المنتخب الجزائري لم يفوقوا من الصدمة ورافضين الاعتراف بالخسارة

مباراة مصر والجزائر سبب عقدة الجزائريين

مباراة مصر والجزائر سبب عقدة الجزائريين

كوفي كودجا و مباراة مصر والجزائر الاخيرة سببت عقدة لـ الجزائريين

مصريات

اتهم عنتر يحيي مدافع المنتخب الجزائري لكرة القدم منظمي بطولة كأس الأمم الأفريقية الحالية بأنجولا بأنهم يبذلون كل ما بوسعهم لضمان تتويج المنتخب المصري باللقب الأفريقي للمرة الثالثة على التوالي.

وخسر المنتخب الجزائري ، وهو المنتخب العربي الوحيد الذي تأهل الى نهائيات كأس العالم 2010 بجنوب أفريقيا على حساب المنتخب المصري في مباراة فاصلة أقيمت بالسودان في نوفمبر الماضي ، أمام نظيره المصري صفر/4 في الدور قبل النهائي للبطولة الأفريقية.

وقال يحيى عنتر لاعب فريق بوخوم الألماني إن المنتخب المصري تمتع بأفضلية، كل شيء جاء لضمان تتويجهم بالبطولة الأفريقية.

وكان جدل قد أثير حول أحد أهداف المنتخب المصري في شباك المنتخب الكاميروني في مباراة دور الثمانية بدعوى أن الإعادة التليفزيونية أوضحت أن الكرة لم تتجاوز خط المرمى .

وقال يحيى عنتر “المنتخب المصري تمتع بالمساعدة. هكذا كانت الأمور منذ البداية. ويمكن رؤية ذلك في مباراتهم أمام الكاميرون، لم يكن هدفا.

وقال يحيى عنتر إنه كان يعرف أن المباراة ستكون صعبة أمام منتخب الفراعنة. وأضاف “عندما تلعب أمام المنتخب المصري بعد أن أخفق في التأهل لكأس العالم، يجب أن تعرف أنهم سيفعلون كل شيء، سواء كان رياضيا أو أي شيء آخر، من أجل الوصول الى النهائي.

ووجه يحيي عنتر انتقادات حادة لكوفي كودجا، قائلا إن أداء الحكم كان أحد الأسباب التي جعلت لاعبي منتخب الجزائر يفقدون أعصابهم وهو ما أدى الى طرد ثلاثة لاعبين.

وأوضح يحيى “رأيتم الأداء المتواضع للحكام في أفريقيا، وأتمني ألا يشارك عدد كبير من الحكام الأفارقة في إدارة مباريات كأس العالم.
وأضاف “لو نظرتم الى القرارات غير السليمة، ستعرفون أنه لا يمكن لأحد أن يتمالك أعصابه. من الصعب للغاية في أفريقيا أن تتحكم في أعصابك. إننا نشهد أداء متواضعاً للحكام طوال الوقت.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

87 comments
  1. للفتك الليبى ونبى ابقى خد بالك من مخارج الفاظك وياريت تتلم احسنلك وعلى فكرةانا سورية بس بعشق مصر وعايشة فيها ومقبلش حد يجيب سيرتها لائنها ام الدنيا واحب اخبركم ياجماعة انى الجزائر دية والله العظيم هاتخرج من اول جولة فى كأس العالم هما شكلهم مش واخدين بالهم هما هيلعبو مع مين وبعدين انا واحدة من الناس عمرها ماعتبرت دية الجزائر من الدول العربية وحلم الفوز بكأس العالم عشم ابليس بلجنة

  2. مصرية 02/02/2010 20:44 -

    وحياة امى وامكم الكفتة الليبى ده طلع ولا جزائرى ولا مصرى ولا ليبى اصلا اراهنكم انه يهودى غله باين واتحداكم لو كانغير كده ورده الى بيشعلل كل ماتهدو بيدل على كده اتقو الله من كان يؤمن بالله واليوم الاخر فليقل خيرا اوليصمت اتقو الله حراااااااااااااااااااااااااااااااااام تعبنا

