اكرامي يهاجم عصام الحضري في 2010

اكرامي يهاجم عصام الحضري في 2010

اخبار عصام الحضري 2010

إكرامي  : عصام الحضري خائن وابن عاق ودموعه تمثيلية مفقوسة

مصريات

احمد عبدالحليم

لقب بوحش أفريقيا وهومن أفضل حراس المرمى في تاريخ الكرة المصرية وأيضا ضمن أفضل من قاموا بتدريب حراس المرمى خاصة عصام الحضري وكلامه دائماً له ثقله.. اكرامي يتحدث هنا كعادته بصراحة مطلقة وحواره لم يكن هادئاً بل نارياً فقد أطلق صواريخه في كل الاتجاهات وطالت عصام الحضري حارس الاسماعيلي الذي وصفه وحش أفريقيا بالخائن والابن العاق وطالب مسئولى الاهلي والزمالك بعدم التفكير في ضمه.

* كابتن اكرامي.. بشكل عام من أفضل حراس المرمى بمصر؟

– عصام الحضري وعبد الواحد السيد.

* وماذا عن باقي حراس الدوري المصري؟

– هناك شريف اكرامي والأيام سوف تثبت للجميع أنه الأفضل وربنا يبعد عنه الاصابات وهناك أيضا محمد الشناوي فهوخامة جيدة وينقصه الاحتكاك والخبرة وسيكون له شأن كبير في المستقبل.

* وأين محمد عبد المنصف واحمد عادل عبدالمنعم؟

– محم عبدالمنصف لم يشارك في الدور الثاني بأكمله وحظه كان سيئاً ويحتاج الى الثقة بنفسه وأيضاً ثقة الجماهير في وجوده لأن الجماهير تعطي دفعة معنوية في حالة وقوفها مع أي لاعب.. أما عن احمد عادل فيحتاج الى خبرة كبيرة ليكون حارس الاهلي الأول.

* ولكن احمد عادل كان الحارس الأول قبل فترة قصيرة؟

– بالفعل لكن كل حارس له أخطاء ولم يكن هناك بديل بنفس مستواه لكي يشارك بدلا منه.

* وما رأيك في مطالبة عصام الحضري بالعودة لصفوف الاهلي؟

– تمثيلية مكشوفة ومفقوسة لكل الناس ولن تدخل أوتخيل على مسئولى الاهلي لأنهم أكبر من أن يضحك عليهم أحد حتى لوكان ذلك بالبكاء ولا تنسي أن عصام الحضري عملها من قبل وبكى وعندما أخذ مسئولوالاهلي ضده عقوبات تركهم وهرب.

* قد يكون بكاء عصام الحضري ندماً وهذا لا يعيبه؟

– عصام الحضري مرتبط بعقد مع الاسماعيلي ومن المفروض أن يكون ولاؤه للفانلة التي يرتديها لأن الاسماعيلي ناد كبير وبعد انتهاء عقده يتكلم عصام الحضري عن النادي اللي عايزه أوالذي يرغب في الانضمام إليه.

* ألا ترى معي أن هناك قسوة من مسئولى الاهلي على عصام الحضري؟
– لا طبعاً أنا مش شايف أي قسوة ومش عارف إيه اللي الناس بتتكلم عنه مع حارس خان ناديه ولا أجد مسمي آخر لما فعله عصام الحضري ولم يكن هروباً من بيته فقط بل وتجريح في المسئولين بالأهلي.

* ولكن البعض يرى عصام الحضري بكل المقاييس مكسب للأهلي؟

– مكسب في إيه هو عصام الحضري عمره كام سنة وهيلعب قد إيه ولوعاد عصام الحضري سيفقد الاهلي القيم والمبادئ التي يعرفها عنه الجميع.

* ولكن اسمي القيم هي العفو عن المخطئين، واللاعب اعترف بخطأه مؤكداً أنه ابن الاهلي؟

– يبقي عصام الحضري شتمنا وبعدين تطالبوا بالعفوعنه إزاي وهناك فرق بين الابن المخطئ والابن العاق الذي ظهر من قبل في الفضائيات والبرامج والصحف وهاجم أصحاب الفضل عليه، وضربهم بالقلم كمان.

* تتحدث عن سن عصام الحضري وفي نفس الوقت اخترته كأفضل حارس بمصر ألا ترى أن هناك تناقضاً؟

– لا يوجد تناقض فعودة عصام الحضري للأهلي ومشاركته لن تكون لأكثر من موسم والموجودون هم مستقبل الاهلي يبقى نضيع اثنين من الحراس عشان عصام الحضري يلعب موسم.

