الان اخر اخبار احداث ميدان التحرير مباشر اليوم

ميدان التحرير مباشر

ميدان التحرير الان

اخر اخبار احداث ميدان التحرير اليوم

مصريات

نتابع معكم نقل اخبار احداث ميدان التحرير مباشر الان وقبل الـ مظاهرات التي سوف تتم اليوم الجمعة 4 فبراير 2011 ..

و احداث ميدان التحرير مباشر في الجمعة التي لم يتفق المحتجين على تسميتها فنقلت وسائل الاعلام عنها انها جمعة الرحيل واخرى جمعة الشهداء وخاصة بعد احداث ميدان التحرير امس الاربعاء واشتباك افراد موالين لنظام مبارك تم دفعهم من رجال اعمال لمنع المحتجين من الاستمرار في الاعتصام.

وبكل الاحوال فقد اقيمت حواجز من الاسلاك الشائكة حول ميدان التحرير بعد اطلاق الرصاص الحي والقاء قنابل المولوتوف على المتظاهرين السلميين في ميدان التحرير.

ولكن الجيش متواجد  ميدان التحرير مع اختفاء الامن المركزي او الشرطة ..

ومن ناحية  اخرى هناك حالة هدوء مؤقتة يشهدها ميدان التحرير الان وقد وجه البعض اتهامات الى جماعة الاخوان المسلمين بالتسبب في الفوضى واقتحام مراكز الشرطة في القاهرة وبعض المحافظات المصرية لصالح اجندة خاص  وبتعاون مع حزب الله وحماس، كما وجه الثوار انتقاداً لموافقة جماعة الاخوان المسلمين على الحوار مع عمر سليمان نائب الرئيس مبارك في الحين الذي عارضت به باقي القوى الثورية هذا الحوار مطالبة باسقاط نظام مبارك وليس الحوار معه.

تابعوا معنا وانتظروا كل جديد من ميدان التحرير مباشر و اخر الاخبار في ميدان التحرير ونقل مظاهرات ميدان التحرير مباشر الان ..

اخبار ومواضيع ذات صلة:

516 comments
  1. انا نفسى اعرف قضية مبارك كل مره تؤجل ليه ده كله اقسم بالله انى اعرف واحد مراته رافعه عليه قضيه بتطالب بيها بممتلكاتها من الزوج تم الحكم فيها اقل من اسبوع لان مراته التى رافعه قضيه شغاله فى المحكمه لسه مصر فيها **** وقدم بلاغ ولم يهتم له احد \ليه ده كله مصر وصلت للدرجه ديه يبقى ملعون ابو ديه يلد الواحد زهق خالص

  2. اسلام خالد 30/12/2011 14:14 -

    المفروض نعمر البلد مش نخرب فيها

  3. مصر فوق الجميع 23/12/2011 16:59 -

    اليوم ثمر مصر بيوم عصيب ولكن بتكاتف ابناء مصر الوطنيين ستعبر مصر الى مصاف الدول الكبرى ان شاء اللة

  4. حنان 23/12/2011 11:13 -

    لمايكون المصريين كلهم رفضين كل اللي بيحصل سواء في ميدان التحرير او اللي حصل في مجلس الوزاء احنا مش عارفين الناس جنسيتهم ايه؟

  5. يارب استر على مصر من الدمار وحسبى الله ونعمة الوكيل

  6. احمد مالك 18/12/2011 19:54 -

    وياريت الناس اللي كل شويه اعتصامات خلاص كفايه ارحمو البلد مش كده كل واحد عنده مشكله عمل اعتصام والناس اللي بتوقف السكه الحديد باعتصاماتها دول فعلا متخلفين

  7. احمد مالك 18/12/2011 19:46 -

    بجد بلدنا جميله واحنا لازم نتعاون وننكون جمعيات حمايه على مستوى الجمهوريه ونحمي بلدنل بنفسنا من البلطجيه وكففياكم خوف

  8. مريم 09/12/2011 20:18 -

    بالعكس الحكومه دلوقتى انكسرت يا ابو مريم

  9. عابر سبيل 30/11/2011 16:32 -

    الحل كان واضحا بل واسهل مايمكن …………….كان ياما كان !

