه المحترمين عامه وخسام الدين خاصه وال ابو دوح خصيصا …

  2. حسام الدين ال ابو دوح 16/04/2013 23:46 -

    ياريت نحب الخير لبعض وياريت نكون علي وعي راقي وشكراا علي معرفتي بكم

  3. حسام الدين ال ابو دوح 16/04/2013 23:45 -

    كل ابناء جهينه من عائلات محترمه وكل اربعاع جهينه ارباع محترمه

  4. محمد فاروق ابو زهاد 15/12/2011 08:00 -

     خير من يمثلكم …. رجل الأعمال … خالد محمد صالح أبو زهاد  . خريج كلية الحقوق . و الذي قدم العديد من الخدمات لأهل جهينة منذ سنوات . 

  5. سوبر مان 13/03/2011 11:27 -

    المفروض حميدة ابو شحاتة ينجح حرام الظلم ياضبع

  6. عاطف العمدة أبوعياد 25/12/2010 17:11 -

    ربع بنى رماد كبير وعمره ما يهتز(يا جبل من يهزك ريح)توحدنا وترشحنا ونجحنا لكن ارادة الله

  7. شهادة حق للتاريخ 16/12/2010 22:23 -

    ان ينصركم الله فلا غالب لكم صدق الله العظيم شكر خاص لكل طفل ورجل وامراة من ربع ابو خبر الذين اثبتوا للجميع ان قوتهم الحقيقيه تظهر فقط في اوقات الشدائد وانهم قوة لايستهان بها وسيحسب لها الاخرين بعد ذلك الف حساب ولن يستهين بها احد بعد اليوم وانهم التفوا حول مرشحهم الضبع بقلب رجل واحد فذاقوا معه ويلات العذاب واستمتعوا معه بفرحة النصر واخص بالشكر بيت الاصل بيت سلام الذين ازروا اخوانهم ال الضبع بالروح وبالدم وساعدوهم فى تحقيق انتصاراتهم وال الضبع وربع ابوخبر لن ينسوا لهم ولكل الشرفاء من ال ابو عقيل وباقى ارباع جهينة وتتردلهم في الافراح فمن قال مبروك فله كل الشكر ومن لم يقل فليمت بغيظه

  8. شهادة حق للتاريخ 16/12/2010 22:01 -

    للرد علي الاخ هيثم الصعير الي الظاهر انه صغييييييير من كله في فكره وفي سنه هل معني كلامك انه دعم رجل واحد من ربع ابو خبر افضل من دعم 28000 شخص من بني الرماد لانك ساذج وتافه فقد قللت من شان اهللك وناسك لقد قلت ومازلت اقول ان نجاح الضبع كان نجاح بشرف ونزاهه شهد بها الجميع لان جهينه كلها جاءت لتبارك للضبع و تهنئه وترفع له القبعة لانه رغم كل هذه الظروف السيئه اسطاع ان يقتلع النصر من بين انياب الاسود ودائما يا ال الضبع تثبتون بالفعل لا بالكلام انكم افضل من غيركم فعندما نجح مصلح بركتوله وعندما نجح عبد الرحمن بهادر بركتوله ولكن عندما نجحت يا ضبع غارت منك الناس الساقطين وحقدت عليك فانت دائما الكريم ابن الكرام ودائما اقولههههها الكلاب تعوي والقافله تسسسسير

  9. هيثم الصغير ابو شحاته 14/12/2010 00:54 -

    نشكر جميع عائلات بنى رماد الشرفاء الذين بذلوا كل الجهد والعطاء من اجل التوحد والنجاح لكن هذه هى السياسة وسطوة المال المتمثلة فى المليارادير اللى بقى بينجح وبيسقط بعد ما كانت الحكونة مقعداه 20 سنة مسمعناش فيهم حسة وكنت عايز اقول مبروك للضباعة بس للاسف المعركة مكنتش شريفة ومش حننسى طبعا عربية محمد حلمى وهى بتدوس على الناس ساعة الفرز او اقصد لحظة التزوير

  10. على الكلو 11/12/2010 18:30 -

    انا مش عارف انتوا بتحبوا تشتموا فى بعض لية كل واحد صفة وحشية ياريت يبقى فى احترام شوية

