نتيجة  انتخابات الدقهلية

نتيجة انتخابات مجلس الشعب المرحلة الثالثة محافظة الدقهلية

نتيجة انتخابات الدقهلية

نتائج انتخابات المرحلة الثالثة قوائم الاحزاب والفردي مجلس الشعب 2012 دوائر محافظة الدقهلية

مصريات
تقدم حزب الحرية والعدالة وتنافس بين كلا من حزب النور مع قائمة الثورة مستمرة  على المركز الثاني ..
الدائرة الاولى المنصورة : تصدر حزب الحرية والعدالة ، يليه حزب النور ثم قائمة الثورة مستمرة ، و الوفد ..
الدائرة السادسة : السنبلاوين وتمي الامديد وبني عبيد : فئات : تقدم مرشح الاخوان المسلمين السيد العدوي و رمضان الامام .. عمال : السعيد لطفي و عبد القادر ابراهيم .

لدائرة الثالثة : دكرنس وشربين ومحلة دمنة : الحرية الوعدالة في المقدمة ثم حزب النور يليهما الثورة مستمرة .
الدائرة الخامسة : ميت غمر واجا : قائمة الحرية والعدالة ثم حزب النور واخيرا قائمة الثورة مستمرة ..
وخرج من المنافسة في نتائج انتخابات مجلس الشعب 2012 بالدقهلية حزب مصر القومي الذي تصدر قائمته توفيق عكاشة ولم تحصل على اكثر من 150 من اصوات الناخبين ..

وبالنسبة لـمؤشرات نتيجة انتخابات الدائرة الرابعة في الدقهلية – دكرنس وشربين ومحلة دمنه : فئات : الدكتور شمس الدين محمد عبد الرحمن – حزب الحرية والعدالة مع مرشح حزب العدل احمد اسماعيل شكري ابراهيم  .
عمال : اعادة بين كلا من  عبد الحميد عيسى – الحرية والعدالة – و مزشح حزب النور سليمان حامد سليمان .
لدائرة الخامسة : ميت غمر واجا / فئات : الاعادة بين مرتضى منصور مستقل و خالد الديب – الحرية والعدالة .
عمال : اعادة بين مرشح الحرية والعدالة السيد منصور و المستقبل طاهر احمد السعيد الشهير ب، طارق الغفير

اخبار ومواضيع ذات صلة:

نتائج انتخابات الدقهلية: نتيجة قوائم الاحزاب والفردي الان

85 comments
  1. فكر 2012 23/01/2012 04:38 -

    انا من راى ان الانتخابات دى على مستوى الدوائر كلها باطلة ؟ احنا معملناش حاجه راح الحزب(الوطنى) جه حزب (الحرية والعدالة) واحنا فرحنين اوى ياخبتنا سؤال واحد وعاوز راجل يرد عليا ؟مين الممول الرئيسى لحزب الحرية والعدالة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. احنا اخترنا الاخوان ويا رب يكونوا عند حسن الظن

  3. محمدخاطر 20/01/2012 13:28 -

    حزب الحريه والحرميه اخذوزكاهالفقراء اشتروابها الاصوت الباطله وحسبي الله ونعمه الوكيل

  4. الاغاقة والحقد على المجتمع سوف يحكمون مصر 15/01/2012 08:15 -

    هل العقلاء سيحكمون ام الاعاقة والحقد على المجتمع ربنا يستر

  5. حمادة 15/01/2012 00:43 -

    بسم الله الرحمن الرحيم
    ( ولاتهنوا ولاتحزنوا وانتم الاعلون) صدق الله العظيم
    يادكتور عكاشة يكفيك فخرا حب الملايين من مشاهدى قناة الفراعين وهذا وحده استفتاء على حب الناس لك اقسم لك بالله لو انك رشحت تفسك فى احدى دوائر الصعيد لنجحت باكتساح عموما لاتشغل بالك احنا عارفين اللى حصل فى دايرتك وايه السبب ولكل حادث حديث

  6. لسة الكوسة والبذنجان فى البلد 13/01/2012 21:31 -

    عاوز اعرف سبب رسوب الاستاذ/ ايمن على عبدالفتاح المحامى الدائرة الثالثة بلقاس برغم ان احداقاربى كان فى لجنة الفرز بيقول للساعة السابعة مساء كان متقدم فى عدد الاصوات بأكثر من 2000 صوت ازاى يزيد الخصم باكثر من 10000 الالاف صوت فى 4 ساعات مش دى بردة كوسة

  7. دحسن الطنبولى 13/01/2012 20:15 -

    لك الفخر يادكتور عكاشة انك الذى اظهرت حقائق من يريدون تدمير مصر عملاء الامريكان لقد خسرك المجلس وانت لم تخسر شىء فاستمر فى تايدك للجيش للستقرار ويكفى ان محبينك كثير من خارج دايرتك التى خذلتك فان مع الاسلاميين ولكن كنت احب امثالك ان يكونو فى المجلس لمصر الجديدة حتى تكون على ارض صلبة لايهزها الامريكان او اعداء مصر لكى اللة يامصر