* وهل ينطبق الكلام نفسه على انضمام عصام الحضري الى الزمالك؟

– لو انضم عصام الحضري الى نادي الزمالك هيبطل ويعتزل مع عبد الواحد السيد و محمد عبد المنصف في توقيت واحد لأن الثلاثة تخطوا الثلاثين.

* لم تذكر شيئاً عن محمود أبوالسعود حارس المنصورة والهاني سليمان حارس الاتحاد؟

– بينقصهم التدريب مع متخصص لكي يعوضوا النقص الموجود لديهم مع تنمية بعض المهارات الخاصة وأنصحهم بالالتزام والتدريب بقوة.

* ورأيك في مستوى وأداء الاهلي هذا الموسم؟

– أقل من المواسم السابقة ولكن لحسام البدري عذره فقد أحدث في فترة قصيرة عملية احلال وتجديد عناصر الفريق ودفع بوجوه شابة ستكون مستقبل الاهلي في السنوات القادمة.

* بعيداً عن الاهلي ما رأيك في الطفرة التي أحدثها حسام حسن مع الزمالك؟

– مع احترامي للجميع الزمالك وضعه الطبيعي هوالمنافسة والحصول على البطولات لأنه قطب من أقطاب الكرة بمصر يعني حسام حسن لم يضف جديداً ومعملش للزمالك حاجة ودوره لا يتعدي 20%.

* ولكن نفس الإدارة واللاعبين كانوا مع هنري ميشيل ودي كستال وفشلوا؟
– لأن إدارة الزمالك وفرت لبن العصفور لحسام ومع هنري ميشيل ودي كستال تدخل كل من هب ودب من البواب لحد رئيس مجلس الإدارة في عمل ميشيل وهل يستطيع أحد أن ينكر اسم هذا الرجل وتاريخه.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

إكرامي : عصام الحضري خائن وابن عاق ودموعه تمثيلية مفقوسة

12 comments
  1. عمرو سعيد على 17/12/2010 20:15 -

    على فكره شريف الى انتا فرحان بى هو الى ديع علينا الدورى وعصام الى مخلى الاهلى لى لزمه معا احترمى لى الجهاز الفنى والمرب انا اسف يارب تحسو بى ايمت الحضرى مش شريف

  2. عمرو سعيد على 17/12/2010 20:10 -

    على فكره الاهلى من غير عصام بيبقاش اهلى يبقى بنى عبيد يا كبتن اكرام انتى مش بتحب الحضرى ليه غيرك بيحبه انتا الى بتكره والناس بتحبه كفايه غل انا بموت فى الحضرى يا ررب احميه

  3. ميدو 02/08/2010 20:43 -

    حرم عليك يعنى شريف اكرامى عندو خبرة الحضرى السد العالى

  4. الي يقول كلمه وحشه علي الحضري يبقي مش راجل يبقي معفن وزباله وعيل

  5. يارب يموت الي يقول كلمه وحشه علي عصام الحضري وتلف وترجع للي بيشتمه

  6. احلي واجمل راجل في العالم هو عصام الحضري ولي يقول عليه كلمه غير كده يبقي معفن وزباله ومتغاظ منه

  7. م/ عبدالله 18/05/2010 14:29 -

    انا بشجع الاسماعيلى وبتمنى بعوده السد للا هلى لانه رمز من رموز الاهلى ومش كل واحد غلط هندبحه لان الحضرى انجازاته كتيره فى الاهلى ومش علشان نبعده عن الاهلى علشان يبقى ابن الوز عوام لا .انسى عمره ولا هيكون حارس مرمى ده جابوه علشان انجازات والده يعنى وسطه وعمر الوسطه ماتنفع .والله احمد عادل احسن منه على الاقل يمتلك الشجاعه رغم سنه .اما السد اللى حامى بجد فهو كالاسد فى مرماه وكالوحش فى تصدياته .وانا بقولها بكل صراحه لو مسئولين الزمالك طلبوا الحضرى والله لعدلى القيعى شخصيا هيبات تحت بيت عصام الحضرى علشان يرجعه مش الكابتن اكرامى بيكسر فى عزيمه شراء الزمالك ليه عارف بجد قيمه الحضرى والحضرى قيمته غاليه جدا على مصر سنين من ايام الجوهرى وعمر شريف ماهيبقى حارس مصر حتى بعد اعتزال السد لان كوادر مصر كتير وشحاته مدرب بجد