  10. عابر سبيل 30/11/2011 16:29 -

    (ولا تأكلوا أموالكم بينكم بالباطل وتدلوا بها الى الحكام لتأكلوا فريقا من أموال الناس بالإثم وأنتم تعلمون) صدق الله العظيم

  11. سعداوى 26/11/2011 16:37 -

    حسبى الله ونعمه الوكيل فى كل واحديوقف امام الثوره

  12. محمود القميرى 25/11/2011 20:50 -

    اريد ان اقول ان الشعب المصرى نضج سياسيا بعد ثورة 25يناير ولايقبل الوصاية علية من احد مهما كان ايا كانت جنسيتة او شخصيتة  وعلى ذلك فمن وجهة نظرى فان كل من يريد اشرافا خارجيا على العملية الانتخابية فى مصر يكون هو من يحتاج الوصاية على نفسه فقط 

  13. ليالى 25/11/2011 20:17 -

    يجماعة دول مش ممكن يكونوا مصرين النهاردة تم التحرش بى بينت فى ميدان التحرير من شباب مصر ازاى ده يحصل حرام اولاد الكلب دول واللهى وكمان فى كنابل مسيرة للدموع وبتسيح الجسم ده مش حرام اللى بيحصل ده

  14. احمد جمعة ضيف الله 24/11/2011 14:17 -

    بسم الله الحمن الرحيم انا احمد جمعة من مصر ام الدنيا لو سمحتو يا من كل يقراء كلامى لازم يا شباب ويا بنات لازم نخد موقف فى اللى بيحصل فى ميدان التحرير وبنادى كل الشباب اللى فى التحرير سيبكو من الفلوس والله كل الفلوس اللى انتو بتخدوها دى بتكون ثمن مصر ومصر بجد متقدارش بمال العالم ولازم نعرف كل الدول الاجنبية تحب وتمنا تخرب بلدنا العظيمة واحنا يا شباب ويا بنات من غير عمار مصر هنفضل تحت اقدام اليهود ودا اللى كل اليهود عايزة ولازم نعمل حساب كبير للمشار طنطاوى علشان هوا الخيط الوحيد اللى امريكة وكل اليهود عايزة تتدمرو ولو ادمر يبقى عوضنا على الله فى مصر لازم نكون معى طنطاوى علشان طنطاوى هوا الوحيد اللى مبعناش للمبارك ولا لليهود احفظو مصر يحفظكم اللة وحسبى الله ونعموكيل فى كل واحد عايز يخرب بلدنا العظيمة مصر ام الدنيا المصدر: http://www.masreat.com/?p=38800

  15. صلي علي الحبي محمد صلي الله عليه وسلم يارب احفظ مصر من كل شر

  16. أنا أسامه سعيد 23/11/2011 20:46 -

    أحنا خربنا ام الدنيا بأدينا لا أله الا الله

  17. محمد 23/11/2011 17:48 -

    ‎( استفتاء الكلام ده صح ولا غلط نرجو الاجابة في الكومنت)

