اغنية تامر حسني احنا مصريين بجد | فيديو اغنية احنا مصريين بجد تامر حسني

اغنية تامر حسني احنا مصريين بجد

اغنية تامر حسني احنا مصريين بجد

مصريات

ادان تامر حسني في اتصال تليفوني ببرنامج الرياضة اليوم مع خالد الغندور بعض القنوات الفضائية التي لا تظهر حقيقة اعتداء الجزائريين على المصريين و احداث مباراة مصر والجزائر في السودان .

وقال تامر حسني انه لا وجه للمقارنة بين الجمهور الجزائري و الجمهور المصري في السودان وان ما حدث لا يعتبر اهانة للمصريين لانهم ذهبوا وتعاملوا مع الموقف بشكل حضاري باعتبار انها كرة قدم وليست حرب وقال ان احداث مباراة مصر والجزائر ولدت هستيريا حب وقامت بتجميع  المصريين على قلب واحد وعلى حب مصر وتمنى ان تظل هذه الحالة دائمة .

وقام تامر حسني في نهاية الاتصال بغناء اغنية احنا مصريين بجد .

تامر حسني يعلق على احداث مباراة مصر والجزائر و يغني احنا مصريين بجد مع فيديو اغنية تامر حسني  احنا مصريين بجد

كلمات اغنية تامر حسني احنا مصريين بجد

احنا مصريين بجد .. احنا نيل و تاريج و مجد
لما غرقنا الطوفان .. من عرقنا بنينا سد
احنا قمنا كما الفهود .. لما شوفنا علمنا مال .. احنا كنا ولا الاسود لما عدينا القنال

ولا عمري هنسى دم اخواتنا في اسماعيلية و بورسعيد و السوايسة لما ضحوا عشان بلدنا تشوف العيد
وبرضه فاكر من قبليها دنشوان واللي حصل فيها .. امهات راح منها ولادها
وقامت الثورة في ميعادها
عشان تعيشي يا مصر لينا .. عشان يعيش بعدينا ولادنا
كل واحد عنده فينا قوة بتزلزل مدينة ..
كل دول من قبلي بحري عاموا جابوا رمل سينا

اخبار ومواضيع ذات صلة:

144 comments
  1. looooooooolla عاشقة مصر 25/11/2009 19:44 -

    واذا احد رد او شتم من الجزائرين ما احد من المصرين يرد احنا محترمين وخاليعم زي الكلاب بيهوهاووا اوكي يا مصرين

  2. looooooooolla عاشقة مصر 25/11/2009 19:40 -

    كل هذا الى كتبتة مش حيفيد الجزائرين ومش حايهومهم لانهم وحوش وال عارفين ربنا ال استغفر اللة خلاص الموضوع اتغفل ما احد يفتحوا

  3. مصرية وافتخر 25/11/2009 18:26 -

    عاوزة اقولكم حاجة تانية اهم من كل ال بيحصل من مهزلة وتهزيق ان ال حصل دة عداء سياسى وليس موقف ماتش ومباراة بين مصر والجزائر الموضوع اكبر من اننا نخدة بطريقة هامشية ونعد نشتم كبرو دماغكم شوية

  4. مصرية وافتخر 25/11/2009 18:24 -

    ياجماعة اى مصرى ميهنش نفسة ويرد عليهم باى شتيمة سبوهم يهوهوو الاهم من كل دة انتا نسعى انهم ميرحوش المونديال وبكدة هيكون اكبر حق لينا

  5. kottaelmasry 25/11/2009 14:21 -

    جزاك الله خيرا اختاه
    —- ارجو قرائة تعليقات اردنيه عربيه مسلمةجيدا — وان نحبس انفاسنا عن اى رد بعد قرائة التعليق ( جزائرى – او مصرى ) — و ان ندعى الله للاخت ( اردنيه مسلمه) بالثبات على الدين وان يمنحها الصحة وطول العمر وان يقيها الفتن من ( المال والشهوات والموضة اللى البنات طالعين فيها — هههههه ) ويكتب لها حسن الخاتمه لها ولنا وان يكثر الله من امثالها لنصرة هذا الدين — جزاك الله خيرا اختاه —— اخوكم احمد

  6. اردنية عربية مسلمة 25/11/2009 10:26 -

    سلام من الله عليكم ورحمته وبركاته

    -المنتخب المصرى فى ملحمة كروية عنيفة
    مع شقيقه الجزائرى.

    -رقم 14 عقدة ل الفراعنة وحظ للاخضر.

    -مصر والجزائر في مباراة الحلم.

    -مصر والجزائر فى مواجهة نارية.

    عناوين تكتب ومواضيع تطرح
    مصر والجزائر ولمن الغلبة.