  11. ابن جهينة 10/12/2010 13:35 -

    ان كان على الحق ابوعقيل احق فعلا

  12. شهادة حق للتاريخ 09/12/2010 23:31 -

    رسلة الي الكذاب الافاق الذىلقب نفسه بحمود الضبع متنساش ان ناس جهينه اذكي البشر ويفهاموها وهي طايره واكيد عارفين انك محمود مصلح مش محمود الضبع او عيل تافه من عيلته لان كل فرد ولد او بنت ولاؤه الاول والاخير لربعه ابو خبر ثم لبلده فالعب غيرها يامصلح بل يا سا قط وانا وراك بالمرصاد يا تافه برضه الكلاب تعوي والقافلة تسسسسسيير مت بغيظك

  13. شهادة حق للتاريخ 09/12/2010 23:12 -

    وان جاءكم فاسق بنبا فتبينو ان تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا علي ما فعلتم نادمين صدق الله العظيم وهذ رسالة موجهة للذين سقطوا من اعين الناس قبل ان يسقطوا في المجلس والذين اساءوا للشرفاء وخصوصا كمال بيه الضبع الرمز المشرف لال الضبع بل لجهينه كلها بل ولسوهاج بل ولمصر كلها الراجل الشريف الذي رفض رشوة بملايين الدولارات فكرمه وزير الداخلية وتناقلت اخباره كل القنوات الفضائيه و المحلية وتناقلت اخباره جميع الصحف المحليةوالعالمية و رفع راس بلده جهينه وسوهاج الي اعنان السماء واثبت للجميع انه فخر لبلده وعائلته ال الضبع فمن فيكم يااا ال مصلح جابو سيرته حتي في صوت سوهاج فسيروا يا ال الضبع الي الامام في تحقيق اامال الناس واحلامهم ولا تلتفوا ورائكم فما اسهل اطلاق الاشاعات الكاذبه ولكن ما اصعب تحقيق النجاح والنصر واخيرا وليس اخرا الكلاب تعوي القافلة تسييييييييييييييير فموتوووووووووابغيظكم

  14. شهادة حق للتاريخ 09/12/2010 22:22 -

    قال الشاعر سكت فغر اعدائي السكوت وظنوني لاهلي قد نسيتوا فكيف انام عن سادات قوم انا في فضل نعمتهم ربيت وهذا رد مني علي المغرضيين الذين يقولون ان بيت الضبع ما يستهلوهاش فاقول لهم اقرءوا التاريخ واسئلوا الا جداد والسابقيين سيخبرونكم و ان الضبع وربع ابو خبر اول من كان لهم كرسي في البرلمان منذ عام 1923 اي من تسعين سنه علي الاقل وعفوا ان هذا الكرسي الزائل لم يضف كثيرا لال الضبع بل هم الذين اضافواا اليه اما اخواننا لالفاضل بني رماد عمرهم دورتين فقط من خلال فهمي ديا ب استاذ الفاضل عبد الرحمن بهادر فاعتروابالحقيقة ولو مرةو عمرها ما كانت كتيرة علي ال الضبع والله الموفق

  15. الصراحة و قول الحق 09/12/2010 21:53 -

    للرد على الذين يدعون ان العمدة الضبع فاز بالتزوير نقول لهم ان العمدة الضبع حقق فوز ساحقا ونصرا مؤزرا لانه لم يلتفت ورائة ليطلق الاشاعات والاكاذيب الملفقة التى ليس لها اساس من الصحة ليس كغيره من المرشحيين الاخرين وفاز بشرف لان كل فرد من ربع ابوخبر الصغير قبل الكبير والمراة قبل الرجل بذلوا اقصى ماعندهم والتفوا بقلب رجل واحد حول مرشحهم ليقودوه للفوز والنصر واتسموا بالاخلاق العليا التى جعلت الناس تعطيهم اصواتها وهناك سؤال اطرحه على الجميع كيف حدث التزوير الكاذب الذى تدعونه وكل صندوق يقف فوقه احد قيادات بنى رماد حتى اخر ورقة فرز فاذا العمدةاستطاع ان يزور في وجودهم فهذا نصر اخر يستحق عليه ان ارفع له القبعة ولكن هذا لم يحدث واخيرا احبو لاخوانكم ما تحبونه لانفسكم وكم من فئة قليلة غلبت فئه كثير ة باذن الله وتعلمو كيف تحترموا الاخريين حتى تنالوا احترامهم وهذا ا فضل من مليون كررررررسي زائل