    للى بيسأل هم نزلوا التحرير ليه لما تقوللي مفيش أمن بعد 9 شهور….رغم المليارات اللى إتصرفت على الشرطة, …يبقى في حاجة غلط * لما تقوللي إن الفوضى هتستمر لحد شهر 5 / 2013 موعد إنتخاب الرئيس … يبقي فيه حاجة غلط *لما تقوللي إن لحد النهاردة مفيش و لا جنيه رجع من فلوسنا اللي عند الحرامية …يبقي فيه حاجة غلط … … …… … … * لما تقوللي إن أسبانيا أخدت من حسين سالم 32,5 مليون يورو ومباني بقيمة 10 مليون يورو …….. و احنا مشوفناش منه مليم من …………فلوسنا اللي سرقها ………. يبقي فيه حاجة غلط * لما تقوللي إن خزينة الدولة مفيهاش فلوس لتحقيق مطالب المواطنين … مع إن في مصر ألاف الموظفين بيقبض الواحد منهم فو…ق المليون جنيه شهريا و ومساعدينهم بيقبضوا مئات الآلاف في الشهر …. و كمان رجال الأعمال عليهم 100 مليار جنيه ضرائب للدولة …. يبقي فيه حاجة غلط * لما تقوللي إن أحد فلول الحزب الوطني هدد بعزل الصعيد و قطع الكهرباء عن مصر …. لو تم منعهم من الترشيح لمجلس الشعب …. و محدش حتي رد عليه …………….يبقي فيه حاجة غلط *لما تقوللي إن كل الناس اللي بتعارض خونة و عملاء و مأجورين …. من غير حكم واحد قضائي يقول كده …. و لا حتي تحقيق ……………. يبقي فيه حاجة غلط * لما تقوللي إن فيه مؤامرات داخلية و خارجية علي البلد …… و ترمي اتهامات يمين وشمال… من غير ما تكشف أشخاص و لا مؤامرة ….و أنت عندك أمن وطني و مخابرات و جيش ………… يبقي فيه حاجة غلط * لما تقوللي إن المشير و عمر سليمان و العيسوي شهدوا في المحكمة ببراءة مبارك من كل التهم …. رغم إن البيان رقم 52 للقوات المسلحة … قال رفضنا أوامر بإطلاق النار علي المتظاهرين …..يبقي فيه حاجة غلط * لما تقوللي إن الثوار بيتحاكموا عسكري ….. و مبارك قاعد في مستشفي 7 نجوم …. ونائب رئيس الشرطة العسكرية بيضرب تعظيم سلام للعادلي في المحكمة …….. يبقي فيه حاجة غلط * لما تقوللي إن تونس انتخبت لجنة تأسيسية لوضع دستور جديد و تشكيل حكومة انتقالية ….. و مصر لسة بتعمل مجلس شعب هاينتخب لجنة تأسيسية لوضع دستور بعد سنة .. ومش هيشكل حكومة .. يبقي فيه حاجة غلط * لما تقوللي المشير مش طمعان في الحكم .. و تلاقي حملة لترشيحه للرئاسة.. يبقي فيه حاجة غلط *لما تقوللي إن المجلس العسكري بيعد وثيقة مباديء فوق دستورية …. تجعل منه قوة فوق المحاسبة ….. و فوق الشعب و الحكومة …. و تجعل منه دولة داخل الدولة ………يبقي فيه حاجة غلط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟……..