    اغاية الدين أن تحفوا شواربكم
    يا امة ضحكت من جهلها الامم

    ******
    اه ه ه ٍ يا مسلمون متنا قرونا والمحاقُ الأعمى يليه مُحاقُ

    أى شىءٍ فى عالم الغاب نحنُ؟ آدميون أم نعاجٌ نُساقُ

    نحنُ لحمٌ للوحشِ والطيرِ منا الجثث الحمرُ والدمُ الدفاقُ

    وعلى المحصناتِ تبكى البواكى يااا لعرض الأسلامِ كيف يُراقُ

    قد هوينا لما هوت وأعدوا وأعدوا من الردى ترياقُ

    واقتلعنا الأيمانَ فاسودت الدنيا علينا واسودت الأعماقُ

    وإذا الجذرُ مات في باطن الأرضِ تموتُ الأغصانُ والأوراقُ

    والله إنها لمأساة لنا كمسلمين
    أن يدنس اليهود ـ عليهم لعائن الله المتتابعة ـ
    المسجد الأقصى ويمنعون المصلين من الصلاة فيه
    ويسعون جاهدين لهدمه وإقامة هيكلهم المزعوم على انقاضه

    وينشغل كثير من المسلمين بمعاداة إخوانهم في الدين
    من اجل مباراة كرة .. لن تقدم ولن تاخر شيء لأمتنا الإسلامية
    بل كانت سببا لعصبية جاهلية
    وصفها النبي صلى الله عليه وسلم بانها منتنة.

    وبتدبر آيات الله تعالى والنظر في كتابة الكريم نجد ان الفوز الحقيقي بدخول الجنة والنجاة من الناركما قال الله تعالى َفمن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ

    والخسران المبين أن يجد الإنسان نفسه يوم القيامة من أصحاب النار

    فلندع هذه التفاهات
    ولنلتفت الى ما هو اهم منها
    فلننظر الى هذا الدين
    الذى اقتلعناه فتهنى فى بحر
    الشهوات
    ولنمضى فى الحياة اخوة متحابة
    فى الله لا تمشى الا على سنة رسولها ودين الله.

    نسأل الله تعالى ان يعتق رقابنا وإياكم من النار وأن يدخلنا وإياكم الجنة دون سابقة عذاب ولا حساب وان يطهر المسجد الأقصى من دنس اليهود وأن يرزقنا صلاة فيه قبل الممات اللهم آمين وصلى الله على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين.

  7. اردنية عربية مسلمة 25/11/2009 10:19 -

    رد: معركة مصر والجزائر!!! وهل تحرر الاقصى؟؟؟

    ——————————————————————————–

    الفائز و الخاسر في مباراة مصر و الجزائر !!

    مبارة لكرة القدم تحولت بين عشية و ضحاها لملحمة خالدة و موقعة حربية و مسرح للبطولات الأسطورية و العمليات الفدائية بل صارت الحلم الوحيد للشعب المصري و الحل السحري الكفيل بإنهاء كل أزمات الشعب على حد تعبير أحد الكتاب .

    مأساة أن تنجرف شعوبنا لمثل هذه التصريحات و يصبح شاغلها الأول هو مباراة لكرة القدم بين فريقين ، و الأنكى من هذا أن تطغى هذه المباراة على كل اهتمامات شعوبنا و كأنها صارت مفتاح النصر المبين و بوابة المجد التي لا يلجها إلا أبطال الملاحم ، لقد رأينا خلال الأيام الماضية العجب العجاب تصريحات نارية من الجانبين المصري و الجزائري شحن نفسي و إشعال لنار الغل و الحقد بين الشعبين يقوم عليه عدد من الإعلاميين الفشلة ، و كأن هذه المباراة معركة بين معسكر إسلامي و أخر كافر ملحد و كأننا نتحدث عن فتح قسطنطينية أو تحرير بيت المقدس !! .

    و لقد طرأ على بالي سؤال في ظل هذا الهوس الكروي و العته الفكري …..من الفائز في هذه المبارة ؟!

    إن هذا السؤال هام للغاية في ظل هذا الإعداد الهائل الذي قامت به عدد من الجهات الرياضية و الإعلامية و الأمنية لدعم هذه المباراة و الترويج لهذه الملحمة – على حد وصف أصحابها – حتى انتهى الأمر بإستدعاء وزير خارجية الجزائر للسفير المصري – و هذا العمل لا يحدث إلا في ظروف طارئة للغاية منها إعلان الحرب – و تطور الأمر حتى وصفت صحيفة الجارديان البريطانية المباراة المرتقبة بأنها” مباراة في الكراهية ” !!

    و خلال بحثي عن إجابة هذا السؤال الهام عثرت على عدد من الفائزين في هذه المهزلة الأخلاقية و إن كنت لم أقف على كل الفائزين كما أنني لم اغفل الخاسر الأكبر في المباراة المصيرية الهزلية !!

    الفائز الأول و بجدارة – و صاحب الرصيد القياسي في إشعال نار البغضاء و الكراهية بين جموع المؤمنين و إفشاء البغضاء في صفوف الموحدين – إبليس اللعين ، فعن جابر بن عبدالله رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : “إن الشيطان يئس أن يعبده المصلون في جزيرة العرب ، ولكن في التحريش بينهم” رواه مسلم .