  8. الاهلاوى المصرى 17/05/2010 14:29 -

    بسم اللة الرحمان الرحيم

    ياكبتن اكرامى انتا غلط فى الكبتن عصام الحضرى اسف السد العالى وهيفضل السد العالى حتا بعد ميعتزل وانجازاتة كلها هتفضل للتاريخ واطفالنا هيعرفوها بس اهم حاجة التسامح ربنا سبحانة وتعال بيغفر ويسامح العبد مش هيغفر لية المفروض ان الاهلى عندة مبادىء بس لو رجع عصام الحضرى يبقى مخصرش مبدئو زى مابتقول ياكبتن اكرامى بالعكس يبقى كسب عصام الحضرى وكسب حب وتقدير جمهور الاهلى وكسب روح التسامح واللة واللة بجد عصام لو مرجعش النادى الاهلى كل جمهير الاهلى مش هتبقى مبسوطة لازم نسامخ وبعدين الراجل عرف غلطة لية بقى منسمحوش وبعدين انتا غلط ياكبتن اكرامى فى عصام الحضرى هل توقعك ان عصام الحضرى هيسمحك مفتكرش لانك انتا مش عايز عصام يرجع الاهلى علشان شريف اكرامى وبصراحة ومتزعلش منى ياكبت اكرام مفيش حارس مرمى بعد الحضرى الاهلى دلوقتى بيلعب على الدفاع انا واحد من الناس مبعترفش بـــ احمد عادل ولا شريف اكرام كحراس مرمى وعصام لو مرجعش دى هتبقى خسارة كبيرة للنادى الاهلى وبعدين الاهلى عودنا على الفوز ومش عيزين بقى نرجع نتعود على الهزيمة وبعدين الكبتن حسام حسن محدش يقدر ينكر افضالة على الزمالك بجد واللة عصام لو مرجعش الاهلى يبقى الاحسن الاهلى يعتزل من الدورى القادم علشان الدورى القادم لفريق الزمالك شكرا

  9. عاصم مهدلي 15/05/2010 03:02 -

    يا كابتن اكرامي كلامك عن الحضري صحيح جدا ولا جدا لكنك انكرت الكثير من الحقائق

    بشأن الباقي من الموضوعات وهي مجموعة اراء عارية تماما من الصحة
    الاهلي يلهث وراء ابو السعود وانت تدعي انه ناقص خبرات اليست هذه شهادة مجروحة تماما ؟ يعني شريف اكرامي هو الاوحد انكرت جميع الادوار حتى حسام حسن اتقي الله يارجل ..انت خريج المعهد العالي للخدمة الاجتماعية بجاردن سيتي يعني بمثابة مصلح اجتماعي ويصدر منك هذا الكلام
    ……………………هذه هي احدى مشاكل الكرة في مصر ..دائما نغالط ..بالمناسبة من اطلق عليك وحش افريقيا …يا عم سلمها لله الحلال بين والحرام بين..ان كان بالفعل قد صدر منك هذا التصريح فقد تجاوزت ايها الوحش سابقا ..ذكرتني بالاسد البيريطاني العجوز رحم الله ايام حلمية الزيتون …اللهم ارفع مقتك وغضبك عنا

  10. محمود 14/05/2010 20:51 -

    لماذا يا اكرامي تقلل من شان حسام حسن وترجع الفضل في نجاح نادي الزمالك الي توفير الادارة لبن العصفور , هل لبن العصفور يحقق بطولات , لقد ادث حسم حسن طفرة في الزمالك عجز عها ميشيل وغيرة , واذا كان البواب راية يؤثر في ميشيل فلا يستحق ان يكون مدربا , المهم هو الادارة التي نجح حام بفكرة وادارته الجيدة لنفوس اللاعلين في احراز التقدم , وان شاء الله الكأس القادم للزمالك وكذلك الدوري لسنوات عديدة قادمة لانه الافضل , وعلي ادارة الاهلي ان تبحث اين يباع لبن العصفور لتشترية .

  11. lovelyman 14/05/2010 11:34 -

    والله احلا كلام من اعقل انسان والتسامح هوه انك متردش اساءه باساءه مش انك تضرب على قفاك وترجع تقول محصلش حاجه

أضف تعليقاً