اخبار بسمة وهبة

مصريات – بسمة وهبة واحدة من أشهر الإعلاميات في الوطن العربي ويكفي وجود اسمها على أي برنامج لتتأكد من نجاحه وقوته وهو نفس ما توقعه الجميع عندما تلقوا دعوتها لحضور أحدث مشاريعها وهو المطعم الذي قامت بافتتاحه السبت الماضي بالمهندسين، المطعم اسمه Balcona..

اخبار بسمة وهبة

اخبار بسمة وهبة

وحضر افتتاح مطعم بلكونة عدد كبير من نجوم الفن والرياضة والمجتمع بالإضافة الى شخصيات سياسية كبيرة في مصر والوطن العربي، ووجود هؤلاء دفع بسمة وهبة الى منع التصوير داخل مطعم بلكونة، ورفضت دخول أي مصور صحفي وطلبت منهم الاكتفاء بالتصوير خارج المكان.

حتى بسمة وهبة نفسها خرجت وقامت بالتصوير في الخارج ومعها بعض أصدقائها الذين يطلق عليهم «راكور» لأنهم يتواجدون دائما في أي حفل وصورهم تجدها في المجلات والصحف المتخصصة في تغطية حفلات المجتمع ومنهم المذيعة فيفيان الفقي وسحر وزوجها هشام يكن ومي كساب أما الشخصيات المهمة التي حضرت فلم يتم تصويرها.

بسمة وهبة لم تمنع المصورين فقط من الدخول لكنها منعت ايضًًا مطرباً شهيراً من جيل الثمانينيات من الدخول والسبب أنه لا يحمل دعوة أو  Memmbership ورغم وقوفه أكثر من ساعة على الباب في انتظار الدخول إلا أن بسمة وهبة رفضت دخوله.

بسمة وضعت شروطاً لدخول المطعم ومنها أن يمتلك الشخص عضوية في المطعم وهو شيء يحدث لأول مرة في مصر، أن يدخل زبون مطعماً بعضوية، والسبب الذي أعلنته بسمة وهبة أنها ترغب في توفير الخصوصية والأمان لزبائنها، وليشعر الجميع أن المكان مكانهم بدون وجود أي دخلاء أو أشخاص غير مرغوب فيهم، المطعم لاقى إعجاب الجميع خاصة أن استيله مختلف وفكرته جديدة.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

في مطعم بلكونة بسمة وهبة ممنوع الدخول لغير الصفوة والمشاهير

10 comments
  1. micwareada 06/02/2019 03:47 -

    انا شيف واتمني اشتغل في مطعم بلكونه ارجو الرد لو امكن

  2. micwareada 05/02/2019 14:23 -

    انا شيف واتمني اشتغل في مطعم بلكونه

  3. ام رقيهr 21/08/2017 23:02 -

    بسمه دى انسانه سخيفه و منافقه و عديمه الشخصيه فى حوارتها مع ضيوفها شخصيه مهتزة لا تصلح ابدا ان تكون اعلاميه اتما مطبلاتيه و يكفى انها نزعت حجابها فالحديث عنها كثير عليها ربما ابتلت بسرطان و شفيت لكنها ابتلت فى حياءها و لم تشفى

  4. shagloof 27/09/2011 17:27 -

    والله بسمة انتي زي القمر … دا الحجاب كان مضيعك يا شيخة D:

  5. محمد حمدى 20/01/2011 03:12 -

    غير ولاتحسد
    _ هى عملت ايه مطعم وبتتكلموا _ سايبيين الكابريهات ونوادى القمار وبتتكلموا على مطعم _ وايه يعنى لما يكون فى مطعم راقى ومحترم وزباينه يحسوا انه فى الفه بينهم _مش احسن من المطاعم المفتوحه الى بيحصل فيها بلاوى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. المفروض من انكم توصلو الحقيقه للناس مش تكدبو عليهم
    انا اعرف كويس يسمه وهبه وكنت فى حفله افتتاح مطعمها الجديد بس معملتش الموقف ده ولا عمرها تعمهله فى حيتها لانها انسانه فى غايه الاحترام وبعدين كل واحد حر فى حياته بتحسبوها على ايه؟؟؟ كل ده علشان الحجاب امال لو كانت منقبه كنتم قولتو ايه انسانه قررت تعيش حياتها بطريقتها مش احنا اللى هنحسبها وربنا اعلم باللى هيه بتعمله هيه ولا بتتكلم فى حق حد ولا عاوزه حاجه من حد سبوها فى حالها وحسبى الله ونعم الوكيل

  7. ام وائل 26/05/2010 05:42 -

    حسبى الله ونعم الوكيل فيها وكل من ينقل اخبارها ويتعامل معها هى وكل مثيلاتها ممن خلعن الحجاب ،وانا كمسلمة غيورة على دينها و على بنات المسلمين اقول ربنا يهديها وترجع عن ردتها والفلوس اللى حتكسبها متسويش حاجة مقابل الحسنات التى كانت تحصل عليها من برنامج قبل ان تحاسبوا

  8. محاسن محسن 25/05/2010 10:28 -

    بسم الله الرحمن الرحيم ( ربنا لاتؤاخذنا بما فعل السفهاء ) الصفوة من الناس وخصوصيه والذى منه وكل يوم جوازة اشى من رجل سعودة واشى من رجل اعمال خلي ليكم الدنيا اشبعوا بيها حسبنا الله ونعم الوكيل

أضف تعليقاً