يحيى الكومي

يحيى الكومي

قضية يحيى الكومي وخلود العنزي في برنامج معتز الدمرداش

مصريات – نرمين خالد

ناقش برنامج 90 دقيقة على قناة المحور قضية رجل الاعمال يحيى الكومي ورئيس نادي الاسماعيلي السابق في البلاغ المقدم منه ضد الاميرة السعودية خلود العنزي مطلقة الوليد بن طلال ، والذي اتهمها فيه بسرقة مجوهرات من فيلته الخاصة تقدر قيمتها بـ 20 مليون جنيه بالاضافة الى استيلاء خلود العنزي من يحيى الكومي على 5 فيلات بالساحل الشمالي قيمتهم 50 مليون جنيه بدون اي مقابل .

وناقش برنامج معتز الدمرداش 90 دقيقة مع محامي يحيى الكومي ومحامي خلود العنزي الاتهامات التي تبادلها الطرفين فما بين اتهامات يحيى الكومي للاميرة بالسرقة والنصب ، نفت الاميرة السعودية خلود العنزي هذه الاتهامات وبررت حصولها على المجوهرات والفيلات التي كان يمتلكها يحيى الكومي بانه اهداها لها بعد ان تزوجها زواج عرفي ولهذا السبب قامت خلود العنزي بالتواجد والبيات ليلة الواقعة التي يتهمها فيها يحيى الكومي بفيلته الخاصة ثم صرحت بعد ذلك انه تربطها علاقة صداقة خاصة مع يحيى الكومي .

فيما اكد محامي يحيى الكومي ان خلود العنزي قامت باستدراج يحيى الكومي الى تلك العلاقة للاستيلاء على الفيلات التي كان قد اعلن عن بيعها ف يالصحف من قبل .

ومازالت النيابة تنظر في قضية يحيى الكومي وخلود العنزي وقامت مؤخرا بالاخلاء عن جواز سفر خلود العنزي الذي كانت تحتجزه اثناء التحقيق في البلاغ المقدم من يحيى الكومي .

فيديو بلاغ يحيى الكومي ضد خلود العنزي في برنامج 90 دقيقة

اخبار ومواضيع ذات صلة:

قضية يحيى الكومي وخلود العنزي في برنامج معتز الدمرداش

14 comments
  1. يا مصرى يا حررر 09/04/2010 18:30 -

    يا مصررى يا حر انته زعلانه ليه كده وبتتدعى بحرقه كده ليه !!!!
    مش عارف فى حاجات اولى تستاهل الدعاء
    وسلام

  2. ayman mnof 22/01/2010 20:33 -

    اعيدى الحق لاصحابة كما يراة ضميرك الدنيا زائلة ان اللة يقبل التوبة

  3. مصري حر 21/01/2010 17:52 -

    يارب الحقيقة تظهر ويبان الظالم والمظلوم

  4. مواطن مصري حزين 20/01/2010 16:39 -

    الكومي .. بصره 
    النسوان العرب صرن يلعبن الكوتشينة على اصطياد اصحاب المليارات في مصر الذين نهبوا ثروات الشعب المصري وباتوا يبعثرونها بذات اليمين وذات اليسار وهشام طلعت لم يكون الأول والكومي لن الأخير فالبقية تأتي – ياترى اين قانون من اين لك هذا الذي يحاسب هؤلاء ويكشف كيف حصلوا على ثرواتهم هذه والكومي لو كان جدع كان اهدى تلك الفلل مش حاقول لساكني القبور ولكن حاقول لبعض راقصات شارع الهرم الذين يعولن ايتاما فهم اولى من العربيات ويكسب فيهم ثواب ! 

  5. كولمبو 16/01/2010 22:21 -

    على فكرة يا جماعة يأسفنى أن تحليلاتكم عبيطة العملية مش محتاجة ذكاء وواضحة الكومى فاكر أنه ذكى قال أتزوجها وأخليها تحبنى فدفع مبالغ ‘عشان يحسسها أنو مش طمعان وهو أساسا مخطط على تقيل تلاقى كان عندة دين عايز يسددة ولا بزنسس فقال تساعدنى باسم أنها زوجتى والدليل انه ضربها فالظاهر طلب منها وقالت له لما تشوف حلمة ودنك:)) وطبعا مات قهر فقالها طب رجعى المهر الى أديتك فقالت له مالكش عندى حاجة ودة حقها يا جماعة فقالها أنتى مراتى وحقى عليكى تساعدينى فردت عليه يبقى أنته مش بتحبنى غير أنو طلع عندك ديون وعاوز تستفيد منى؟على قفايه يعنى:)) قالها مش عيب تساعدينى أنا زوجك؟ قالت له العصمة بأيدى وأنته طالق ياروح ماما غير خدت العبيطة الورقة وشقتها قدامه هو بقى من قهرو اتهمها بسرقة وقال ما بدهاش خلينى أقول مافيش زواج وأشهر فيها يمكن أمير سعودى يرجع لى المهر ويكتم الموضوع! ولا شاف لا حد سأل ولا عبر:)) غير أنها مش أميرة أصلا بس بنت خير وشبعانه بس نسى الغبى هو والمحامى بتاعه الزواج مش بس ورقة كان فى شهود وحفلة صقيرة غير أن الزواج حلال يا اخوانا شرعى مش قانونى الفرق حلال عند الله لكن ليس للطرفين حقوق أمام المحاكم كالورث وبالنهاية ال2 كلو بطيخ هى شهرت بنفسها بأختيارها المهبب وهو عاوز يكحلها راح عماها فهمتو الحدوته وتوته توته خلصت الحدوته……

