نهاية مسلسل زهرة وازواجها الخمسة

نهاية مسلسل زهرة وازواجها الخمسة

نهاية مسلسل زهرة

نهاية مسلسل زهرة وازواجها الخمسة

مصريات

رغم الاعلان عن مسابقة خاصة من اجل توقع نهاية مسلسل زهرة وازواجها الخمسة للفنانة غادة عبد الرازق  و حسن يوسف ، بومعرفة من الزوج الخامس خاصة في نهاية مسلسل زهرة بعد ظهور جلال زوج زهرة الأول ونجاة ما مدحت صالح و احمد السعدني ،اسم ياخور ، جد من حادث الطائرة ونجاح الحاج فرج بالخروج من السجن ومطالبته بها ووجود فريد الزوج الرابع، بـ احداث الحلقة الاخيرة سوف تكون نهاية مسلسل زهرة وازواجها الخمسة بان تقع زهرة في حيرة فيطلب منها فوزي مستشارها ومحاميها السفر الى الخارج والعودة بعد فترة وبالفعل تسافر زهرة الى الخارج وتعود بعد خمس سنوات لتجدهم جميعا بانتظارها ويحال امرهم الى المحكمة التي تحكم ببطلان العقود وتطلب منها اختيار واحد للزواج فترفض زهرة الارتباط بهم وتقرر الزواج من فوزي المحامي لأنه الشخص الوحيد المخلص لها ويصبح فوزي هو الزوج الخامس لتكون هذه نهاية مسلسل زهرة وازواجها الخمسة .

اخبار ومواضيع ذات صلة:

نهاية مسلسل زهرة وازواجها الخمسة…غادة عبد الرازق في المحكمة

30 comments
  1. فيفي 09/01/2012 14:06 -

    انا بدي اعرف كيف هي الحاجة زهرة وكيف هذا اللبس الخليع جدا هل الحج سهل ومبتذل الة هذه الدرجة والله والله حرام حرام تسمى هكذا واحدة بالحاجة

  2. جلاكسي 01/12/2010 17:28 -

    مسلسل جدا فاشل وبالعكس الكل احتقر ها لمسلس الفاشل والمفروض ما ينعرض مسلسل زي ده برمضان الله يهديك يا غاده

  3. فراوله 13/09/2010 22:55 -

    هي غاده عبدالرازق ماكانتش بتعمل مسلسل ده كان استعراض لعمليات التجميل اللي في وشها وكانت تستعرض ملابسها واشياء اخرى والمسلسل نهايته عبيط جدا

  4. الحقيقه المسلسل راوعه بجد هايل ومكسر الدنيا انا شوفت المسلسل كله وكان هايل والناس شافته كل الناس فى رمضان ماكنش وراها غير زهره كله بيتكلم عن المسلسل الكبار والصغار وبجد غادة دى جميل واموره وكل مسلسلتها حلوه وبتعجب الناس ياترى غاده مخبيلنا ايه السنه الجايه

  5. مسلسل هايف وحاجة تقرف واحدة زى غادة دى بتمثل بشفايفها بس وبجد لحظو اللى انا بقولو بجد حاجة تقرف

  6. ماروو 10/09/2010 00:56 -

    الحقيقة المسلسل رااائع و يشد المشاهد جدا من بدايته عشان يعرف مين ازواجها الخمسة و ازاى هتتجوزهم
    لكن ..

    اخر خمس حلقات كان عنصر التطويل الزايد عن حده زيادة اوووووووى لدرجة انه وصل للملل ! انما لا ينكر ان غادة قامت بالدور ببراعة وعلى فكرة نهاية المسلسل مش زى المكتوبة هنا هى متجوزتش فوزى هى بعد ما وعدته بالجواز لقت المخرج خالد يوسف راحت كلمته وقالت الخامس !! نهاية مستفزةةةةة جدااااااااااااااااا انما ككل عموما المسلسل كان ممتع

  7. أهلاوي 09/09/2010 05:00 -

    مسلسل سخييييييييييف و رديء جدا ,, لا دراما ولا تمثيل و كله شوية هبل و عبط ,, خسارة الفلوس إللي تصرفت عليه ,, غادة ملهاش غير في التعري و أفلام السيكو سيكو بس ,,

  8. أنتو نسيتو يلي حصل مع المسكينة سوزان تميم؟ وهي تقتلت ليه وازاي؟ ويلي قتلها اشترى البراءة بالفلوس!! والمسكينة لما ماتت طلعلها ميت جوز!! كلهم بقوا بيحبوها عشان الفلوس اللي ورثتها… يعني زي القصص فيه كتير بس ربنا يستر ما زهرة تتقتل كمان..