    فإبليس قد عثر على ضالته المنشودة في هذه المباراة بالتحريش بين المؤمنين و هذا مكسب ضخم هائل لهذا المخلوق الناري الملعون المطرود من رحمة الله ، خاصة في ظل التشرذم و الضياع الذي تمر به أمتنا الإسلامية فالأمة تترنح تحت ضربات أعدائها و الوهن قد تسرب إلى قلوب عموم الأمة – إلا ما رحم الله – و ها هي دعوى جاهلية النشأة شيطانية النزعة بين أظهرنا تفرق صفوف الموحدين بدعوى الرياضة الهادفة و تنشر البغضاء تحت شعار اللعب النظيف ”

    Fair Play ” !!

    و الشيطان حريص على تفكيك الصف المؤمن و إضرام نار الحقد بين المسلمين حتى لا تتوحد صفوف الأمة في مواجهة الأخطار المحدقة بها من كل مكان ” إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَن ذِكْرِ اللّهِ وَعَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ ” ، فمن واجبنا فهم هذا المسلك الشيطاني لتفسير هذه الظاهرة العجيبة و تلك الفتنة العفنة التي روجت لها وسائل الإعلام في الفترة الماضية فنحن لم نسمع تصريحات بهذه القوة و الشراسة في أحداث أخرى أكثر أهمية و خطورة مست بالفعل كل الأمة مثل الإعتداء البربري على شخص رسول الله صلى الله عليه و سلم في صحف الدنمارك و لم نرى وسائل الأعلام تُسخر قواها مثلا لرد عادية العدو الصهيوني في حصاره القذر و حربه الوحشية الإجرامية ضد غزة !!

    و من الفائزين في هذا السباق المهين اليهود و الصليبيين الذين اعدوا هذه المسابقات لصرف الأمة عن شواغلها الحقيقية و تضيع جهود الشباب و قوتهم و إهدار المال العام لأمة الإسلام ( يكفي أن نعلم أن لاعبي المنتخب الوطني سوف يحصل كل واحد منهم على ثلاثة ملايين جنيه مصري إذا فاز المنتخب !! علما بأننا عدد لاعبي المنتخب 22 غير الجهاز الفني و الإداري !! ) ، فالعجب أن تجد الصهاينة و الصليبيين منشغلين في دعم قوتهم العسكرية و الإرتقاء بمكانتهم العلمية بينما نحن أمة الإسلام و خير أمة أخرجت للناس قد صرفنا كل طاقتنا لمباراة لكرة القدم

    فأين ذهبت خيرية الأمة ؟

    و أين دعاتنا من هذة اللوثة التي أصابت عدد هائل من شباب الأمة؟
    لماذا لا نقوم بشحذ همم الشباب و تعبئتهم نفسيا ضد أعداء الإسلام ؟
    لماذا لا نستغل هذه الطاقات الهائلة المهدروة في مدرجات التشجيع و على المقاهي للوقوف ضد المخطاطات التنصيرية ، فالتنصير اقتحم مجاهل أفريقيا و خاطر بحياة الشباب النصراني لرفع راية الصليب ، بينما الأمة قد انفقت الملايين لدعم منتخب بلادها في لتحقيق حلم الوصول للمونديال !!

    الفائزون في هذه المباراة كثر – بغض النظر عن نتيجتها – فهناك الفشلة و الأدعياء و قطاع عريض من الإعلاميين مروجي الفتن فكل تافه رويبضة لا هم له إلا إشعال الفتن سوف يفوز مهما كانت نتيجة المباراة بينما الخاسر الوحيد هو ….. أمتنا التي تجري منذ سنوات خلف وهم كروي دون تحقيق أي هدف .

    د خالد الرفاعي

    13/11/2009

  8. اردنية عربية مسلمة 25/11/2009 09:54 -

    اشكرك اخي kottaelmasryعلى اخلاقك وزوقك العالي-بس انا مستغربة رغم كل الكلام الي قلناه لسة في ناس بتغلط وبتشتم انا مش عارفة من وييين كل هادا الحقد والكره ياجماعة لاتنسو ان الله بارك بالقلوب الرحيمة-بلاش نظلم ناس مالهاش اي ذنب بكل الي صار-اذا كان الله رب العباد خالق العباد عز وجل غفور رحيم-احنا البشر مش حنسامح وندور على العدو الحقيقي؟ اتقو الله..
    اللهم اغفر لنا زلاتنا ووحد قلوبنا اللهم وانزع الغل من قلوبنا وارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه اللهم امين..