  3. امير المصرى 02/02/2010 20:15 -

    كل شوية يفتخروا ويقلوا كاس العالم كاس العالم خنقتونا محسيسنى انهم رايحين يخدوه دول هايطلعوا من الدور الاول لكن احنا والحمد لله خدنا كاس فعلا ومش بالكلام زى ناس مش فلحة غير فىالكلام

  4. جزائري و افتخر 02/02/2010 19:50 -

    الأبطال سيلعبون في جوان والمومياءات ستبقى في التوابيت

  5. أمين 02/02/2010 19:35 -

    جزائرى ومتفشخر +فنك  = نفاق ورياء وقلة أدب

  6. أمين 02/02/2010 19:33 -

    يحى عنتر عايز حكام على مزاجه مش أفريقيين علشان الدورة أفريقية نجيبله حكام أجانب من فرنسا مثلا ويكون فيها أبوه مسيو سيبو ماسكو ليه.

  7. أمين 02/02/2010 19:19 -

    يا فنك عقود الأحتراف حتجيلنا من ليبيا علشان نلعبلكم فى المقعدة من ورا ..فى استاد النهر العظيم ..اللى بتملوه مياة معدنية كتكم خيبة قوية ….اجرى ..يا واد العب مع أختك خضرا ..اللى اتهدت ومش قادرة ..وقولها يا خضرة فى منشطات بياخدوها المصريين

  8. أمين 02/02/2010 19:10 -

    شحاتة..ربنا يحنن عليكى وحسنة قليلة يامصريين تمنع بلاوى كثيرة كتك خيبة.. لا لا فرحانة قوى وعمالة تقوللى كسبنا كسبنا ..كسبتم ايه أذكرى أى بطولة أخدتوها فى تاريخ الجزائر .يا جاهلة .أنتم حنجوريين بتوع كلام ..وخلص الكلام وجوان حسن شحاته اتكلمت.. مشجعين مصر كانوا 150 مصرى معظمهم من مدن القناة ( السويس/ الأسماعيلية/بورسعيد) ورفعوا أكبر علم فى الدورة لمصر .وأخرصوا فئران الصحراء ومقدرش حمار من عندكم يفتح فمه ..المشجعين دول ولاد بلدى سوايسة مش بتوع كلام والله العظيم كانوا رايحيين يأكلوكم لحمة نية دول مقاتليين حقيقيين والتاريخ يشهد لبلدى السويس بالرجولة والتضحية وكل شعب السويس بلا استثناء اثناء المحن تجدونا رأسنا على كفنا .وأحمدوا ربنا لو كانوا فى أم درمان مكناش سمعنا كلب ينطق كلمة والا كنا فرمناه وأكلناه بهدومة أحنا اللى اليهود بيترعبوا لما يسمعوا بفدائيينا منظمة تحرير سيناء المصرية .مش حنجوريين ولا بتوع كلام والجايات أكثر من الرايحات وحنتقابل وان غدا لناظره قريب مش حتشوفوا مرة ثانية الناس المصريين المؤدبين .سكت الكلام والبندقية اتكلمت..” وعضم ولادنا نسنه نسنه ونعمل منه مدافع وندافع ونجيب النصر هدية لمصر ..وتسلمى يا مصر فى كل وقت وكل عصر ..أبن خضرا مين فينا المتحسر مصر حاملة الكأس والبطولة واللى رجع قفاه يقمر عيش ويجر خيبته الثقيلة وشايل 4 أهرامات فوق ظهره .يا ابن خضرا دى حلاوة روح منكم بتفرفروا زى الفرخة المدبوحة..غلابة مش مقتنعين انكم أضربتم على قفاكم قلم مصرى مفرطح ..يا فنك يا مساح الجوخ يا منافق لو الجزائر كسبت ماتش واحد فى كأس العالم أبقى قابلنى وانتم بتقولوا المونديال للكبار شوف بقى لما قزم حقير يدخل فى عالم الكبار النظرة حكتون عليه من فوق لأنه تحت وحيفضل تحت طول مافيه ناس غلغلينا وحاقدة وحاسدة البشريةكلها.وفاء معلش اسمحيلى احنا قفلنا المواضيع لكن وجود الناس الواطية دى معانا فى الموقع وكلامهم البايخ السمج بيفرض علينا الرد عليهم لسنا انبياء ومن ضربنى قلما ضربته لكمه .والعين بالعين والسن بالسن والبادىأظلم وأنتم من ظلمتم.. 

