مظاهرات الاقباط في الاسكندرية

مظاهرات الاقباط في الاسكندرية

مظاهرات الاقباط في الاسكندرية

اخر اخبار مظاهرات الاقباط بالاسكندرية

مصريات

خرجت مظاهرات الاقباط في الاسكندرية اليوم وبعدة مناطق مصرية منددة بما حدث لـ كنيسة اطفيح وقال المتواجدين هناك انه ليس من حق اي أحد هدم كنيسة .

كما استنكر بعض المحتجين بـ مظاهرات الاقباط في الاسكندرية 2011 موقف الجيش وكيف يمنع الاعتداء على الكنيسة من البداية بعد اشتعال الاحداث الطائفية بهذه المدينة ..

وايضا انتقدوا خلال مظاهرات الاقباط في الاسكندرية تناول التليفزيون المصري للاحداث الطائفية الاخيرة بطريقة شبه سطحية واخفاءه الحقيقة نوعا ما ..

وقد قال بعض الناشطين المشاركين  مظاهرات الاقباط في الاسكندرية الى يوم الجمعة القادم الى ان يصدر بيان رسمي من الجيش المصري بخصوص ما حدث ..

اخبار ومواضيع ذات صلة:

مظاهرات الاقباط في الاسكندرية

52 comments
  1. مصر بلد عظيمه , واللي بيحلص دي علشان النسا قالت الحق وقالت ان مصر بلد قبطيه ,طيب ما دي فعلا يا جماععه كلمه مصري ياعني قبطي , وبعدين ليه ياعني ان واحد او مجموعه تروح وتهد بيت ربنا , طيب ما بدل ما انت رايح تجري وتروح وتهد افتكر ربنتا ازاي هاتقف قدامه , وازاي هاتقول انا صفحتي بيضه عند الثواب والعقاب يارب اغفر للناس دي اللي بيعملوه لان احنا دين تسامح واظن مفيش حاجه في اي دين سواء اليهودي او المسيحي او الاسلامي بتقول هد واحرق وخرب بس جاهله ومعندهاش تفكير وانا بحزن فعلا لما الاقي واحد متعلم بيبع نفسيه او بيبع ضمير ه علشان شويه خرافات , ايه ياعني انت مسيحي او مسلم ما طول عمرنا الناس عايشه مع بعض من غير اي كلام في المواضيع دي , بجد مصر بقت مهزله , ياعني احنا عاملين زي الفاجرين مكنش حد ييقدر يعمل المواضيع دي في ايايم الريس محمد حسني مبارك لان النسا الرمم دي كانت في السجون , وعيل فكره اللي بيحصل في كصر دي تصفيه حسابات

  2. عاشق المستحيل 06/11/2011 05:50 -

    مصر بلد مسلم للمسلمين المسحيين ما لهم مكان بنا خونا وعملا

أضف تعليقاً