المؤبد للإماراتي قاتل بنت مصر الجديدة

المؤبد للإماراتي قاتل بنت مصر الجديدة

المؤبد للإماراتي قاتل بنت مصر الجديدة

مصريات
فتحي الصراوي
في أول جلسة لمحاكمة أسامة محمود إبراهيم الإماراتي الجنسية ووالده المتهمين بقتل بنت مصر الجديدة فاتن رضا عبدالرحمن وفصل أجزاء من جسدها واخفاء جثتها.. عاقبت المحكمة المتهم الأول بالسجن المؤبد.. وقضت بحبس والده سنة.
صدر الحكم برئاسة المستشار أحمد رفعت بعضوية المستشارين محمد عاصم بسيوني وهاني برهام بأمانة سر عبدالحميد بيومي وماهر حسانين.

كان الدفاع قد التمس من المحكمة أمس التأجيل لحين احضار موكله المتهم الأول من محبسه في سوريا وقال للمحكمة إنه تلقى قبل انعقاد الجلسة بدقائق معلومات موثقة بأن موكله تم القبض عليه في سوريا وقدم خطابا من الإنتربول السوري الى الإنتربول المصري بأنه سيتم تقديمه الى الجهات القضائية لإنهاء اجراءات تسليمه الى القاهرة.. وقال إن موكله طلب تسليم نفسه لمواجهة الاتهام الموجه إليه بالقتل.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

24 comments
  1. محاميهـ عارقه 22/07/2010 16:59 -

    خخخخخ والله وقسم بالله ماافهمت شي وربي انا امااراتيه واذااا قصدكم اتسبون الامارتيين ترى بالخير انا الي راااح اسبكم يالطماااطه خخخخخ والله صج ماافهمت شي الحمد لله والشكر احم احم بدوووون سب……………………….

  2. الأخت نور الله يرحم إعدام أميرة واذا مو فاهمة افتحي النت واقرئي القصه لانها حلوة مررررررررررررره

  3. للأخت الي اسمها نور أو ما شابه الي مش قادرة أحدد هي من فين لأنها قال يعني بتحاول تتكلم خليجي أو عربي كنت بحاول أفهم شو كاتبه بس صعب الواحد يفهم السنسكريتي المكتوب لأنها المفروض تدخل محو الأمية لأنه شكلها ما بتعرف القراءة والكتابة والأخطاء الاملائية عندها فظيعه جدا بحب أقولك انك انتي شخصية أتفه من ان الواحد أصلا يرد عليكي روحي يا ….. تعلمي أول مبادئ القراءة والكتابة وكلمة القرآن الي كتبتيها غلط برضه حيث انك كتبتب القارن بدل القرآن. اذا دينك مش عارفة تكتبيه فكيف يمكن للواحد انه يتناقش معك ولما تكتبي ياريت تقرئي شو الي كتبتيه. وبعدين زوجي ما تركني ولا تزوج غيري لا مصريه ( مع احترامي للمصريات )ولا غيرها لانه احنا والحمد لله نسوان متعلمات ومثقفات اعتقد انه الأخت نور يمكن عانس أو ماشابه وعندك عقدة من الناس المتعلمة بدليل اختلاط الأمر عليكي المصريين شعب محترم ومضياف ووجود ناس فاسدة بأي مجتمع لا يعني فساد المجتمع كله وأنا مش محتاجة امثالك تعلمني مين الصالح ومين الطالح أنا لما قلت انه الأخت فاتن بتستاهل تكون في حاوية الزباله أنا أعني ماقلت ولن أتراجع عن كلامي لأنه أشكالها ليس لها مكان غير الزبالة مثل أشكالك

  4. واضح جدا جدا انك متكاده من المصريين اكيد هما اجمل واحسن وافضل ولا المحشى حقهم مره جميل مره واكلهم وبلدهم ورجالهم وحريمهم ولا بلد مره حلوه وتستحق ان يذكرها الله فى القارن واضح انك جاهله يا ه الامل انتى واضح ان طريقه كلامك مره راكده مثل المياه الركده ولا انتوزا ولا ما اعرف محسبين كيف على العرب ما نبغى نحسبكم من العرب واحنا كعرب لا نرضى نشغل اى منكم فى بدلدنا وبعدين لما كان عليكم حصار يا وزاطين ما لقيتم غير مصر تسحتكم وتحن عليكم ها دى والله قله اصل وبكفايا يا مصريين بقى حنينه وعطف دول ما يستهلوا الزباله 0كيف ينضف ابغى اعرف