  9. وفاء 02/02/2010 18:21 -

    بلدي ام الدنيا من المفروض انك ترتقي بكلامك انتي ام ولا انا غلطانة اتقي الله في كلامك عشان ربي يحفظلك اولادك واذا ماكان عندك اولاد الله يرزقك

  10. اميرة الجزائرية 02/02/2010 18:16 -

    والي قال فران الصحراء بيبقا غلطان احنا محاربينا اصدادو الفيلة وانتو ميصدادوكمش ده جنون
    يا غشاشين 

  11. اميرة الجزائرية 02/02/2010 18:13 -

    هههههههههههههههههههه خليهم ضنين نفسهم انهم كسبو بس متنسوش انكم كسبتو بالغش احنا مكسبناش بس منتخبنا احس لاعبين مش نكسبهم بالغش استنونا في كاس العالم 
    ولا اقلكم استنو 2014 خهههههههههههههههههههههههههههههه
    يا…………………

  12. عصام 02/02/2010 18:09 -

    الحظائريين قبل مباراة مصر كانوا بيقولوا ون تو ثري فيفا الجيري لكن بعد المباراة بيقولوا ون تو ثري فور شحاتة يا مفتري

  13. واحد من الناس 02/02/2010 17:27 -

    انجاز لمصر بدزن شك الفوز بكاس افريقيا ولكن مامعنى تن ان يحتفل المصريون بطريقة متخلفة وبعيدة عن التحضر ومامعنى ان تحرق علما لبلد استشهد من اجله مليون ونص من الاحرار وسماء مصر يرقد فيها العلم الاسرائيلى بامان ومادا لسانه للمسلمين فى كل مكان لقد تماديتم وجعلتم من كورة من الجلد المنفوخ اهم من الدين واللغة والهوية التى تربطكم ببلد الشهداء

  14. عصام 02/02/2010 17:18 -

    الي مصراوي : اخي الحبيب انت كدة أهنت الفئران…..هههههههههههه

  15. بلدى أم الدنيا 02/02/2010 17:13 -

    فعلا فئران الصحراء ومصر المبيد الذى ابادهم .ههههههههههههههههه

  16. CAHAHATA 02/02/2010 16:47 -

    نحن احفاد البربر الاحرار المسلمين .تريدون تبرير كلمتكم احفاد فرعون. شال ديغول ولد 1890 يعني بعد ولادة الجزائر اما فرعون فقديما
    الشعب الاندونيسي لايتكلم العربية لاكن لايوجد شعب على وجه الارض مسلم و متدين مثله. الم تدرس بان افصح شعب في النطق هو شعب المغرب العربي . نتكلم ( العربية و الفرنسية و الانجليزية )افضل منكم و اتحداك في هذا .واين اللغة العربية التي تتكلم عنها في كلامكم هل هي ( عايز. مقدرتش.حتموتني.) هههههههه
    المصريين لا يريدون الهجرة من الفقر .
    ا هل الكرامة في الكلام. هل كل الشعوب المسلمة تتكلم عربي ?
    تكلموا انتم باللغة العربية الفصحة في قنواتكم ان كنتم عرب و اتحداك .لان معظم الاعلامين رياضيين قدماء يعني جهلاء .تتكلمون بالعامية لاخفاء الاخطاء النحوية . .