  9. kottaelmasry 25/11/2009 02:11 -

    يا جماعة انا شايف ان سميه الجزائريه – امينه الجزائريه – و تحيا الجزائر هما السبب فى كل هذة التعليقات
    بيقولوا كلمه نرفز — يتكلم عليها باقى الناس — ياريت ماحدش يرد على شويه العيال دول وخلى القافلة تسير —- فعلا احنا بتقع فى الفخ لان دمنا حامى معلش —- واشكر كل من رد بحترام وذكرنا بالله الاخت( جزائريه – واردنيه – ومصريه ) وبارك الله فى امثالكم – مصرى بجد

  10. looooooooolla عاشقة مصر 24/11/2009 18:00 -

    ههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههه

  11. looooooooolla عاشقة مصر 24/11/2009 17:36 -

    ياااا استاذة سمية الجزائرية بلاش اهزئك احسن ياااااااااااااااااااا مهزئة يا معفنة يااااا وسخة يااااامش متربية صح احنا ممكن نعمل التربية صح اوك ياااا عسل يااااا بربر فلاحية يااا يهودية هههههههههههههههههههههههههههههههههه بلاش تتكلمي ثانى علشان ما تتهزئي من المصرين ياااا مسكينة هههههههههههههههههههههههه

  12. اردنية عربية مسلمة 24/11/2009 14:31 -

    الحمد لله لسه الدنيا بخير وفي ناس بحاولو يصلحو ذات البين-
    صدقوني الانسان الذكي والمثقف والفهمان هو الي بيدرس جوانب الموضوع ومابرد على الجهلة والاغبياء.
    عندي سؤال للجزائر ومصر بغض النظر عن مين الي بدأ بالاسائة للطرف الاخر ورجاءا فكرو منيح وفكرو بشك
    الي غلطل جدي شوي لو سمحتو-
    الي غلط بالاول واساء للطرف الثاني بسبب او بدون.لو لقي من الطرف الثاني مسامحة وسعة صدر وعتاب على الغلط مش كان الطرف الاول ندم واعتذر على غلطه؟؟؟
    سوال تاني مافي انسان عنده كرامة بيرضى حد يغلط فيه-بس وين كلام الله عز وجل اذ قال:واذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما”صدق الله العظيم.
    ولا احنا كلنا جاهلين وانسينا السلام.
    صدقوني كل بني ادم عنده لسان وبيعرف يغلط ولكن ليس الشديد بالصرعة ولكن الشديد من يملك نفسه عند الغضب كلام نبينا عليه الصلاة والسلام.

    في ناس محترمين من الطرفين المصري والجزائري بحكو كلمة الحق ياريت نسمعهم والي اساء يعتذر وكله الا الوقوع باعراض الناس اتقو الله والي غلط بحد مايعرفوش يعتذر منه قبل يوم الحساب والله انه اشد من ان نعاتب وندخ الناربسبب توافه الامور انسو الدنيا وارجعو لدين الله وخلينا نقول كلنا بكلمة واحدة الله اكبر اللهم اجعل ثأرنا على من عادانا اللهم لاتشمت الاعداء بنا -اللهم سامحنا على جهلنا وزلاتنا اللهم اهدينا الى ما تحبه وترضاه اللهم اصلح بين اخواننا الجزائريين والمصريين اللهم امين. اللهم انه لامصلحة لي من وراء هاذا الكلام الا غيرتي على ديني وعروبتي وخوفي من الفتنة على اخواني المسلمين في كل البلاد…

  13. صوفيا من الجزائر 24/11/2009 14:04 -

    والله حرام عليكم عم تشتمو في بعض كل ده عشان مباراة كرة قدم احنا كلنا عرب وما بيصير نشتم بعض صحيح الاعلام المصري أهان الجزائر وشهداء الجزائر بس خلونا نسامح المسامح كريم و نبتدي صفحة جديدة

  14. اردنية عربية مسلمة 24/11/2009 13:46 -

    ياناس ياعالم ياعرب يامسلمين وين صرنا؟
    ليه دخلتو المواضيع ببعضها والله حرام عليكم الي بتعملو وبتحكوه على بعضكل بلد الها حضارة وكل دولة اله فضل على غيرها عيب نعاير بعض بامجاد عملوها اجدادنا واسلافنا وتعبو حتى حققوها بلاش انتو تضيعوها بجهلكم لحقيقة الامور.
    والله لو كنا ايد واحدة وقلب واحد وشعب عربي واحدوكلمة الله اكبر واحدة وجمعنا كل هالحقد والغيرة والمجابهة على اعدائنا ماكان ولا اي قوة رح تغلبنا ولا وقع صدم حسين ومن بعده العراق ومن قبله فلسطين-ياناس اصحو قبل فوات الاوان.
    بيكفي انهم قطعو بلادنا وصار لازم جواز وفيزا بين الدول العربية
    اذا بتضلو هيك رح نصير افراد والاخ يكره اخوه-
    فوقو اصحو ياجزائر يامصر
    لازم نكون ايد وحدة ومانضحك الغرب علينا

