ظهور العذراء في شبرا

ظهور العذراء في شبرا

معتز الدمرداش سعيد بـ ظهور العذراء في شبرا | برنامج 90 دقيقة

مصريات – اسامة محمود

عبر الاعلامي معتز الدمرداش في برنامج 90 دقيقة على قناة المحور عن سعادته بالمظاهر الاحتفالية التي صاحبت ظهور العذراء في شبرا وذلك اثناء تلقيه مكالمة تليفونية من المحامي نجيب جبرائيل رئيس الاتحاد المصري لحقوق الانسان الذي كان متواجدا في نفس الوقت بمنطقة المسرة شبرا التي شهدت ظهور السيدة العذراء .

واضاف ان ظهورات العذراء في شبرا وفي الاماكن الاخرى بمصر خلال الايام الماضية للمكانة الخاصة التي تحظى بها مصر كونها ذكرت في الانجيل – الكتاب المقدس بكلمة – مبارك شعب مصر ، بالاضافة الى ذلك فإن الجميع سعداء بحدث ظهور العذراء مسلمين ومسيحيين وذلك لتكريم السيدة العذراء بشكل خاص سواء في القران الكريم او في الانجيل .

ووصف السيد نجيب ظهور العذراء بانه عبارة عن شعاع نوراني يضييء السماء وهو يراه بنفسه بنفس اللحظة التي يتحدث بها وبانه صاحب ظهور العذراء ومضات نورانية وحمام مضيء وانه من تجلي و ظهورات العذراء في شبرا .

وتجمع الالاف من الاقباط والمسلمين بمجرد سريان هذا الخبر امام كنيسة المسرة في شبرا لمشاهدة ظهور العذراء بنفس الوقت يتجمع الالاف الاشخاص التي حدثت بها ظهورات العذراء مثل الوراق و الزيتون و منطقة عزبة النخل بحي المرج .

يوتيوب برنامج 90 دقيقة معتز الدمرداش ينقل حدث ظهور العذراء في شبرا

فيديو ظهور العذراء في شبرا

اخبار ومواضيع ذات صلة:

معتز الدمرداش سعيد بـ ظهور العذراء في شبرا

9 comments
  1. ظهور العدرا ام النور 29/12/2009 19:17 -

    طيب يا اخ ((عاقل)) متشغل انت عقلك شوية ((لانك بتنصحنا وفاقد الشئ لا يعطيه))!! وتقول لينا اية الي مش مخليك تصدق انها العدرا ولو قلت ليزر او كشاف او بروجيكتور او…. ياريت تفهمنا ازاي اتعملت وازاي برضة اتعملت تاخدع دي سنة 68 ….ولا هو كلام وخلاص ..

  2. عاقل 27/12/2009 21:55 -

    يا جماعه شغلو عقولقو شويه عذراء ايه اللى تظهر شوفو الفيديوهات كويس بس و ركزوا و انتو تعرفو الحقيقه و بعدين فجاه كده اكتر من عشرين الف قدام الكنيسه طب دا كلام؟؟؟

  3. يا جماعة هى العدراء واللى هيقول غير كدة يبقا عبيط

  4. يا جماعة احنا كمسلمين مش بننكر تجلى السيدة العذراء
    بس ميكونش بالطريقة دى كل يوم فى مكان غير التانى
    طيب انتوا بتعرفوا المواعيد والاماكن منين
    حاجة لا تعقل بجد

  5. عهدى 25/12/2009 04:14 -

    قد يتعجب البعض من ظهور السيدة العذراء بهذا الاعجاز الخارق للطبيعة ولكن نحن كمسيحيون ننظر الى هذةا التجلى الواضح والصريح على أنة رسالة من السماء تقول لنا عيشوا بالسلام والة المحبة والسلام هو معكم فى كل حين

  6. مصريه 24/12/2009 18:25 -

    سلامى للجميع مسيحيين و مسلمين و يهود علشان محدش يزعل

    العذراء للجميع مسلمين قبل مسيحيين الدليل على كده انها مظهرتش فوق الكنائس فقد ولكن فى سماء مصر كلها ظهوزها مبيمثلش اى حساسيه لاى دين دى رساله محبه للناس كلها لانها ببساطه كل الاديان كرمتها فهى يهودية الاصل و القران الكريم فيه صوره كامله ليها وهكذا عند المسيحيين هى ام النور على فكره هى عملت معجزات كتيره مع مسلمين مش عارفه يا معتز انت هتصدقنى ولا لاء لكن الناس اللى عملت معاهم المعجزات دى مبينكروش من كام سنه فى مصر الجديده بالتحديد عند كنيسة سانت فاطيمه كان فيه عماره بتتبنى واحد من العمال وقع من دور عالى و هو بيشتغل لكن نزل سليم ولما سالوه ازاى ده حصل شاور على تمثال العذراء اللي فى واجهة الكنيسه و قال الست دى هى اللى انقذتنى و على فكره هو كان مسلم وامى كمان يعنى رجل غلبان قوى فى الاخر يا رب كل المصريين يفرحوا بالبركه العظيمه دى ده تكريم لمصر طبعا علشان العالم كله يعرف ايمتنا سواء عالميا او عربيا على فكره هى ظهرت كتير فى او روبا فى لورد و مديجورى وبلاد كتير غيرهم علشان محدش يتهم المصريين بالتخلف او الجهل وممكن تطلعوا ده من على النت سلام للجميع

  7. وفاء مجدى 24/12/2009 12:48 -

    إلى الاستاذ الفاضل الاستاذ معتز
    :ل الاحترام لحضرتكم ، أما بخصوص الاية التى تقول طوبى لمن أمن ولم يرى .. قالها السيد المسيح توبيخا لتلميذه توما لعدم إيمانه بما سمعه عن السيد المسيح ، فظهر له وقال له لا تكن غير مؤمنا بل مؤمناً.. ثم قال له هذه الاية .. أى أنه كان ينتظر منه الايمان بعد سماعه باقى التلاميذ دون ظهور .. أما ظهور العدرا فهو أمر واقع وحقيقى .. أما عن من لا يؤمن فقد قال السيد المسيح ” لهم عيون ولا يبصرون”

  8. مصري جداااااااااااااااا 24/12/2009 07:54 -

    انت فاضى يا معتز

  9. حتى الكذب أصبح له محترفون
    والضحية هو العقل العربي البسيط المغلوب على أمره

أضف تعليقاً