  17. CAHAHATA 02/02/2010 16:42 -

    المهم حرمناكم من الذهاب للمونديال….الكبار والكبار وحدهم يذهبون للمونديال,نحن ذاهبون الى جنوب افريقيا وانتم ستنظرون الينا من خلف الشاشات…..انتم من ابطال افريقيا ونحن من ابطال العالم!!!

  18. CAHAHATA 02/02/2010 16:10 -

    بعد فضيحة رشوة الحكام و اكل المنشطات اتو الي لازم تعتزلو الكرة و تعتزلو الحياة يا حمقى

  19. للفلك الليبي انت اكيد مش ليبي انت جزائري لانك بتقول دخلنا كاس العالم و اكيد لبيا مدخلتش خلي بالك من كلامك الله يدخل فيك قطر سكه حديد سوائق اعمش

  20. بحق( لااله الاالله )ما يتكلم المسلم مع اخيه المسلم بالطريقة التكفير و التخوين (كل المسلم على المسلم حرام ماله ودمه و عرضه ) اتقوا الله عباد الله وتوبوا اليه

  21. عـامر منيب 02/02/2010 14:35 -

    علي اساس الجون بتاعم اللي متحسبش لكوتفوار مكنش تسلسل يا جدعان العبوا كورة واتكلموا معانا بدها … اما انت يا بقرة يا ضحوك فخليك كده زي النبوز لحد ما تهزء وتموت بغيظك وبرضه مش هنغلط في ليبيا الشقيقة عشان خاطر نجمها طارق التائب ومحترمها سيف القذافي وطيبة قلبها عائشة القذافي ..مووووووووووووووووووووت بغيظك

  22. مصراوى 02/02/2010 14:30 -

    محاربى صحراء ايه دا احنا خلناكوا فئران صحراء

  23. مغترب من مصر 02/02/2010 13:41 -

    شكرا ياعسل ياسلطان الغرام والروح المرحه وحلوه كفته دي هههههههههههههههههههه
    ه
    وياريت تشوفوا الصحف المحترمه بتكتب ايه حقائق مش زيف وبس

    ( ****امنحني دقيقة .. أبحث عن طريقة .. أعبر عن حبي لمصر ****)

    سبعة آلآف عام من الحضارة والتقدم والرقي تمارس مصر خلالها واجبها في تقديم الخدمات للإنسانية جمعاء من الطب إلي الهندسة والاكتشافات بمختلف أنواعها والعلماء في شتي المجالات إلي أن جاء اليوم ليكون يوم الرياضة المصرية.

    اللقب السابع لكأس الأمم الأفريقية من قلب العاصمة الأنجولية لوندا كان له مذاق خاص فقد جاء كتأكيد علي أن الرياضة في مصر لاتزال بخير وأن بطولة الأمم الأفريقية خط أحمر على كل من يقترب منها.

    ولم تكتف منارة العلم بإحراز اللقب والاحتفاظ بالكأس بعد أن فازت باللقب الثالث علي التوالي، بل قدمت لنا لاعباً جديداً أزاحت عنه الستار ليكون نجم المستقبل في المرحلة القادمة -إن شاء الله- وهو محمد ناجي (جدو) ابن مدينة الاسكندرية والذي يلعب لزعيم الثغر الاتحاد السكندري الذي حصل علي لقب هداف هذه النسخة من البطولة.

    انضم جدو إلي كل من الديبة ومحمود الجوهري وحسام حسن الذين كانوا هدافين للبطولات الأفريقية التي تحصلت عليها مصر ليكون حديث العالم في المرحلة القادمة.

    ودخل حسن شحاتة التاريخ بحصوله علي ثلاث بطولات للأمم الأفريقية متتالية كأول مصري يفعل ذلك ويبقي بالطبع رقم الجوهري محفوظا كأول مدرب يحصل علي البطولة وهو لاعب ومدرب على مر التاريخ المصري.