    ؟تخيلو الي زرعو الفتنة بيتفرجو على التلفزيون وبيضحكو علينا وعلى سذاجتنا وسطحيتنا-احنا شعب عربي واحد قلب واحد قلوبنا طيبة وفيها خير والمسامح كريم.
    وصدقوني لو اي عدو هاجم اي دولة شقيقة وقفناله نفس الوقفة رح نكون الاقوى والغالبين باذن الله.اصحو قبل فوات الاوان ولاتنسو ان ”
    الفتنة اشد من القتل”

    والله عيب نغلط ببلاد بعض وبالناس الي مالهاش دعوة.
    تامر حسني شخص مثقف وما غلطش بحد وقال كلام طيب وحلو ياريت كل الناس تفهم المضمون…
    “احنا اخوان ووطن واحد بترجاكم اصحو قبل فوات الوان ولاتنتظرو الحكومات تتدخل بينكم وبادرو بالمصالحة “خيرهما البادئ بالسلام”كلام نبينا عليه الصلاة والسلام-يا مصر وياجزائر بالله عليكم اصحو للمؤامرة الكبيرة الي وقعتو فيها وانتو شعبين شقيقين لو حطيتو ايديكم بايدين بعض بتشكلو قوة كبيرة..فكيف لو الدول العربية كلها….
    كلام اخير الناس الي طلعو على الفضائيات وولعو الدنيا اتقوا الله-صار اي حد يطلع يقول اي كلام والمصيبة في ناس مش فاهمة حاجة خدتهم العاطفة والوطنية ومشيو ورا اشي مش فاهمينه.
    بالنهاية اللهم اصلح بين اخواننا وبالاخص مصر والجزائر اللهم امين.
    اللهم اني قد بلغت اللهم فاشهد

  15. احمد 24/11/2009 12:41 -

    شباب مين البنت اللى بتقول مصر مشهورة بالرقصات والدعاره طيب انا هقولكم حاجه اكبر شبكه دعاره اتظبطت ف مصر كانت لفله الجزائريه والبت اللى ضرعت ف المباراه وورده الجزائريه مع معمر القذافى تحبو تشوفو الفيديو بتاع ورده ومعمر وراها قبضه التهامى ههههههههههههههههههههههههههههه

  16. حموووود مصري 24/11/2009 12:17 -

    كلنا نحبك يامصر ياغالية ياام الدنيا وام الجزائر هتفضلي انت الكبيرة والعزيزة علينا كلنا ولو كنا نعرف ان في حقد المشجعين الجزائريين كنابعتنا ناس ارقشوهم بسنانهم مش بالسكاكين والله يلعنكم ياخناذير ياجزائريين

  17. عبدالرحمن الحمد لله مصرى 24/11/2009 12:06 -

    لا حول ولا قوة الا بالله جة اليوم الى اشوف فية الاخوات بيشتموا ويسبوا فى بعض ووصلت الحكاية لبلطجة كمان والله لو اسرائيل دخلت وخدت المسجد الاقصى مش هنتعجب لان المسجد الاقصى مش بتاع الفلسطنيين بس دا بتاع كل المسلمين ولاكن هما فين

  18. عبدالرحمن الحمد لله مصرى 24/11/2009 11:46 -

    للاسف حتى الجزائريين بقوا بيتكلموا عن مصر عايز اقول حاجة انا مش هشتم انا مش هرد على اى جزائرى شتم مصر ممكن اشتمة هوا بس مش هشتم كل الشعب الجزائرى لان اكيد فى ناس كويسة مش ناس زبالة جاهلة متخلفة بربرين فعلا زى الى بيشتم فى مصر انا عايز اوضح حاجة
    1:
    دا بقى حقد على مصر باين جدا من الناس دى لان احنا متقدمين عنهم فى مجلاتة كتييير جدا
    2:
    اقسم بلله ان العرب كلهم ما ليهم لازمة بدون مصر لازم نعترف بلواقع عشان تعرف تعيشة
    3 الجزائر بتتكلم عن اسرائيل وهيا مستجيبة اصلا لفتن اسرائيل
    والجزائريين بتكلموا عن غزة وهما اقسم بلله ما يعرفوا عن غزة حاجة غير اسمها لاكن هيا غنوة بقت فى لسان كل عربى حكاية غزة دى قبل ما تقول حاجة فكر كلامك دا لما يشوفة غيرك هيعمل فية اية حرام عليك لما تنشر فكر خاطئ بس مع كل الى بيحصل دا مصر هتفضل اسياد اى حد وزى ما قولت لازم تتعرترف بلواقع ( الكلاب تبح والقافلة تسييير )

  19. kottaelmasry 24/11/2009 07:08 -

    افتخر ان من هذا الشعب المصرى — الى كل الجزائريين المحترميين اللى عاشو وتعاملوا مع المصريين او عاشوا فى مصر — ارجو الرد على اخوانكم — وقولوا لهم مين هو الشعب المصرى — اذا كان فيكم واحد يسجد لله يقول الحق – – يقول لكم عن مساجد مصر وعن اهلها وناسها —————- ما تتكلموش على السلبيات — كل الشعوب فيها سلبيات ومش هانخلص من الرد على بعض —