  8. عادل 10/01/2012 11:53 -

    ما تحرمناش منك ياعم توفيق اكيد عادل امام هو اللى سقطك وبالامانه انا بفضل قناتك على كل القنوات نايل كومدى وموجه كومدى

  9. المهم ان خرج عكاشه 10/01/2012 00:51 -

    هههههههههههههههه خرج عكاشه من الانتخبات (150) صوت ههههههههههه والله كتير عليه ده انسان مش كويس وكان من فلول النظام المهم ان نكون ايد وحده حتا يخرج من الديره خالص ده انسان مش كويس خالص

  10. العشرى 09/01/2012 22:11 -

    الف مبروك يا عكاشه البيض فقس

  11. ابو احمد 09/01/2012 21:43 -

    لو سمحت يا توتنو المدام عاوزةتسالك لان لحضرتك لك باع طويل بمعرفة دكر البط انت تعرف دكر البط من النتاية اذاى

  12. ابو احمد 09/01/2012 21:39 -

    اتمنى من الاستاذ الدكتور توفيق كنافة انة ميورناش شكلة ولا بعد 20سنة بس تقول لمين دة لبحس ولا عندة دم وهتلاية يارفنا على قناة امة كل شوية

  13. ابو احمد 09/01/2012 21:35 -

    اوم يا توتو اوم نفض الهدوم من الافضل انك تزغك البط لحد الانتخابات الجاية علشان تكسب بكتساح او تطلع على سوق الثلاثاء قبل مينسوك السماسرة وانا عارف واحد هناك اسمة المعلم جمعة هيابلك احسن مقابلة لانى هوصية عليك بس قولة انك من طرف ابواحمد

  14. محمد حامد 09/01/2012 00:05 -

    اللهم اجعل مصر امنه مطمئنه

  15. الطاير 08/01/2012 18:27 -

    الى الاخوه المصرين صدق المثل الى بيقول انتم معاهم معاهم عليهم عليهم صدق اما بالنسبه للدكتور توفيق عكاشه فهومش فارق معه شى بالنسبه اذا كان نجح ام نزل فهو انسان مبسوط من بيته ومش منتظر شى منكم ولا من غيركم بس انتو شعب فعلا منافق منافق جدا جدا وده خير دليل على ذلك وانا كنت احياننا اسمع قناة الفراعين وكانت ناس كتر تتصل على الدكتور والاخت المذيعه الاخرى وكانت ناس متعلمه وفاهمه كويس الكلام الى كان بيدور فى كل حلقه والدكتور هو هو مش رايح يتغير ورايح يستمر فى الحمله ابتاعته على الاخوه الفاسدين فى البلداكتر واكتريعنى الحصانه مش فارقه معه شى وعلى كل انسان كتب تعليق مش كويس انت مستفيد شى من الى نجح اونزل طبعا ولا شى بس تعبت حالك فى الكتابه وفى جلوسك امام النيت فى كلام فاضى

  16. عصام بلال عبدالله 08/01/2012 15:10 -

    الف مبروك للواء بدوى عبداللطيف هلال

  17. علاء 08/01/2012 09:09 -

    توفيق كاشه يشوفله جاموسه يسرح بيها احسن من السياسه ال مش عارف فيها حاجه خالص ا00مش عارف مين قال قدامه كلمة الماسونيه فضل متشعلق فيها لحد لما رسب وسقط
    فى عقر بيته وعاوز يترشح لرئاسة الجمهوريه بيحسب مصر دى قد بيته ال هو مش عارف يحكم عليه مراته طلقته مش خلعته

  18. neven fareed 08/01/2012 00:51 -

    انت انسان منافق ومعروف انك كده يا كاك

  19. صلاح B S 07/01/2012 23:38 -

    ألف مليون مبروك لكل من فاز بعضوية مجلس الشعب ( أحزاب أو مستقلين ) 000ونتمني  ان يعلم كل أعضاء المجلس الموقر أن المواطنين الذين اعطوكم اصواتهم منتظرين منكم الكثير وعينهم عليكم  ومن يخلف ظن الشعب يتحمـــــــــل مايحدث له ( وقد اعذر من انذر ) ولن تنفع الحصانة فالوضع الان اختلف تماما عن قبل 25 يناير 2011

  20. صلاح B S 07/01/2012 17:42 -

    مليو ن تحية لكل من ساهم في نجاح الانتخابات وخروجها بهذا الشكل المشرف لكل مصري ومليون تحية وتقدير لكل مواطن مصري ذهب للادلاء بصوتة 

  21. صلاح B S 07/01/2012 17:33 -

    انشاء الله بعد أعلان النتائج النهائية للانتخابات في الدقهلية كل مرشح حيعرف قيمته عند الناس واللي مأخدش اصوات عيلتة واللي شغالين عند يشوفله شغلانة تانية ويريح نفسه وربنا يوفق الناجحين 

  22. احمد 07/01/2012 17:14 -

    مبررررررروك للحريه والعداله وان يقدمو الاحسن للبلد

  23. احمد 07/01/2012 17:12 -

    يخساره يا عكاشه بهنى حزب الحريه والعداله

  24. البهوتى 07/01/2012 16:22 -

    معلشى ياتيفا هرد لك بهوت كلها شمتانه فيك المره اللى فاتت لغيت 4صناديق من بهوت ونجحت بالغش المره دى انتخابات نزيهه ياعكاشه