    ولم يترك أحمد حسن الأحداث تمر دون أن يترك بصمة واضحة المعالم بحصوله على لقب أفضل لاعب في البطولة وكذلك وصوله لرقم 172 مباراة دولية ليحصل علي لقب العميد المصري كأكثر لاعب مصري اشترك في المباريات الدولية.

    ويبقي محمد الدعيع حارس المنتخب السعودي حاملا للقب عميد لاعبي العالم برصيد 181 مباراة دولية وهو فخر لكل عربي لأن المهم أن يبقي اللقب عربيا.

    ونال عصام الحضري الكثير من الثناء علي المستوى المميز الذي ظهر عليه وحافظ علي العرين المصري بكل قوته وحصل علي لقب أفضل حارس في البطولة.

    وضمت تشكيلة منتخب أفريقيا خمسة لاعبين مصريين هم عصام الحضري ووائل جمعة وأحمد فتحي ومحمد زيدان وأحمد حسن بينما كان جدو في صفوف الاحتياط لتشكيلة أفريقيا.

    وجاء الفوز ببطولة كأس الأمم الأفريقية ليزيل آثار الخروج من كأس العالم بالنسبة للمصريين بعد أن شعر المواطن المصري بغصة من أثر ذلك إلا أن التعويض جاء سريعا من منتخب الساجدين.

    ومثلت البطولة حجر الزاوية للمنتخب المصري الذي حاول أن يفتح الأبواب الموصدة للتعبير عن قدرته على مواصلة مشوار الانتصارات بعد أن شككت وسائل الإعلام في قدرة منتخب الساجدين علي تحقيق ذلك.

    ونجح المنتخب المصري في أن يعبر للعالم أجمع أنه يستحق التواجد في كأس العالم بعد أن فاز على أربعة منتخبات من الخمسة التي تأهلت إلي المونديال المقرر إقامته في جنوب أفريقيا.

    كل ما سبق يجعل على كل مصري أن يبحث عن أفضل طريقة يحتفل بها ويبرهن أنه يحب مصر العريقة.. ويفخر بأن هذا المنتخب يرتوي يوما بعد يوم بمياه النيل .. وكل على طريقته .. ومبروك لمنتخب الساجدين.

  24. لالا 02/02/2010 13:19 -

    عيزينا نعترف كيفاعترفتوا انتوا لما رجعناكوا اسفل السافلين في ام درمان هههههههه نحن ربحنا عن حق وحقيق مش بكوفي كوجيا هههههه واصلا الجزائريين محترفين في الخارج يعرفوا معنى الاعتراف بالخسارة مش في الاسماعيلي والاهلاوي والزمالكههههههههه انكسفوا يلا ……..الك مصر ال

  25. سلطان الغرام 02/02/2010 13:18 -

    احيى الحبيب(( مغترب من مصر)) على المشاركه القيمه وعلى فكره سبتلك شوية نكت بس مش فاكر فين ههههههههههه وبالنسبه للا خ (( عصام )) حرام عليك انت كل ماتشوف واحد اهبل تقعد تتريق عليها معلهش يا ((كفته الليبى)) ماهو لسانك الزفر هو اللى جايبلك التهزيق جزائر ايه وبتاع ايه ده انتو شوية كومبارس على متفرجين ماقلتليش ايه رايك فى اسم ((كفته)) والله لايق عليك هههههههههههههه

  26. الفنك الليبي 02/02/2010 13:10 -

    حلوه عقود القاعده هههههههههههههه وعقودكم منين من الصهاينه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  27. عبد الله 02/02/2010 12:54 -

    #
    ربما تكونون قد انتصرتم في دورة لكرة القدم لكنكم انهزمتم شر هزيمة في مواجهات أخرى كثيرة، في مواجهات التحضر والتمدن والرجولة والشهامة والاحترام..وعلى رأيكم، فإن “الكبار يبقون كبارا” وقد ضربوا لبعضهم موعدا في جوان القادم بجنوب إفريقيا..موعد عالمي سيكتفي الغلمان الصغار بمتابعته على التلفزيون.