  20. kottaelmasry 24/11/2009 05:47 -

    احنا مصريين بجد .. احنا نيل و تاريج و مجد —-
    لما غرقنا الطوفان .. من عرقنا بنينا سد—
    احنا قمنا كما الفهود— .. لما شوفنا علمنا مال —-.. احنا كنا ولا الاسود لما عدينا القنال— ياريت عيب عليكو وتعرفوا انت بتخاطبو مين من الشعوب — وقبل ما حد يغلط لازم يعرف ان السلبيات موجوده فى كل شعوب العالم — واللى بيفروق ما بين شعوب العالم ان احنا مصريين بجد

  21. kottaelmasry 24/11/2009 05:39 -

    الى الاخت جزائريه — والله يا جزائريه لو اننا نعرف ان فى فالجزائر مثلك ما اتكلمنا كل الكلام ده — ولكن احنا برد على اللى بدأ بالخطأ منكم
    — احنا لا نتكلم على الشريفات منكم اعزكم الله — ولكن نرد على كل من يخطأ فى مصر — ولو فى منكم بالاخلاق دى يبقى خسارة فى الجزائر لانكم مظلومين فى وسط هذا الشعب واللى بيعمله – تحياتى لكل جزائرى محترم فقط

  22. عربية مسلمة 24/11/2009 03:29 -

    يا اخواني في الدين لا تخلو الزعل يوصلكم لكدة كيف ماكان الحال احنا عرب ولا نخلي الاجانب يفرحون فينا هذا الي هم حابينه ما تدرو يمكن الموضوع مافيه شي من جهت الجزائريين يمكن مصيدة سووها الاجانب عشان يطيحونا في بعض ويلاقون المجال لدخول اي بلد من بلدكم او بلدي او اي عربية عشان تصير الفتن بين العرب عشان يخلى الهم الجو لا تعطونهم مرادهم او ما دمتون عارفين وتقولون انو مصر ام الدنيا فمافي ام يغلط ولدها وتقوم تغلط فيه زيادة لا بالعكس المفروض تفهمه باسلوب لبق او تحضنه بين دراعاتها حتى يهدا ويعرف غلطه ويقوم يتأسف على لي سواه فحقهاهذه هي الام الي نعرفها اما بالنسبة الى النسب او احنا اولاد او بنات مصر او احنا اولاد او بنات الجزائر فلازم تعرفون حاجة وحدة اننا كلنا عرب وكلنا نصلي على محمد وكلنا سواسية عند الله فربنا واحد ونبينا واحد لا تخلو الشيطان يدخل بينكم ويفرق بين شعوب إخوان خلونا نكون يد وحدة لا تطيحون في المصيدة او بدل ما كنتم إيد وحدة تتفككو هذا الي بيحبوه الاجانب فينا فخلونا احنا العرب نصير إيد وحدة والله يلعن الشيطان (والله انا لا مصرية ولا جزائرية لكني عربية زيكم وافتخر اني عربية واتمنا اننا نصير شعب واحد)

  23. مصر فوق الجميع 24/11/2009 00:27 -

    جزائر يا همج ولادك نصروكى…..سكاكين ومطاوى وسنج حقيقى شرفوكى…..يافضيحه العرب فى غبائك وقعوكى…..ويا جزائريه بتدرعى ملعون ابو اللى جابوكى…..برابره ناقصين تربيه ومنين هيربوكى…..خضره ونايمه فى فرنسا للى بيظبطوكى…..متخليش الوهم ياخدك دول كتير نيموكى ……احنا المصريين اسيادك واسياد اللى جابوكى
    دول عالم واطية

  24. جزائرية 24/11/2009 00:26 -

    اريد ان اوضح بنات الجزائر بنات شريفات واولادها ايضا وانا شخصيا كل من يمس بكرامة شعبي الجزائر اتركه لله الذي لااله الاهو سبحانه وتعالى
    تحيا الجزائر تحيا الجزائر تحيا الجزائر

  25. جزائرية 24/11/2009 00:23 -

    عيب على المصرية اللي بتقول تفووا للجزائرين حسبي الله ونعم الوكيل

  26. جزائرية 24/11/2009 00:21 -

    يارب يارب انصر العرب واهديهم جميعا

  27. جزائرية 24/11/2009 00:17 -

    السلام عليكم الحمد لله على نعمه الله يحمي الجزائر الف ومليون مرة الله يحفظ ويحمي شعبنا العريق الجزائري ويحفظ رئيسنا الكبير عبد العزيز بوتفليقة
    لاتنسوا الدنيا فانية وهذا الذي تفعلونه لايوصل الى الجنة بل يوصل الى النار اتقوا الله
    الله يهدي الجميع كل العرب اخوة