  16. محمود الضبع 09/12/2010 14:51 -

    رغم انى من بيت الضبع اقول {ازا كان عالحق ابوعقيل احق} بيت ابوعقيل اكبر عيلة فى سوهاج على مر التاريخ وبعدين لما تلاقى عيلة عملت ده كله وقدامها ربع زى بنى رماد معملش نص اللى عملوه بيت ابو عقيل يبقى ده اول دليل

  17. محمود الضبع 09/12/2010 14:45 -

    { اذا كان عالحق …. ابو عقيل احق

    } هى دى الحقيقة رغم انى من بيت الضبع ولكن عائلة ابوعقيل اكبر عائلة فى تاريخ جهينة ومش هبالغ لو قلت سوهاج

  18. الضبع الضبع الضبع 09/12/2010 12:16 -

    يا ربع بنى رماد أنا اشهد ان انتوا ناس انتخابيين واكتر ناس بتتخطط للانتخابات فى جهينة بس فى حاجة غلطتوا فيها هذه المرة وهى ترشيح حميده ابو شحاته لان الربع مش عاوزه وبصراحة المنصب ده واسع علية جدا جدا لانه ما فيهوش ولا صفة من الصفات التى تميز عضو مجلس الشعب والى مخلينى باقولوكو الكلام ده انه كانت يتيجينى اخباركو اول باول ومن ناس من ولاد شحاتة نفسهم هى عليته نفسها مش عوزاه بس هى الظروف الى ساعدته فى الموضوع ده والله العظيم الكلام الى بقوله ده كان بيحصل وانا عارف لو كان اى حد كان راضى علية ربع بنى رماد غير حميده كانت ظروف بنى رماد تغيرت كتير وبلاش نكذب على بعض ونقول انه التيجة فيها تزوير النتيجة صحيحة بنسبة 100% بس دى حجة البليد زي ما بيقولوا فا المرة القادةن اختارو واحد يمثل الربع صح والله الموفق ومبروك لربع ابو خبر خاصة وجهينة عامة

  19. حسبنا الله ونعم الوكيل 07/12/2010 19:30 -

    ال الضبع بلاش تضحكوا علي نفسكم انتوا واثقين مليون في الميه علي الاقل بينكم وبين انفسكم انها مش بتاعتكم وكتييييييييير منكم ناس محترمه معترفه وعارفه كده كويس فبلاش غلط في ربع بني رماد المحترم –واشبعوا بالكرسي وثقوا تماما ان دعوة المظلوم ليس بينها وبين الله حجاب وحسبنا الله ونعم الوكيل

  20. حسبنا الله ونعم الوكيل 07/12/2010 19:21 -

    حسبي الله ونعم الوكيل ( دعوة المظلوم ليس بينها وبين الله حجاب )

  21. الحقيقة 07/12/2010 09:36 -

    قرأت كافة التعليقات التي كتبت من شباب جهينة, من مستخدمي الانترنت, وهذا يعني انهم قد تلقوا قدر من العلم, وواضح جدا أن العلم لم يغير شئ في عقول هؤلاء, هناك بعض التعليقات الإيجابية, اما الشب والشتائم, كل عائلة تشتم في الاخرى, فهذا أمر يدل على تمكن القبلية بدلا من العلم, وسيادة الجهل محل المعرفة,انا من جهينة عشت فيها حتي الجامعة ولي اصدقاء من كل العائلات والأرباع, كل عائلة فيها محترمين وناس اكتر من ممتازة وفيها أيضا سفله وعديمي الاخلاق, وهذا سنة الله في الكون, والمثل يقول أصابع يدك ليست مثل بعضها,لماذا كل تلك الاهانات والخوض في أعراض الناس, اذا كانت الناس في جهينة عرفت أن مرشح سابق لم يحقق لها شئ, فلتأمل ان يكون القادم افضل, أما مسألة ان هذا نجح بالتزوير وهذا نجح بالغش, فتلك مسألة فيها وجهات نظر, بمعني لو أن مرشح بني رماد هو الذي فاز كان مرشح آل الضبع قال انهم زوروا الانتخابات.. كنت اتمني أن اجد تعليقات أرقي من هذا بكثير, والله ما عرفت أحد من أي عائلة من عائلات جهينة إلا وكان الخلق والأدب هو صفاته المعروفة , عشنا في الجامعة وأيام الثانوي اخوة واصدقاء, ولكن يبدو أن الجيل الجديد , جيل الانترنت, للاسف جيل مسطح وسخيف, وطبعا هذا الكلام لا ينسحب علي الكل, فأكيد هناك عقلاء وإلا ماتت سمعة جهينة التي بناها الأجداد بالشرف والسمعة الطيبة والأخلاق … والسلام عليكم