  28. عصام 02/02/2010 12:52 -

    عقود الاحتراف تنهال علي لاعبي الجزائر من تنظيم القاعدة هههههههههههههه

  29. مغترب من مصر 02/02/2010 12:37 -

    الصحف الأسبانية تشيد بالإنجاز التاريخي للمنتخب المصري

    أشادت الصحف الرياضية الإسبانية الصادرة اليوم الاثنين بالإنجاز التاريخي الذي حققه المنتخب المصري لكرة القدم ، بإحرازه لقب كأس الأمم الأفريقية بأنجولا ليكون الثالث له على التوالي والسابع في تاريخه.

    وقالت صحيفة “أس” أن أحفاد الفراعنة أعادوا إلى الأذهان ذكرى إنجازهم قبل عامين في العاصمة الغانية أكرا ، عندما تغلب الفريق على نظيره الكاميروني بهدف نظيف ليحقق لقبه السادس ، حيث تغلب في نهائي النسخة الأنجولية أمس الأحد بنفس النتيجة على منتخب غانا هذه المرة.

    وأثنت الصحيفة على أداء المنتخب الخاسر في البطولة وتشكيلته التي امتلأت بالصاعدين ، لكنها أبرزت قدرة المنتخب المصري على استغلال الفرصة التي سنحت له لإنهاء الأمور قبل خمس دقائق من نهاية اللقاء ، عبر كرة مرتدة نفذها البديل محمد ناجي “جدو”.

    ونوهت إلى أن كأس أفريقيا عرفت أربع ثنائيات من التتويج المتتالي (مصر مرتين وغانا والكاميرون) إلا أنها المرة الأولى التي تسكن فيها الجميلة السمراء لدى منتخب واحد لثلاث بطولات متتالية.

    وأفردت “أس” مقالا خاصا للحديث عن جدو صاحب هدف التتويج وهداف البطولة برصيد خمسة أهداف رغم أنه لم يخض أية مباراة منذ البداية ، حيث وصفته بأنه “بديل من ذهب”.

    وقالت إن مهاجم الاتحاد السكندري الذي أحرز ستة أهداف في ثماني مباريات دولية ، بينها خمسة في أنجولا ، سيكون بالتأكيد أحد اللاعبين الأساسيين في تشكيلة المدرب الوطني حسن شحاته خلال الفترة المقبلة معتبرة أنه يستحق ذلك.

    وأضافت أن البطولة شهدت مشاركة دروجبا وإيتو وكانوتيه ، بيد أن جدو كان من اقتنص المجد كله.

    أما صحيفة “ماركا” فاعتبرت أن النسخة السابعة والعشرين من أمم أفريقيا تحمل اسم بطلين فقط هما جدو ومصر “البطل السباعي”.

    وقالت إن أفريقيا كلها تنحني أمام “أفضل فريق” في تاريخ القارة ، وأمام موهبة هدافه مفاجأة البطولة وبطل المشهد الأخير.

    وأضافت أن هداف أفريقيا ربما يمثل المستقبل لأحفاد الفراعنة بعد إنجاز ربما كان النهاية لجيل تاريخي ساحر وغير قابل للتكرار ، حقق كل شيء عدا التأهل إلى كأس العالم.

    أما صحيفة “سبورت” فقالت إن هدف المباراة كان “تحفة فنية” إثر تعاون بين جدو وزميله محمد زيدان مهاجم بوروسيا دورتموند الألماني ، ليكون أجمل ما في مباراة تكتيكية صرف

  30. وفاء 02/02/2010 12:16 -

    والله بالعكس ياصاحب المقال اللاعبين الجزائريين شفناهم على التلفزيون وهما فرحانين بالاستقبال الحار من المشجعين الجزائريين في المطار الي اثبتولهم انهم راضيين عليهم وهما رجعو البارح للاندية اللي يلعبو فيها قبل مارس وبداية التحضير لكاس العالم واحنا فرحانين بيهم كفاية انهم منتخب ابتدا اللعب منذ سنة فقط وراح كاس العالم وقدم من اجمل المباريات في كاس افريقيا امام ساحل العاج واحنا ماطلبناش منهم المستحيل لانهم فريق شاب معدل العمر 22 الى 23 سنة يعني مازال المستقبل قدامهم زاهر ان شاء الله وبالتوفيق لمحاربي الصحراء…………..