  9. لاحظوا أنها لما كانت فقيرة كانت متبهدلة عالآخر، وحتى زوجها الأولاني كان يضربها وسافر سنين وأيام ما فكر يتصل بيها ولا يبعتلها فلوس ولا حتى جواب.. ولما الحج فرج تزوجها، كا بس لأنها من جيل أحفاده وكان غرضه يتسلى بيها ويرميها بعدين زي اللي قبلها، بس هي طلعت ذكية وعرفت تستغل الموقف كويس وحوشت اللي تقدر عليه.. والحج فرج حيموت عليها مو لأنه بيحبها بس لأنه هيتجنن أنه هي اللي سابته وشافت حياتها… وهو حابب يثبت لنفسه أنه كازانوفا زمانه ويقدر يشتري كل حاجة بالفلوس.. وهي لما بقت غنية تهافتت عليها العرسان من كل حتة وهاد سبب الحبكة الرئيسي.. هي حلوة وتستاهل بس الفلوس هي الدافع الحقيقي وراء تحرك الأحداث، وده كان ظاهر بالمسلسل، حتى ماجد ما تزوجها إلا بعد ما صارت غنية، ولما كانت فقيرة احتفظ بإعجابه فيها لنفسه.. الوحيد يلي كان أمين معها هو جارها فوزي.. المسلسل أكيد فيه بعض العيوب بس بيظهر نموج قوي للمرأة لما بتتمرد على الظروف وما بتسمح لأي شخص يستحوذ على مشاعرها لدرجة تخليها تنهبل أو تذل نفسها متل الهبلة صاحبتها نوال… يلي للأسف في منها كتير بحياتنا اليومية.. صحيح زي ما قال المتل: إتق شر من أحسنت إليه… أنا عملت دراسات عن النصوص الأدبية، وحبكة المسلسل محكمة إلا حد ما ذولك مع وجود بعض الثغرات الدرامية الغير مقنعة، ولكن كان مثلاً في إشارات ضمن المسلسل هيأت لظهور شخصية جلال، وده حصل لما فرج طلب إيد زهرة فهي بينتله أنها كانت متجوزة من زمان وجوزها سافر ومرجعش.. التقنية دي اسمها بالأدب فلاش باك تكنيك (يعني تقنية السرد بالعودة للخلف).. يعني أنا بدي المسلسل ده 4 من أصل 5 نقاط من حيث حبكة العمل والتمثيل ومواقع التصوير… إلخ

  10. زينه بشر 08/09/2010 23:41 -

    انا بحب غاده عبد الرازق اوى والله بس انا شايفه ان هى بجد انسانه فعلا مش طبيعيه وبتبان فى البرامج انها عندها انفصام ف الشخصيه بس المسلسل حلو اوى رغم ان فيه بعض الغلطات

  11. دودى 08/09/2010 14:15 -

    بصراحه مسلسل غير مقنع بالمره وادا كانت زهره بتحب جوزها ماجد لدرجادى ايه الى يخليها تجوز فريد غير ان لو فى ستات بالشكل ده تبقى مش طبيعيه نفسيا ده راي

  12. هاي يا جماعه كنت حاسة انه هيك النهاية صبر ونال فوزي هههههههههههههه

  13. مليش اسم 08/09/2010 06:08 -

    والله يا جماعة هو المسلسل شغال .. وزهرة دى عليها شوية لبس .. فظييييييعة بجد ..
    بس القصة فيها هبل شوية .. وحوار فرج ده اللى معندوش دم ولا كرامة !! .. مُصر يرجعلهاا انشالله بالعافية !!!
    بس يلا اهى حاجة بتسلينا وخلاص :D:D:D

  14. ام اسحاق 08/09/2010 05:35 -

    المسلسل لطيف جدا بما انه الحجة زهرة سافرت الى لندن بيتهيئلي انه سيكون زوجها الخامس هو قنبلة الحلقة الاخيرة وهو اللعب اللدولي القدير ديفيد بيكهام ههههههههههه

  15. ايمي 07/09/2010 23:08 -

    المسلسل حلو بس فين زهره دي ف الحقيقه وليه اجوازها بيعملو عليها كدا واحده تروح الف غيرها ييجو

  16. BeWaRe oF mE 07/09/2010 14:17 -

    مسلسل ساقط درامياً زي ما يكون محمد النقلي (المخرج) ومصطفى محرم (المؤلف) أول مرة يشتغلوا..