  5. ادامك الله عزه يا عبد الرحمن وان شاء الله الله يجيب لكم حقكم بأذن الله واما المختلفه هادى التى تدعى امل تلاقيها زوجها سابها واح اتزوج من مصريه لان هما ما عندهم حريم اصلا ما تشوفهم كيف الرجال الله يكون فى عون الرجال عنهم ما بعرف كيف يتعاملوا مع القرود ها دى وفى النهايه الغيره والحسد منك يا مصرينن والله ما ادرى كيف تعيش افرقيا بل والعالم العربى بدونكم ادامكم الله عز وفخرا دايما ان شاء الله

  6. الفنك الليبي 25/02/2010 21:01 -

    المصريين بيلعبو القرد علشان هشام بتعهم………عيزيين يقايضو بيه ولا يلعبو حكايه القط والفار……….المتهم الاماراتي هو سلم نفسه في سوريا وطلب تسليمه لمصر………يعني أكيد واثق في برائته……..مش زي هشام كل شيئ موثق بالكاميرات.

  7. وياريت تقرئي ملف القضية ده لو كنتي بتعرفي تقرئي أصلا. والأخ مصطفى المصري الي قال الحيوان ده لازم ياخد اعدام فالحيوان هو انت لانك مش فاهم شي زي الباقي وأسامة غلطان انه دخل هاي الحثالة وكوم الزبالة هي وأهلها على بيته وهي فعلا ما بتستحق الا الزبالة.

  8. الي عايز الاعدام أهلها كلهم وللعلم أسامة ما قتلش حد والي قتلها عشيقها السابق الي بيورد لها المخدرات وهذا مثبت بملف القضية وفي عينة دمها بما انها هي الي مدمنة مش أسامة واللي هي حاولت تخليه يدمن عن طريق تاجر المخدرات عشيقها السابق وللعلم هو الشخص الي كانت بتشتغل عنده في “الكافيتيريا” هههههه هي والمعلمة نوجا قصدي نجوى والا حسب اسم الحركة نجلاء .

  9. فين الشملول أخوها النص كم ليش ما رد علي والا مش قادر ؟ والأخت الي متغاظة جدا مادام ما بتعرفي شي عن أي شئ ياريت تعيرينا سكوتك وتقومي تطبخي لك حلة محشي من تبعكم قبل ما ترمي دعواتك الحنونة يمين وشمال.

  10. فين الشملول أخوها النص كم ليش ما رد علي والا مش قادر ؟ والأخت الي متغاظة جدا مادام ما بتعرفي شي عن أي شئ ياريت تعيرينا سكوتك وتقومي تطبخي لك حلة محشي من تبعكم قبل ما ترمي دعواتك الحنونة يمين وشمال. الي عايز الاعدام أهلها كلهم وللعلم أسامة ما قتلش حد والي قتلها عشيقها السابق الي بيورد لها المخدرات وهذا مثبت بملف القضية وفي عينة دمها بما انها هي الي مدمنة مش أسامة واللي هي حاولت تخليه يدمن عن طريق تاجر المخدرات عشيقها السابق وللعلم هو الشخص الي كانت بتشتغل عنده في “الكافيتيريا” هههههه هي والمعلمة نوجا قصدي نجوى والا حسب اسم الحركة نجلاء، وياريت تقرئي ملف القضية ده لو كنتي بتعرفي تقرئي أصلا. والأخ مصطفى المصري الي قال الحيوان ده لازم ياخد اعدام فالحيوان هو انت لانك مش فاهم شي زي الباقي وأسامة غلطان انه دخل هاي الحثالة وكوم الزبالة هي وأهلها على بيته وهي فعلا ما بتستحق الا الزبالة.

  11. مادام الست والدتها( الله يصبرها )محروقة قوي على بنتها وبتدعي من قلبها على القاتل وأهله
    كان من الأولى تربي بنتها كويس وتحافظ عليها وتنصحها وتجنبها أي مكروه ممكن يحصل بسبب الحرام الي كانت قابلة انه بنتها تعيش فيه ، وليه تركتها 3 سنوات كاملين مع راجل غريب وهو ليس زوجها، وأبوها وأخوها الجدعان قوي سكتوا ليه كل المده الي فاتت ؟؟؟؟؟؟ حسبي الله ونعم الوكيل في القاتل وفي أهلها الي ماعرفوش يربوها وذنبها في رقبة أهلها.