  31. عصام 02/02/2010 12:04 -

    مين اللي داخلين كاس العالم…ليبيا؟؟؟؟!!! يابني قلتلك امبارح البس ملابسك الداخلية قبل ماتتكلم…مصر أخدت الكاس انت ليه قاعد من غير لباس هههههههههههههههه

  32. الفنك الليبي 02/02/2010 11:54 -

    دخلين كأس العالم تعرف يعني ايييييييييييييه ……يعني انجلترا والبرازيل وايطاليا وفرنسا والارجنتين……مش افريقيا واللعب في الطين…….وارضي تعبانه………حاجه كده متحلموش تلعبو فيها ومش حتشوفوها الا بتوصيله مسروقه……يحني خد كاس افريقيا بتاع الرشاوي وقعد لف عليه ولما تتعب ابقي ريح ؟؟؟؟؟؟ بس عالله يقضيك.ههههههههههههههههههههههههه

  33. عصام 02/02/2010 11:50 -

    كل مصري ترك بصمة لحذائه علي رأس حظائري…انتم لستم عرب انتم شعب مهجن

  34. عمرو محمد علي 02/02/2010 11:47 -

    للأسف الجزائر تداري بكل جهد على خيبتها في دورة كأس الأمم الأفريقية بحجج بالغة وغير معترف بها ، أنتم شعب لا تعترفون بأخطائكم لتعالجوها .. ولكن لكم عذركم أيها الجزائريون لأن منتخب مصر سبب لكم صدمة رباعية نظيفة.

  35. يا بني الجزائر دي تلعب في مناخرها اقصي حاجه وبعدين كل حاجه مصر رشت معرفش مين طيب و الكاسين الي فاتو رشيت فيهم برضو حجتكم ضعيفه زي لاعبيتكم

  36. مصريه 02/02/2010 08:19 -

    وارقصى يا خضررررررررررررره هههههههههههههههههه على الاربعه 1 2 3 4 شيك شاك شوك

  37. مصريه 02/02/2010 08:16 -

    فى ناس وللأسف انهم بنى ادمين لما بيكسبوا بيرفعوا السكاكين وبيجروا بيه وفى ناس لما بتخسر ولما بتكسب بتسجد لله فى الارض وبتشكره علشان يعرفوا ربنا وكفايه اوى انهم لافتوا نظر العالم كله والدنيا كله عرفت مين هما الساجدين. الكلب بقا الى بيهوهو ده سيبوه ينبح لان اسياده الفراعنه قاموا ب الواجب معاهم وكفايه اوى عليهم الاربعه مع الرائفه

  38. مصريه 02/02/2010 08:10 -

    يلا خلينا نتسلى احنا حنلاقى حاجه احسن من كدا نضحك عليه فى الصيف

  39. ابن الجزائر 02/02/2010 04:46 -

    والله ما تستاهلو اللقب لانكم ما قدمتوا ولا مستوى وحتشوفوا الجزائر في كاس العالم في الصيف في بيوتكم وانتوا متحسرين يا ****

  40. ابن مصر ودبي 02/02/2010 03:11 -

    بلا سعدان بلا زعلان المعلم الي خلة الكورة تتكلم واللة معلم غصب عن الكل وربنا معاة واحنا معاه الراجل والاب الشريف

