اخبار الاخوان المسلمين في مصر

اخبار الاخوان المسلمين في مصر

اخبار الاخوان المسلمين في مصر

مصريات – اخبار مصر اليوم تكتبها يسرا فرغلي:

اخر اخبار الاخوان المسلمين في مصر هو قرار نيابة أمن الدولة العليا بإشراف المستشار هشام بدوي المحامي العام الأول تجديد حبس محمود عزت نائب المرشد العام بجماعة الاخوان المسلمين .. وعصام العريان وعبد الرحمن البر عضوي مكتب الارشاد و13 آخرين من قيادات الجماعة 15 يوماً.

أشارت التحقيقات التي يتابعها المستشار عمرو فاروق المحامي العام الأول الى ان محكمة الجنح المستأنفة كانت قد رفضت منذ أيام الطعن المقدم في قرار حبسهما.. كانت أجهزة الأمن قد ألقت القبض على المتهمين لاتهامهم بالانضمام الى جماعة محظور نشاطها تعمل على تعطيل الدستور وكان الإرهاب إحدى وسائلها.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

اخبار الاخوان المسلمين في مصر: تجديد حبس نائب المرشد و 13 من القيادات

7 comments
  1. السيد فتحى 04/04/2010 21:43 -

    والله الى بيحصل مهزله فيين الديموقراطيه

  2. الله اكبر ولله الحمد 03/04/2010 21:58 -

    اسلاميين اسلاميين اسلاميين للابد

  3. عندي سؤال محيرني ليه لاخوان بيطلعوا على كل الشاشات الا التيلفزيون المصري؟؟؟؟؟!!!!!! ده حتى لو واحد مجرم بيجيبوا يدافع عن نفسه اظن ان ده دليل قاطع ان الاخوان على حق وهم يرعبون النظام

  4. مختار 18/03/2010 23:41 -

    حسبنا الله ونعم الوكيل كل من يريد ان يصلح فى هذه البلد يصبح محظور وارهابى

  5. الفنك الليبي 09/03/2010 10:47 -

    أسطوانه مشروخه……..تعاد كل مطلع انتخابات………اتوقع لو انتخب واحد في صندوق الانتخابات وخرج من اللجنه ……..ان يقابله شخص اخر ويقول له …..انت خبت فيقول المقترع نعم انا خبت………..اصبحت الخيبه تلاحق اي مقترع ……….لان النتيجه معروفه سلفا………….افضل دكثاتوريه واضحه عن ديمقراطيه مزيفه.

  6. سلطان الغرام 09/03/2010 08:49 -

    عيب بقى كفايه كده مساومات الانتخابات بدات مبكرا بس مش على حساب حرية الناس واغلبهم من كبار السن والمكانه على النظام المصرى ان يراجع حساباته فى طريقة تعامله مع الاخوان واعجب لامر الاخوان فبالرغم من كونهم منظمين جدا وتعدادهم يناهز الخمسة ملايين ولهم من مصادر التمويل انهارا وعندهم المنظرين والمفكرين وحتى العسكريين ومع ذلك دائما مقهورين مستسلمين غريب امرهم عندنا فى الصعيد تضحى العائلات الكبيره ببعض رجالها تصنع منهم فدائيين يحمون العائله يسمونهم ((ولاد الليل)) بينما الاخوان ذات الخمسة ملايين عضو تتوالى على وجوههم الصفعات فى كل مناسبه واحيانا للقهر بدون مناسبه ………………….. اليس هذا امرا يدعو للعجب !!!!! ؟؟؟؟؟

  7. سلام مربع .. يا بلدى 09/03/2010 03:15 -

    ايه الجديد فى كده .. الانتخابات على الابواب .. واتعودنا على ده .. دستور ايه اللى هيتعطل يا سادة .. دستوركم معاكم فبركوه و زوقوه براحتكم .. البلد بلدكم واحنا حتى لم نصل لمرتبة الضيوف .. اسطوانة مشروخة وتهم مهللة .. وسلام مربع لاباطرة الحزب البطنى

أضف تعليقاً