  25. سامي من بطرة 07/01/2012 12:56 -

    المفروض بس كان العميد محمد علام هو إلا يترشح من قرية بطرة هذا الرجل على الأقل عميد شرطة وكان ينفع البلد لكن للأسف كل مهب ودب عاوز يروح مجلس الشعب فيه فرصة ممكن كل واحد يأخذ كرسي ويروح تجلسوا في الحديقة بتاع مجلس الشعب تسمع الميكروفونات من خارج المبنى وأرأكم ترسلوها بريد ممتاز رغم أن هيبقى مكلف عليكم بس معليش اسحملوا من اجل البلد حرام عليكم تنحوا عن العناد والتحدي وصل هذه البلد إلى أسوأ الطرق 4 يترشحوا من قرية عدد الأصوات 15 ألف صوت حرام عليكم .

  26. جمال البطراوي 07/01/2012 12:47 -

    فين الأربعة المرشحين لقرية بطرة كلكم فرملتم يا حبايبي الله يكسفكم ألف مبروك مفش ولا واحد ينجح من بطرة طلما مفيش اخلاص تحدي لازم واحد بس يترشح مش عارف هانم السعيد كامل مترشحة ليه هذه المفروض واحد بس هو إلا يترشح لكن العناد والتحدي في هذه القرية إن شاء الله يوصل للدمار والخراب مش عارف ليه هانم السعيد كامل تترشح بالله عليك لو كنت نجحتي هتعملي إيه لبطرة ونجاحك هذا من سابع المستحيلات كان المفرود بس يترشح العميد محمد علام وصابر عبدالعال لكن هانم السعيد كامل وإبراهيم السعيد الفضالي مش بيعرفوا يتكلموا كلمتين على بعض إزاي يترشحوا الله يكسفكم كلكم مبرووووووووووووووك السقوط في الهاوية أنا كسبت الرهان بين وبين واحد تاني من البلد على مبلغ كبير إن مفيش ولا واحد ينجح عشان كلكم تعاندوا بعض خلاص زمانكم ولى وراح حزب الحرية والعدالة والسلفي هما العهد إلا جاي مبرووووك الخسارة وضياع فلوس بالفاضي في الدعاية الانتخابية
    ابن بطرة بالسعودية

  27. ابو مالك 07/01/2012 10:34 -

    مبروك عليك ياعكشة ال 150 عود جرجير اللي صوتوا ليك ياملك ملوك السرايا الصفرا

  28. عكشة موكشة 07/01/2012 10:25 -

    150 صوت دى فضيحة بجلاجل وحناجل هية دى الشعبية دة حتى موظفين قناة الفراعين وعيلتة محدش ادالة صوتة خيانة كلهم ماسونين.
    انت غلطان كل أنصارك كانوا بيظغطوا بط وبيعدوا حزم جرير
    دلوقتى أعلن إحترامى للمجلس العسكرى انو حتى ما بيهتم بماسحى الجزم

  29. كاك كاك كاك البط إحنا أنصار عكاشة زعلان عشان ماخدوش اصواتهم فى الأنتخابات.

    طبعا سقوط عكاشة بسبب الماسونية العالمية اللى بتحاربة مش عارف حيقول اية تانى هوة وشلة الردح بتاهة الفراعين
    واهدى لة أغنية اصح فوق

  30. الاسلام هو الحل 07/01/2012 08:29 -

    الاسلام هو الحل اقتصاديا واجتماعيا وسياسيا الله اكبر ولله الحمد  مبروك للاسلاميين عشان احنا محتاجين ننضف بقا من قذارة ايناس الدغيدى وخالد يوسف وشاطىء العراة والقوانين العلمانية اللى خلتنا اغراب فى وطنا وفضحتنا قدام العالم دور الحكومة اصلاح الظاهر ساعتها يعم الخير ولا ينقطع بجد اتمنى اتشرف ببلدى المسلمة قدام كل العالم واجد ضالتى فى حزب الحرية والعدالة والنور

  31. عادل الالفى 07/01/2012 01:10 -

    الحمد لله اقول لجميع الناجحين المستقلين حافظو على عهدكم واستمرو مستقلبن وعندما تنضم لاى حزب تكون خائن للامانة التى اختارك عنها الشعب والمفروض تعزل من مجلس الشعب \\\\\\\\\\\\\\\\\\

  32. اشرف شحتو 06/01/2012 22:50 -

    حتي لوكنت عرفت رابطة الجرجير فيها كم عود كنت برضوه هتسقط يامهطيل

  33. احمد حسنى 06/01/2012 22:14 -

    مبرووووووووووووووووووك للنور والحرية والعدالة الدائرة السادسة السنبلاوين

  34. احمد حسنى 06/01/2012 22:11 -

    يعينى على الضيع فلوسة على المراجيح   ولا اتمرجحشى ياعكش بية يابتاع الفلوووووووووووول

أضف تعليقاً