  41. ابن مصر ودبي 02/02/2010 03:07 -

    تحياااااااااااااااا
    مصر ام الدنيا

  42. ابن مصر ودبي 02/02/2010 03:06 -

    احنااااا يا حبيبي الفراعنة يعني اعمامك واسيادك يا بربري الفوز اساسا لينا لاننا كنابنلعب بروح الجماعة والوطنية ولان ربنااااا مش بيرضا بالظلم والأهانة والزعيممممممممم زعيمممممممممم مهما حصل ومبووووووك لمصررررررررررررررررر تاج راسك

  43. بلدى أم الدنيا 02/02/2010 02:39 -

    والنبى ما تنساش يا جزائرى تسلملى على كاس العالم .الكاس العالم قال .بكره نقعد على الحيطه ونسمع الزيطه وسمعنى سلام .قال ايه قال اوه قال ايه عايزين يخدوه.

  44. مصريه وافتخر ببلدي 02/02/2010 01:49 -

    hhhhhhhhh رايحين كاس العالم دي هتبقي مسخره العالم هههههههههههههههههه

  45. أبو أمين 02/02/2010 01:34 -

    يا عم شيبوب بطل هلفطة .. دا قصر ذيل يا اذعر .. احنا اللى عملنا صفقة مع انجولا عشان التعادل .. والا احنا اللى غيرنا قانون الصاعد بفارق الاهداف لمالى الى المواجهة بين الفريقين .. فى نفس الوقت اللى اتغلبت فيه زامبيا من الكاميرون وتساوى فى عدد الاهداف وبقت اول المجموعة خصيصا عشان الكاميرون تلاعب مصر !!! عيب على *** كبير زيك يقول كلام خايب .. مش كفاية انك نكسة ووكسة فريق بوخوم

  46. نورين المصريه 02/02/2010 01:19 -

    مصيبه تبقى تشيلك انت وامثالك يلا ياواد اكلم كلام على قدك ده احنا سجدنا فى الملعب ساجده خرجنا الشياطين بزفه

  47. احمد حمود 02/02/2010 01:17 -

    وفعلا من اجل مجاملة مصر لم يطرد حليش فى مباراة كوت ديفوار ولم يحتسب الهدف الصحيح الذى كا سيغير نتيجة المباراة

    كل هذا حتى تلاقى مصر فريق ضعيف مثل الجزائر ينهزم بالاربعة ويدخل مرماة 15 هدف فى 6 مباريات انهزم فى 3 منها وتعادل بالتواطوء فى واحدة ( فريق يريد البطولة بفوزين واربعة اهداف )

    فرصة الجزائر فى الحصول على كاس العالم كبيرة لعدم وجود مصر ومالاوى

  48. جزائري و افتخر 02/02/2010 01:01 -

    مصر +كوجيا = نفاق و رشوة

  49. بلدى أم الدنيا 02/02/2010 00:08 -

    ده قصر ديل يا ازعر .هههههههههههههههههههههههه هوهو زى ما انت عايز مصر بطله افريقيا غصب عن عينك والحكام ياما بيغلطوا بدليل مباره الجزائر والكوت ديفوار هدف صحيح 1000 للكوت ديفوار والحكم كبر وركله جزاء صحيحه ومستحقه للكوت ديفوار والحكم برده كبر .ايهبرده الحكم ده كمان مرتشى ؟ ماعندكم ما تقولوا احنا الابطال والعالم كله عارف كده ومش مم لعيبتكم بيقولوا ايه .ونفض نفض يا عم الحاج

  50. احب ان اضيف الى هذا المقال الفاذ ان المصرين ايضا هم سبب الازمه العالميه وهم ايضا سبب زلزال هايتى منهم لله ولهم يد فى اغتيال الحريرى ومن كتر النار اللى فى قلوبهم بدا الثلج يذوب القطبيه بطلب منك بقا اخواتكو ومعيوبين استحملونا على راى المثل اصبر على جارك السو يا يرحل يا تجيله مصيبه تشيله —— قولو امين ما تقاطعوش

أضف تعليقاً