  12. من قال أن التهم قبض عليه؟ المتهم سلم نفسه في سوريا قبل جلسة المحكمة و أرسل الي النائب العام في مصر بأنه يريد تسليم نفسه الي مصر. ولكن عندما سلم نفسه في سوريا أوقفوه وحجزو عندهم ليتأكدو من الصحيفة الجنائيه وهل له جرائم أخرى عندهم أو في دولة أخرى وهذه أجرءات أمنية وموجودة في جميع الدول, فطلبت السلطات السوريه من مصر ملف القضيه ولقد حقق معه من النائب العام السوري (وهي سيدة) وقالت له أنها بإمكانها ترحيله إلي الإمارات ومحاكمته هناك لأنه إماراتي فرفض المتهم وأصر على تسليمه إلي السلطات المصريه لأنه واثق من برائته.
    ولهذا السبب طالت الفترة ليستخرج قرار جمهوري من الرئيس بشار الأسد يسمح بتسليمه إلي السلطات المصريه (الإنتربول المصري) لأن المتهم ليس مصري الجنسيه, لهذا السبب أسرخ له هذا المرسوم الجمهوري. وكل هذا مدون في أوراق رسمية وأيضا هناك ورق رسمي عند النائب العام في مصر قبل موعد الجلسه بأن المتهم في سوريا ويريد (تسليم نفسه)
    وأنا شاهد على هذا الكلام اللهم بلغت اللهم فشهد (ياناس أتقوا الله).

  13. اريج الورد 13/02/2010 20:54 -

    والله ان قضئنا المصرى قضاء خايس الكل يعلم ان قضيه هشام طلعت قضيه مضروبه ومفبركه ومحبوكه كويس على الراجل دة راجل شبعان نسوان وفلوس سوزان ايه دى ال يصرف عليها كل المصريف دى عشان يقتلها دة لو كان بتاع قتل كان بعتلها واحد صعيدى بخمسه جنيه لكن لموضوع كلو متفبرك والله والست فاتن دى طبيعى لازم تكون دى اخرتها الله يرحمها

  14. بلدى أم الدنيا 27/12/2009 19:46 -

    لما سوزان تميم اتقتلت دبى قومت الدنيا ولم تقعدها وضغت على مصر كتير بسبب هشام طلعت لأسباب كبيره وغامضه والله واعلم ايه الحكايه بالضبط هشام طلعت مظلوم ولا لا فى كلتا الأحول 80 فى 100 دى لعبة بزنس وكان لازم فيها تصفيه على حساب هشام واذا كان فعلا المحرض ليش ياخد اعدام والاخ الاماراتى المدلل اللى قطع البنت ياخد مؤابد بالله عليكم ده عدل ولا عشان البنت مصريه مالهاش ثمن ولا حكومتنا بتخاف من دبى وواخده اوامر بتصفية هشام احكموا انتو وشوفوا بالله عليكم المحرض ياخد اعدام واللى قطع يخد مؤبد الله عليك يا قضاء الله ولكم الله يا مصرين

  15. مصراوي حتي النخاع 06/12/2009 21:49 -

    حيروح فيين من ربنا هو مصيرة اية

  16. مهاجر لبلدي ام الدنيا تاني 06/12/2009 15:52 -

    المشكله انه حكم غيابي …………. و هو معاه 4 جنسيات مختلفه علشان كده مش عارفين يمسكوه يارب يوقعه في ايدهم عن قريب و قريب جدا ….. لازم وقفه مع نفسنا في تعاملنا مع الاجانب لازم لازم

  17. مصطفى المصرى 06/12/2009 15:42 -

    وربنا يصرب اهلها ويعوضهم خير

  18. مصطفى المصرى 06/12/2009 15:42 -

    مؤبد ايه حيوان زى ده المفروض اعدام ان شاء الله غير عقاب ربنا

  19. مجسن ابو المجد 06/12/2009 11:33 -

    ياريت محدش يتدخل من اى جهه علشان ينال المتهم العقاب ال يستحقه خالص عزائى اخ عبد الرحمن الله يصبركم

  20. متغاظه بجد 06/12/2009 08:11 -

    الله يصبركم يا عبد الرحمن وان شاء الله ياخد اعدام لترتاح قلوبكم . ولو اني معرفش حاجه عن تفاصيل الحادثه

  21. متغاظه بجد 06/12/2009 07:52 -

    سبحان الله ! هو مش القاتل يُقتل ؟؟ ايه بئى حكياة مؤبد دي ؟

  22. عبدالرحمن رضا عبدالرحمن 06/12/2009 00:40 -

    انا عبدالرحمن رضا شقيق القتيلة ((( والاعدام ان شاء الله فى الجلسة اللى جاية ))

أضف تعليقاً