  22. الراجل الحر 07/12/2010 01:43 -

    الي شباب ربع ابوخبر الواعى المستنير خلوا بالكوا هناك فئة ضالة وقذرة تريد ان تنشر سموم الفتنة والوقيعة بين الاخوة وبعضهم وابناء العمومة فهم من ناحية عايزين يوقعوا ربع ابو خبر فى بعض بقولهم ان الضبع اخذ الكرسى لنفسه وهينسى ربعه فانا برد عليهم نيابة عن ال الضبع واقول لهم ما عائلة الضبع الا طوبة صغيرة فى صرح عريق ومتين واصيل اسمه ربع ابوخبر وعمر الدم مايبقى ماء وعمر الاصيل ما ينسى وقفة ابن عمه جنبه وان شاء اللة العمدة الضبع يكون خير سفير لربع ابوخبر خاصة وجهينة عامة ومن ناحية اخرى الثعالب الساقطين من الدور الاول يريدوا اشعال الفتنة مع اولاد عمنا واخونا من بنى رماد بكتابة الالفاظ الغير لائقة على السنة ال الضبع حتى تشتعل الفتنة بين الاخوة وابناء العمومة وبذلك يتحقق لهم النصر فخليكوا منتبهين من الثعالب حتي تستطيعوا تخييب رجائهم وافساد خططهم الخبيثة والله الموفق

  23. الراجل الحر 07/12/2010 00:27 -

    واخيرا وليس اخرا رسالة الي شباب بني الرماد انا قرات كل التعليقات ولم اجد حد شتم عليكم غير واحد مجهول الهوية ولم يصرح انه من ال الضبع وقد يكون من احد عائلات الساقطين السابقين ف لماذا قلة الادب والتعليقات القذرة والشتائم فان نم ذلك علي شئ نم علي ضعف حجتكم وقلة ثقافتكم وحقدكم وغيركتم لان هذا الكرسي الزائل لم يضيف شئ جديد لامجاد ال الضبع فهم اول من كان لهم كرسي في البرلمان ومنهم اول حصلوا علي الشهادات العليا والمراكز الهامه في مختلف الميادين من دكاترة ومستشاريين واساتذة في الجامعات واسال اجدادك يقوللك وبلاش نستقوا علي بعض ونجرح في بعض لاننا لينا السنا وبنعرف نشتم احسن منكم و كثرة الشتائم بتبين مدي الغيرة والحقد والغيظ فخليك ذكي ومتبنهمش قوي وفي النهايه احنا ولاد عم ولا تجبرنيش علي اهانتك ولا تدع نار الفتنة تشتعل بينا ومتشمتش فينا الاعادي نهرده باركلي وانا بكرة اباركلك

  24. الفارس النبيل المحب للسلام 06/12/2010 23:31 -

    رسالة شكر وعرفان للرجل الحر صاحب القيم والمبادئ الرفيعة الذي خدم بلده واهله وناسه والذي غرس المبادئ والقيم والاصول الرفيعة في نفوس تلاميذه و ابناؤه الاستاذ الفاضل عبد الحمن بهادر النائب السابق واتمني له دوام الصحة والعافيه وارجو من النواب الجدد ان يحتذوا اثره ويمشوا علي نهجه ويستفييييييدوووا من اخطاؤه وان يسيروا علي بركة الله في خدمة الناس والله الموفق

  25. الفارس النبيل المحب للسلام 06/12/2010 23:16 -

    رسالة للعقلاء من بني رماد الانتخابات خلصت بحلوها ومرها قولوا مبروك للوزير والعمده وانتنم لو مكان العمدة جابكم الحزب و كنت فوزتم ما كنتوش شككتم في نجلحكم فارضوا بالواقع وما تزعلوش من اخوانكم ربع ابو خبر لما يهيصولهم شويه لنجاحهم لانه نجاح اقتلع من بين انياب الاسد لشراسة المعركة الانتخابية و كمان انتم لو كنت فوزتم كنتم حتعملوا اكتر من كده وفاكرين لما نجحتوا هصتوا وكسرتم الفوانيس وغيظتوا الناس و نسيتوا ان الايام دول والدنيا تعطي كل واحد لفة فتعالوا نقلب الصفحة ونكتب من اول السطر ونقوووول يا اعضاء دايرتنا بلدنا شبعت انانية فاخدموا وشغلوا الشباب العاطل وهاتوا المشاريع المفيدة للبلد