  6. أمين 02/01/2010 18:43 -

    mona بالأمانة كدة وانتى عارفاها وشفتيها فى المانيا يعنى هى بالجمال الساحر اللى خلى الأهطل يقع على جدور رقبته بالهباله دى ويخر ويدفع دم قلبه . ولا علشان حرفيتها النصب واستغلال أسم العيلة المالكة السعودية الشريفة اللى منها متبرأة ده لو كانت فعلا أميرة. 

  7. ياناس والله مش عارفه اسدق مين بس السعوديات مش بالدهاء دا والاستاد الكومي ماحسبهاش صح وكل اللي غايضه زرار القميص وانه اطرد من البيت والعمليه فضيحه بس وتاديب للبنت بس والله حرام وهي سرقته في الباقي مش هترجعه لو يموت ومش هيرجع حاجه بس ربنا يستر علينا

  8. يايحيى كفاية نصب
    انت واللى زيك وكلين حق الغلابة. كل شيى نبتة من حرام العنزى اولة بة

  9. ما شبعتي نصب على العالم الغلابة في المانيا رايحة تكملي نصبك في مصر ياريت بعرف نمرة تليفن اللي نصبتي علية لأشهد على نصبك

  10. سوسن 29/12/2009 21:36 -

    والله مانا عارفه مين سرق مين؟ بحس القصة موضوع ثانى تماما كأن حد واعد حد وخلف واتدبس التانى وأستغفل الأولانى؟؟؟؟؟ فهمتوا ولا نعيد تانى؟؟ وتوته توته خلصت الحدوته يستاهلوا لأن أحنا بعصر أوراق وثوبوتات ألى عندة الورق هو الصح والقانون لا يحمى المعفلين قاعدين تلعبوا بالملاييين والناس مش قادرة تاكل !

  11. احمد 29/12/2009 04:23 -

    اية رايك فى النشرة الفنية لروتانا سينما 

  12. الفنك...الليبي 29/12/2009 02:20 -

    حسب ما بيقول المحامي انه اراد بيع الفيلل لخسائره و الهبوط الاقتصادي العالمي……….طيب والغلبان يعمل ايه يروح يموت توجد ابيات صغيره لامير الزجل بيرم التونسي يتحدث علي هبوط الجنيه ولكنها قائمه علي صاحبنا[[ الكومي]] اللي عاوز يقش وياخذ البنت والولد والشايب ويلم اللي في الارض ويحسبها بصره…. هبط الجنيه من قمّته
    و المليونير : ضج و لطم
    و لما تهبط ذمته
    الحزن ينساه و الألم
    و لما تسقط حرمته
    يظن روحه محترم
    عنده الجنيهات كل شيء
    و كل شيء غيرها عدم

    أما الفقير قام و استجار
    و من الهلع قلبه انخلع
    بايت يفكر .. ليل نهار
    ليرتفع سعر السلع
    و اللحمه اهيه و الخضار
    أسعارها حتسوق الدلع
    ياما الجنيه رخّص رجال
    و غَلىَّ أسعار الغنم

    دي جيفه منتنه
    صار ابن آدم عبدها
    فليسقط الصنم الجنيه
    اللي بتسجد له الأمم

  13. الفنك...الليبي 29/12/2009 01:59 -

    انا مش عارف ازاي تفرضو ضرائب اشكال واللوان علي المواطن العدمان………..وسيبين اغنياء الحرب يعيثون فساد في البلاد؟؟؟

  14. أمين 29/12/2009 00:06 -

    الناس اللى عنها سفاهه .من المفروض الحجر على أموالها لصالح الناس الغلابة .فضائح وجرسة ناس معندهاش قيم ولا مبادىء .وكله بيبيع فى كله ولحم رخيص وناس أباليس !!!!!!

أضف تعليقاً