  18. طاهر أبوجبل 23/11/2011 11:42 -

    ـ ( وَٱلَّذِينَ يَكْنِزُونَ ٱلذَّهَبَ وَٱلْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍۢ ) ما أشبه اليوم بالبارحة .. الكل يشتكى ..
    ـ أصبح الأمر بعد الخلافة الراشدة ( خلافة أبوبكر وعمر وعثمان وعلى ) مقسم بين الأمراء وكأنه مُلكًا عضودًا ، واستمر كأنه خلافة ناقصة فى بعض جوانبها ، على غير هدى من الله ورسوله فى عدل الحاكم وطريقة الحكم لما يقرب من ستين عاما غابت خلالها العدالة الإجتماعية ، فظهرت طبقة الفقراء وانتشرت الرفاهية بين أبناء الطبقة الإقتصادية والسياسية ، وأثر هذا بدوره على الأخلاق العامة فى المجتمع .. فظهرت الأحقاد وانتشر الاحتقار الطبقى وأصبحت للعنصرية والقبلية والشلالية مكان بين بعض أبناء الأمة الواحدة صاحبة الهدف الواحد التى اعوج بها طريقها فلم يصبح مستقيما .
    ـ حتى تولى الأمر ( الراشد عمر ابن عبد العزيز ) لمدة عامين أعاد فيهما الأمور إلى مجاريها الطبيعية التى يجب أن تكون كما أمر الإسلام ، فكان همه الأول رفع الظلم عن المقهورين ونشر العدالة الإجتماعية بين أبناء الوطن حتى ولو كانوا غير مسلمين وقصة اليهودى الذى رُفعت عنه الجزية وخُصص له عطاءً شهريا من بيت المال يعلمها القاصى والدانى ، حتى أن المواطنون كانوا لا يجدون من بينهم من يستحق الزكاة … لماذا ؟ لأن عمر كان قدوة فى القيادة الإسلامية التى عَلَّمت العالم الإنسانية الشرعية فقد بدأ بنفسه وزوجه وأسرته وعلية القوم بأن رد واسترد للدولة من نفسه قبلهم كل ماليس لهم فيه حق ، وجعل لهم حدًا أقصى للمرتبات التى يتقاضونها تتناسب مع أوضاع المواطنيين من أبناء الأمة يُراعى فيها الله بين أبناء الوطن وما يبذلونه من عمل لتحجيم حجم الفوارق الطبقية فى المجتمع ونشر العدل الإجتماعى والسلم النفسى بين أبناء الأمة .
    ـ فهل يستسلم أمراء بنوا أمية الذين استمرت مكاسبهم الموروثة لثورة عمر الذى أراد أن يضع لها حدًا لصالح الفقراء والمُعوزين من أبناء الشعب الذى يأن من الفقر والتمييز الطبقى ؟ أم يدافعون عن مصالحهم ومكتساباتهم ..
    ـ وكانت إجابة عمر الشافية لعمته فاطمة بنت مروان سفيرة علية القوم بأن ( ياعمة ما منعتهم شيئًا أو حقًا كان لهم ) لكنه لم يرضى أن يميزهم بعطاء على غيرهم كما تعودوا ، ولما لم تفلح الواسطة فى ثنى عمر عن عدله أصبح التهديد والتخويف هو الوسيلة ، فأجاب بثقة الحاكم المؤتمن على العدل فى شعبه القوى فى تنفيذ شرع الله ( ياعمة كل يوم أخافه دون يوم القيامة لا وقانى الله شره ) فهل اتعظت ؟
    ـ لقد أوقد عمر النار على دينار معدنى وألقاه على قطعة من الجلد أمام أعين عمته لتسمع صوت الحرق وترى خرقه للجلد وتشم رائحة الشواء وتعلم معنى العذاب المنتظر لمن خالف أمر الله وبعد عن طريق رسول الله ثم قراء ( يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ إِنَّ كَثِيرًۭا مِّنَ ٱلْأَحْبَارِ وَٱلرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَ‌ٰلَ ٱلنَّاسِ بِٱلْبَـٰطِلِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ ٱللَّهِ ۗ وَٱلَّذِينَ يَكْنِزُونَ ٱلذَّهَبَ وَٱلْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍۢ ﴿34﴾ يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِى نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ ۖ هَـٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنفُسِكُمْ فَذُوقُوا۟ مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿35﴾ التوبة ) … فهل انتهى أمر المنتفعين ؟
    ـ الصراع مستمر ما استمرت الحياة بين أتباع الماضى الفاسد بإستعباد البشرية ، والمستقبل المأمول بالحرية والكرامة والعدل الإجتماعى …