  26. وائل 06/12/2010 23:06 -

    كفايه يا ربع بينى رماد ….. تعرفوا لو احترمتوا نفسكم والناس عرفت بجد انكم ناس محترمه راح تديكم عيونها وخصوصا حمادة السكرة علمل زى كلبه ابوالبزيد تنبح علطول هو بيت الزمزمب وبيت بدر اللى نصهم عيروح والنص التانى عيروح برضو وفتحية الحداد عبم جهينه لموا نفسكم والناس راح تقدركم اتعلموا الدنيا اطوت والناس ماشيه للأمام وانتوا ماشيين وراء فتحية

  27. الفارس النبيل المحب للسلام 06/12/2010 22:53 -

    الف ميت مليوووووووووووووووووون مبروك لربع ابو خبر والعمدة الضبع وهارد لك لابوشحاتة وانشاء الله تتوفق المرة القادمة ورسالة الي كل شباب البلد كونوا سفراء لاارباعكم من خلال سلوكم وترفعكم عن الصغائر انزعوا الحقد من قلوبكم ةو املؤها بالحب و ادعوا للمرشحيين الجدد ان يوفقوا في خدمة البلد ومصالح اهلها و يستفيدوا من اخطاتء غيرهم السابقين

  28. الفارس النبيل المحب للسلام 06/12/2010 22:40 -

    الي منة ابو خبر المزيفة انا عارف انك شاب من بين الرماد ولست بنت ولا حاجة والدليل علي كده ان اللوجو بتاعك مكرر في عنوان ابو شحاته وبس وغيرها من الرسائل وماتعملش نفسك ذكى تاني والحرب بينا كانت حرب شريفه اللي حصل ان انتم تغريتوا بكثركم و وعود الناس الكاذبة اللي ختوها منهم والحق كل الظروف خدمت العمدة الضبع اي نعم الحكومة عايزة الحزب يفوز بس كل الناس و حسام الدين والنزات عطوا البضع لانهم تاكدوا من انه الحصان الكسبان فيا ابو عمو تقبل الهزيمة بروح رياضية وقوووول مبروك لاخوك وبن عمك ونسيبك وخالك الضبع لان ارباع جهينه كلها متشابك كالشجرة الواحدة وما تعملش ذي الغوغاء اللي بيبين غيرته وحقده ويشتم في اخواله واهله و لو تلاحظ من اول يوم واحنا بنقول في كا رسايلنا اخونا ابو شحاته والله لو كان حميدة فاز لكنت كتبتله مبرووووك لاننا نكن له كل الحب والتقدير لانه هو والعمدة اقتلعوا جذور الشر والفساد والغرور من ارضنا الطبية وبدل ما تتذاكي علينا نحن اخوالك تذكر انه هناك قلة شريرة من انصار الساقطين بتكتب اشياء وحشة علي لسان الضبع علي شان تعمل فتنة و وقيعه بينا وبين بعض لانهم فشلوا في الانتخابات فعيزين ينجحوا في اشعال الفتنه والوقيعة وهذه نصيحة من قلب محب للخير

  29. محمد قبيصي الرمادي 06/12/2010 22:05 -

    أنا عايز اعرف ليه السفالة والوقاحة التي تتفوه بها الاقزام والشتائم في التعليقات السابقة علي ربع بني رماد وعلي مرشحهم المهندس الكريم / حميده ، يا اخي بدل كل الشتائم لوم نفسك لانك بينت اصلك الواطي يا واطي يا سافل انت وربعك المعفن ذيك وبلاش تشتم في الناس اللي احسن منك ومن ربعك القذز وتغور الانتخابات وتغور الكراسي وطز في كل المرشحين اللي نجحوا بالتزوير والكوسة يا هبل يا معفن ياسافل

  30. حراام 06/12/2010 21:12 -

    سقط السبع وفاز الضبع وهّذا السبع هو محمود مصلح ابوعقيل وحميده ابوشحاته فى نفس الوقت واقول الى الضبع ان مابنى على باطل فهو باطل وانشاء الله لن تتهنوا بها كثيرا انكم لم تستحقونها وحسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم

  31. الساعة 06/12/2010 19:33 -

    الساعة حجارها شغالة على طول-هى اساس الحياة—–الحصان بقى موضة قديمة فيه تكاتك وعربيات دلوقتى