    الأحداث غير منطقية وغير مترابطة.. ازاي مثلاً مجاتش سيرة جلال (مدحت صالح) غير في آخر 5 حلقات.. مافيش تلميح صغير كدا عنه في أول المسلسل؟!! اللي خد باله هيلاقي إن حليمة وفهيمة عرفوا بموضوع جلال قبل ما يجي مشهد خليل وهو بيقول للحاج فرج ومنتصر.. وقال إيه عرفو من منتصر!!! حليمة اخت ماجد قال ايه راحت تشوف أخوها اللي كانت فاكرة انو ميت تقوم متقولوش انها اخته علشان خايفه على مراته!!! يا سلااااااام.. والغريب انه بيتكلم معاها مصري رغم انها بتكلمه سوري حتى بعد ما رجعتله الذاكرة رغم انهم المفروض اخوات وقاعدين لوحدهم زي ما يكون باسم ياخور مبيعرفش يتكلم سوري.. 4 حلقات كاملة زهرة وماجد ونوال بيلفوا حوالين بعض بسيناريو مكرر سخيف.. دا يمشي دي تيجي.. دي تمشي دا يجي.. زي مايكون كل واحد قاصد يجي ويمشي قبل مايظهر التاني بثانية.. مكالمات التليفون متصربعة زي ما يكون اللي بيتكلم بيرد على نفسه.. الحاج فرج خرج من السجن وزهرة يا دوب حامل في ابن فريد ومرت شهور خلتبطنها تعلا قد كدا والحاج فرج مابيعملش حاجة غير انه بيدفع فلوس لخليل وكأنه مثلاً مش عارف يطلبها في بيت الطاعة.. دي نماذج من الكلام الفارغ اللي بيحصل والسقطات الدرامية اللي مليان بيها المسلسل ناهيك بقا عن الاستفزاز في اللبس والقلع والناس اللي قاعده في بيوتها حاطة مكياج كامل والرجالة حاطين جل وهما نايمين والاستظراف اللي بيستظرفو خليل وفوزي.. بصراحة مسلسل فاشل ومستفز إلى أقصى درجة..

  17. امال 07/09/2010 02:28 -

    الحجة زهرة قنبلة رمضان في المسلسل

  18. سوسو 07/09/2010 02:19 -

    لا بجد هو مسلسل لذيذ وبصراحه يا جماعه زهره دى تستاهل كل الرجاله دول يحبوها بس احلى واحد فيهم كلهم ماجد امور اوى ولا رشدى اباظه فى زمانه ههههههههه واحلى كمان

  19. ابو الشوق كاديلاك 07/09/2010 01:34 -

    الحجة زهرة عملت مظهرة

  20. ابو الشوق كاديلاك 07/09/2010 01:33 -

    اولا \ هذا المسلسل جميل جدا وشيق جدا جدا ثانيا \ الفنانة غادة عبد الرازق دورها جميل اوي ولايق عليها قوي دي كمان زهرة قصدي الحجة زهرة هههههههههههه وفي الاول والاخؤ المسلسل رائع جدا جدا

  21. ايمان ابراهيم 06/09/2010 23:33 -

    مسلسل فاشل ويا خساره الوقت اللي ضيعناه في الفرجه عليه

  22. حمص من طنطا 06/09/2010 21:55 -

    مسلسل هابط ومكرر نفس مسلسل الحاج متولى بس الفرق ان الحاج متولى كان مسلسل رائع لكن دة فاشل وغادة عبد الرازق ملهاش الا فى الافلام اللى كلكم عارفينها غير كدة فاشلة هى بس حخلوة فى افلام الاغراء

  23. ميرو 06/09/2010 21:15 -

    ههههههههه بجد والله كويس اهى جبرت بخاطر الراجل الغلبان دة والله فيها الخير الحاجة زهرة

  24. hhhhhhhh mosalsel moch tafeh ianam fih risala lil 2akhta2 ili mawgoda ragil yeraga3 sit we hiya matedrach kaman fih tasliya ya3ni hilow thx ala akhbar hhhhh ana etwa9a3et kida bardo walaw ini habit inaha terga3 li magid bas yallah kolo fil akher 1 3al 2a2al tamrineto matrohchi hadar ;D

  25. ايه الهبل ده والهلفتة ده والكفته الفكرية بتاعة غادة ده

  26. سوسو 06/09/2010 11:22 -

    والله دور غادة يستاهل ينتظهرها اكثر من خمسة استمتعنا كثير بالمسلسل الرائع ومنتظرنك فى رمضان القادم

  27. سلام صادق 06/09/2010 11:15 -

    المسلسل فيه مبالغه وغير واقعي الغرض منه الامتاع وهو ماحققه المسلسل بالفعل

  28. كايدهم 06/09/2010 09:06 -

    أسخف مسلسل في رمضان
    و كأنه مصر ما فيهاش غير زهرة
    يا سيدي كانت بعثت واحد و لا إثنين لأختها علا ( عايزة أتجوز )

    بقى وحدة عندها دسة أزواج و وحدة مش لاقية نص راجل
    و الله نقص عقل و الله

أضف تعليقاً