  28. مصر فوق الجميع 23/11/2009 23:52 -

    يا جزائريه المفروض تتكسفى من بلدك ومن البنات اللى فى بلدك اللى قلعوا هدومهم للمصريين فى السودان فى قلب الشارع ومن الشباب الهمج الكداب والناس العبيطه اللى فيهم اللى منهم لاعب عمل انه عور نفسه فى مكان وربط مكان تانى بالزمه ده مش عبط والتانى اللى عور فى دماغه من ورا والدم نازل على وشه يبقى ازاااااااااااااااااى والله هبل والمفروض تتكسفوا يا شعب المليون بلطجى

  29. جزائري 23/11/2009 14:19 -

    انا جزائري وعايش في فرنسا

    من الواضح ان شعبنا شعب الجزائر اصبح شعب عبيط شعب منيش شعب مرتزقة شعب ارهابي اوسخ شعوب الارض

  30. algeria rich country 23/11/2009 13:17 -

    (الله لا يهدي قوم الظالمين).(قل أعود برب الفلق من شر ما خلق) .(و من شر حاسد إذا حسد)..(الله لا يهدي قوم الكافرين).الجزئري كيس فطن و ليس فرعون نعِل .المصريين لوحة كاذبة.الجزائري ورقة باهضة.المصري دوا غريزة حيوانية .الجزائري دوا فطرة إنسانية.الجزائري مكرم في بلده .المصري مهان و مسير معامل مثل الكلب في بلده.الحمدُ لله

  31. طارق احمد 23/11/2009 09:54 -

    اي واحد او وحده جزائريه حقيره او حقير ليه بيدخل هنا ايه الناس دي انتم كلمه يهود قليله ليكم الله ينعلكم ويحرقكم فوق الاارض وتحت الاارض امين يارب وهنرد عليكم قريب جدا %%%%

  32. خليجي كوول 23/11/2009 08:58 -

    ياجمعه عييب احنا عرب ومسلمين غلط نتكلم عن بعض بالكلام اللي مو زين ولا يودي ولا يجييب

  33. مصر ام الدنيا 23/11/2009 07:59 -

    ممكن من الجزائرين الى بيتكلموا يبطلوا الت ادب و ميغلتوش فى اسيادهم المصرين ويروحوا يلموا نسوانهم من اليلاد العربية والاوربية الاول قبل ميتكلموا على اى شعب اخر

  34. بيكهام _ مصر 23/11/2009 02:52 -

    كفاية ان شبكات الدعارة كلها جزائريين

    بس تلاقيهم شعب اهبل مش ماسكين لينا غير فى حاجات المصريين ملهمش يد فيها

    فلسطين والقدس والفنانين وفنهم ومسلسلات

    وبيقولوا علينا اسرائيل تصدقوا بقى انتم احسن من اسرائيل بس فى حاجة وحدة

    اسرائيل عارفين انها عدو وواخدين بالنا منه وديما بيدبروا بلاوى ف الخفاء
    انتم بقى مكناش عارفين اننا اعدائكم بس الحسنة الوحيدة ان حقدكم وبغضكم ظهر وبان
    وكل مخططاتكم مكشووفة . استحالة ماتش يوصل لبلدين لكده لازم فيه متنـــاكين منكم
    بيدبروا لوقيعة وعلى رأسهم رئيسكم بجد رئيس خـــــــــوووووووول مطلعش لا يكدب ولايهدى ولا يعمل اى منظر غير انه يشجعكم على اللى عملتوه بالذمة ده رئيس دولة ولا رئيس عصابة ؟
    ده يدل على انه عارف اللى حصل ومدبره ومبسوط منه وانتم طبعا مبسوطين انه اخد بحقكم
    من الناس المصرية المعفنة طبعا وفى النهاية بقى بطل بالنسبالكم وانتم كلكم على بعضكم
    رجالة ونسوان متساووش واحد من ابطالنا . ياجدعان جزاير مين انا اول مرة اعرف ان فيه بلد اسمها فيفا لافشكيرى ساعة الماتش .

  35. kottaelmasry 23/11/2009 01:30 -

    اولا من البدايه نعذر المصريين اللى ردوا على الجزائريين لانهم غلطنين انهم عملوا قيمه للزبالة دى

    – ثانيا احنا نعذرهم لانهم مايعرفوش حضارة الجزائريين العريقة اللى قامت بنساء الجزائر
    – معلش لسه صغيريين بكرة يلاقوا واحد مصرى يعرفهم — ويخيطهم — يا ريت ماتنسوش نفسكم – فى كل كباريه فيه رقاصة هتلاقى واحدة جزائرية بتفتح للزباين ورحو شوفو شارع الهرم وفنادق مصر ودبى والمغرب وتونس — ثانيا رجالتكو دول *** بيسيبوا نسوانهم ينامو مع الرجالة صحابهم وسلطنه عمان تشهد بكده — رجالتكو دول مش رجالة لانهم ضربوا اطفال ونساء ورجالة بدون سلاح — كده يبقوا رجالة —- احححححححححححه يا جزائر فوقى