  32. الصبر حلو 06/12/2010 19:31 -

    اهنئ ال ابوخبر انهم عرفوا يرتبوها كويس——–ولكن الضبع عمره مهيعترف بربعه-هو الضبع بس

  33. ربناكبير 06/12/2010 19:28 -

    حسبى الله———–ربنا يسامح اللى كان السبب——-محترم ومنزه من غير مقعد ياباش مهندس

  34. سبحان الله 06/12/2010 19:26 -

    حلو خالص اول منضحك على نفسنا ونفرح بحاجة مش من حقنا—–اصحوا يا ال الضبع

  35. بلاش تكبر 06/12/2010 19:23 -

    يكفينا مقعد الشورى-والشعب ان شاء الله راجع قريب
    ————الضبع مش هيطول كتير

  36. ابوشحاته وبس والباقي يندس 06/12/2010 18:53 -

    بكل شرف وصلنا للاعاده من اول مره نترشح فيها والكرسي كان بتاعنا واكيد الكل فاهم كده كويس وحسبنا الله ونعم الوكيل—-

  37. منه أبو خبر 06/12/2010 18:50 -

    ياريت يا جماعه أولاد ربعي نحترم نفسنا شويه وبلاش غلط فالناس لان بيننا أنساب وربع بني رماد ومرشحه المهندس حميده رجل مشهود له بالاحترام واليد النظيفه وبلاش نضحك علي نفسنا احنا عارفين انها بتاعتهم بس خدناها بالظلم فب

  38. أبو شحاته وبس 06/12/2010 18:46 -

    يكفينا شرفا اننا ربع عرف يتوحد ويؤيد رجل محترم مثل الباش مهندس حميده أبوشحاته وان ما فيش مخلوق علي سطح الارض قدر يقول في شرفنا حاجه ولا يطعن فينا والنتيجه كانت معروفه وواضحه اننا احنا اللي فوزنا لكن النصيب قدر الله وماشاء فعل واكيد الكل فاهم وبلاش تضحكوا علي انفسكم أشبعوا بالكرسي ان شاء الله أخر مره تشفوه وأكيد يا من يسمي أبو خبر حاسين انكم سلبتوا حاجه مش من حقكم –حسبنا الله ونعم الوكيل–ولو دامت لغيرك ما وصلت اليك

  39. ابو خبر الكبير 06/12/2010 14:23 -

    مبروووووووووك يا عمدة وسقوط مشرق يا بشمهندس حميدة ودا اول ترشيح ليك …….. حاول تستعد للجولة الاولى في الانتخابات القادمة لان المجلس ده مش هيعمر كتير وحاول انك تغير فكرة الناس عن ربعك شوية …. لاني لم ولن انسى نجاح فهمي دياب وتظاهر المئات من بنى رماد امام منازلنا قطعوا الاخضر واليابس …. تظاهروا فرحا والشر يملئ اعينهم …… سبحان الله مع ان المفروض انهم يحتفلوا بعيدا عنا مراعاة لشعورنا لان الايام دول

  40. بلا تراب بلا رماد 06/12/2010 10:18 -

    انفض المولد وانفضت زيطة الانتخابات ورغم اني بعيد جدا عن جيهينة إلا اني متابع لها, وبصراحة رغم اني كنت اتمني أن تلغي الحكومي كرسي العمال, إلا أني فرحت جدا بسقوط حميده , ليس لشخصه , بل لسفاله ناسه واولاد ربعه, فالتصرفات والترتيبات التي دبرها بني تراب , تصرفات تنم عن جهل وسخافة وحماقة أبناء هذه الربع , وليس فرحا بنصرة الضبع, لكن كرها في ان ينجح احد من هذا الربع القميئ , اهو علي الاقل يأتي واحد من عائلة محترمة ومعروفة بأخلاقها

  41. ابو خبر الكبير 04/12/2010 23:08 -

    الاخ اسامة العروسي ابو عقيل …. انا اعرفك شخصيا واعرف والدك المحترم … مع اني ضد محمود مصلح كنائب لم يفعل شئ من وجهة نظري ……… الا اني احترم عائلته جدا جدا وزاد احترامي لما قرات تعليقك ….. وفعلا العائلة الاصيلة اصيلة سوء بنائب او بدون نائب وانتم آل ابو عقيل اصلاء

أضف تعليقاً