    ـ لقد أُغلق العقل وران على القلب وتشبثت الأعين على المصالح الذاتية .. فقالت له عمته غاضبة ( لقد أردت مذاكرتك ، أما إذا كانت هذه مقالتك ، فلست بذاكرة لك شئ أبدا ) ، ثم كان الذى تعرفون من وضع السُم فى طعام القوى الأمين الخليفة الراشد عمر بن عبد العزيز الذى حقق العدل ونشر السلم وحقق المواطنة بين أبناء الأمة على اختلاف مذاهبهم وأفكارهم وأديانهم ولم يخشى إلا الله .
    ـ حاكم عادل + حكم يراعى مصالح الشعب + شعب متعاون = حياة كريمة .
    ـ ( وَلَوْ شَآءَ ٱللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةًۭ وَ‌ٰحِدَةًۭ وَلَـٰكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِى مَآ ءَاتَىٰكُمْ ۖ فَٱسْتَبِقُوا۟ ٱلْخَيْرَ‌ٰتِ ۚ إِلَى ٱللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًۭا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ ﴿48﴾ وَأَنِ ٱحْكُم بَيْنَهُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَآءَهُمْ وَٱحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَنۢ بَعْضِ مَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ إِلَيْكَ ۖ فَإِن تَوَلَّوْا۟ فَٱعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ ٱللَّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ ۗ وَإِنَّ كَثِيرًۭا مِّنَ ٱلنَّاسِ لَفَـٰسِقُونَ ﴿49﴾ المائدة )
    ـ الصراع على السلطة والمال .. وما يخلفه ذلك على تدنى مستوى الشعوب ونشر للفقر والجهل والفساد بينها .. ليس له حل إلا بالعودة لكتاب الله وسنة رسوله ، وتحكيم شرعه ، ووضع ألية مناسبة لمراقبة الحاكم ونظام الحكم ، وعدم السماح أو تهيئة الأجواء لطبقات المنتفعين من استغلال المناصب لمصالح أو منافع شخصية .. ، ولا يكون ذلك كذلك إلا بإتقان كل منا عمله الذى يقوم به ابتغاء وجه الله ، والضغط بكل الوسائل السلمية المتاحة بدون تخريب على كل من حولنا ليقوموا هم أيضا بما عليهم من إتقان لأعمالهم وأدائها بالشكل المطلوب ..
    ـ ( وَأَطِيعُوا۟ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَلَا تَنَـٰزَعُوا۟ فَتَفْشَلُوا۟ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَٱصْبِرُوٓا۟ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِينَ ﴿46﴾ الأنفال ) ـ ( وَٱعْتَصِمُوا۟ بِحَبْلِ ٱللَّهِ جَمِيعًۭا وَلَا تَفَرَّقُوا۟ ۚ وَٱذْكُرُوا۟ نِعْمَتَ ٱللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَآءًۭ فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِۦٓ إِخْوَ‌ٰنًۭا وَكُنتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍۢ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا ۗ كَذَ‌ٰلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمْ ءَايَـٰتِهِۦ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ ﴿103﴾ أل عمران
    ـ الهدوء وضبط النفس على كل المستويات ( الشعبى ، السلطات ، الجيش ، الشرطة ) .. اتقان العمل .. زيادة الإنتاج والإقتصاد فى الإستهلاك .. نشر الوعى .. التأكد من أى خبر قبل نفله ووأد الشائعات فى مهدها .. الحفاظ على الممتلكات العامة والخاصة والثروات القومية .. دعم الجمعيات الخيرية والعمل التطوعى واللجان الشعبية ومؤسسات العمل المدنى .. وتفعيل الهيئات الرقابية .. ووأد الفتن الطائفية .. والعمل على زيادة مشاعر ( التدين .. الوطنية .. الحضارة .. ) ، والوحدة والتعاون والتكامل ، هم المخرج الأنسب لما نعانيه الأن فى مصر … بإيدى وإيدك مصرنا تصبح أفضل .
    طاهر أبوجبل 25 / 11 / 2011