  36. اسيا 23/11/2009 00:07 -

    يا مصر فوق الكل…لو ابحث عن اصلك اجد امك رقاصة و ابوكي يغنلها انت بتزوخي بالفضائياة انتعكم عندكم افلام ما بيشرفو بلدكم بالعكس نرملمو بتستحو بيهم (عدا تمورة افلامو عسل) لو تبحثي عن ابوك تجديه ربما عادل امام او حد اخر و انتو عندكم بيوت دعارة bordin حنا معندناش يا ساقطات لو كنتي بتخافي ربي ماتقعدي تشتمي في الجزائريين لانهم خير منكم في كلش و الغيرة راهي تهدر فيكم

  37. اسمهان / لبنان 22/11/2009 23:56 -

    اسفة اسم المغني هشام عباس اسفة غنى ما تزعليش يا مصر .

  38. اسمهان / لبنان 22/11/2009 23:55 -

    اغنية تامر حسني و عباس صالح كثير حلوة عن مصر . والله بكيت لما سمعتها . الرياضة هي مجرد لعبة ولازم الطرفين يكون عندهم الروح الرياضية ولازم يكون في خسران و رابح ما في داعي للزعل و الثورة … جد كان الفرقين اولاد اطفال بيتخانقوا على لعبة .. عيب عيب .

  39. assia de alger :123 vive a l'algerie 22/11/2009 23:37 -

    شوفو يا مصريين في كل بلاد كاين المليح و الي ماشي مليح …..نهدرو صراحة حنا كي جيتو لينا كاش مادرنالكم ياك مادرنالكم والو …. وانتوما كي جينا ليكم خلطتو فينا واش معنتها(العين بالعين والسن بالسن و البادئ اظلم) ….. و معلاباكمش حاجة : احنا الجزائريين راصة و الي خلط فينا باصة

  40. algeria rich country 22/11/2009 22:59 -

    haramy fi youtube w chouf 3la rouhek ya ch’riki l’algerie un payée solidaire on a besoint de perssone et de rien dieu merci pour cette richesse

  41. algeria rich country 22/11/2009 22:58 -

    entouma wlede el manyoukette el kahbet el farkhet el 3atayet el maryoulet el ragasset el li nakoukome w tal2okome tasarhou rouhou choufou les sites tawe3na rana dayrinkom tanza goudame el playek ya wled el h’ram

  42. algeria rich country 22/11/2009 22:55 -

    nik your pooooooooor country espese de hmire ya wlede el kahbette hak hada site w direh w chouf ghady tachab3ou 3la rwahkom dahk” ya el bagry el ly ma3andhomche moulahome ya wled el 3raya chouf rayiskom el chybanny eli men 1298 w houwa yahkeme fikome rah ghady ymout wagef men kotertte eli chybani meskine rah mjama3kom 3la 2ar3a chibany ymed ezouk l ihoude barak bache ywekelkome ya wled el kahbette entouma wlede el froukha na3tolkom chwiya petrol wa 3tona laila 3oulwi w fifi 3abdou enikouhome w nweldouhoum erayise eta3kom rah yahchilkom ya behry bache yrode masraile saltana kima el khra ta3 esa3oudiya ta3 zaby hacha bayt ellah

  43. مصر فوق الكل 22/11/2009 22:04 -

    تحيا الجزائر _انتى كل مدى بتسبيتيلى انك جهلة اووووووووووووووووى بتقولى كلام من وحى خيالك بيدل على مدى غيرتك من اسيادك المصريين ال علموكى وعلموا اهلك ازاى تتكلمى وبعدين انتى متغاظة من تامر لية طلبتى منة حاجة وهوة معبركيش ولا اية ………………..انتى فاهمة طبعا ومش لازم اوضح هههههههههههههههههههههههه يالهووووووووووووووووووووى انا عزراكى جواكى نااااااااار مننا وان كان تامر بيعمل حاجة غلط زى مابتقولى فااكيد انتى كنتى واحدة منهم اومال عرفتى منين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ههههههههههههههههههه من صحابك ال كانوا معاة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ولا تكونيش يابت على علاقة بية وهوة ال قالك هههههههههههه

  44. الفنك الليبي 22/11/2009 21:47 -

    انت يبتاع مصر تحت الكل لما راح تامر حسنيه للجزائر صحيح باسوه يس زي بنت ما تبوس بنت لان تامر حسنيه لاموئخذه مش راجل لو كان راجل ماكنش هرب من الجيش .

  45. تحيا الجزائر 22/11/2009 21:08 -

    هههه شوفي قنواتك اكيد يسبو السودان بسبب لي قالتو في القناة 

  46. مصرية جداااااااااا 22/11/2009 21:01 -

    الكذاااااااااابة موجودة هناا انتى لو عندك ذرة كرامة تطلعى بره الموقع

أضف تعليقاً