  19. ايمان 23/11/2011 09:30 -

    ياجماعة حام الى بيحصل الشرطة سيئة والجيش سيئ حسنى وحش المشير أوحش عايزين ايه ملاك يجى يحكم البلد والا الثوار الى افتكروا نفسهم بيفهموا  لو عند كم اخ ضابط الصح ان يضرب او يتصاب فى عمل بياديه

  20. حازم خالد 23/11/2011 08:54 -

    اتقوا الله فى بيوتكم وزوجاتكم واولادكم وعملكم وسوف تكون مصر فى احسن الاحوال . اذا اصبح الحال هكذا كثيرا فسوف تحدث ثورة الجياع وسوف يشرد الجميع فى الشوارع ولن يكون هناك فرق بيننا وبين الصومال وسيكون اولادنا مثل اولادهم ينتظر الصقر فوق رؤسهم ليلتهم لحم اجسامهم بعد الموت ولكن لن يفلح لان ماتبقى فى اجسامهم من الجوع هو العظم فأنظروا الى اولادكم وتذكروا هذا
    الستر من عندك ياالله ياولى النعم

  21. عماد 23/11/2011 02:07 -

    ثم بردعى مين اللى مقدرش يدين اسرائيل بالنواوى

  22. عماد 23/11/2011 02:04 -

    ياجماعه اتقوا الله فى البلد والله ماهنعرف قيمتها الا لما تروح مننا

  23. يا جماعة عايزين نوقف بحر الدم دة وعايزين حلول لازم يكون في تنازل كفاية

  24. مصرى بيحب مصر 22/11/2011 16:44 -

    حرام عليكو تعبنا من الاعتصمات والارف بتعكو ده حرام عليكو هضيعو البلد

  25. ريهام 22/11/2011 15:21 -

    الله اعلم مين الحق ومين الباطل بس سؤال يحير فعلا ليه قرارات الجيش دى مش نزلت الا دلوقتى والانتخابات على الابواب والوثيقة اللى معناها الحق المطلق للجيش ايه اللى فى بلدنا احنا مش عارفينه يخلى كل اللى يشوف كرسى حكمها يشبط فيه بالشكل ده

  26. koky ahmed 22/11/2011 05:06 -

    والله بجد حرااااااااااااااااااااااااااااااام كدة كفاية بقا اعتصامات البلد بضيع والله حسبى الله ونعم الوكيل فى كل واحد ف التحرير

  27. حرام بجد اللى بيحصل دة اللى قاعدين فى التحرير دول شوية زبالة ولازم يكون فى حل جزرى للموضوع دة

  28. خـــــــراب يامـــــــــصـــــــر

  29. بحب الخير لمصر 21/11/2011 18:40 -

    الشرطه المرتشيه حرام عليكم الفلوس الحرم الي انتو ةبتخدهو دة عراق ناس تنين ونفسي التعليق ينتشر لكل شخص في العالم

  30. لية راءي 21/11/2011 16:48 -

    حارم تزكرة المترو بجنبة وامحدش لقي الجنيه حرام عليكو احنا غلبة لو ميدان التحرير  سماع الكلام وورح بيتو هلقي الجنية

  31. حماده 20/11/2011 22:59 -

    ياجماعه احنا عيزين حل بعيد عن الدم والعنف ونشوف الشعب عايز ايه ونشكل الحكومه الجديده بس على الحق ومش على الضلال عشان ربنا اوصي بمصر بلد امين وقال تعالي بسم الله الرحمن الرحيم … ادخلو مصر انشاْ الله امنين…..واخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين وندعوا للشهداء باالرحمه والمغفره ويسكنهم فسيح جناته ويلهم اهلهم الصبر والسلوان

  32. محمد رجب 20/11/2011 19:32 -

    نحن نمر بمرحلة عصيبة وخطيرة ولا ندري من يقف وراء هذه الأحداث أعتقد وأنا على يقين أن هناك من يريد أن تظل مصر في ذيل الأمم وأن يراد لشبابها أن يظل عاطلا على المقاهي تارة وفي الغربة تارة أخرى ولكن أراد الله لمصر خيرا مهما حدث ومهما يحدث ستنهض مصر رغما عن الحاقدين من أبنائها المنتسبين إليها ومن يقف خلفهم من أعداء هذا البلد من الخارج أيا ماكانت صفتهم وجنسيتهم فانظر خلفك وحولك ستقوم الأمة بإذن الله الواحد القهار 

  33. مريم 96 20/11/2011 17:35 -

    واللة ان شاء اللة مصر هتكون بخير لان ربنا سبحانة وتعالى زكرها بالامن والامان

  34. ام مصطفي 20/11/2011 16:03 -

    البلد دى محتاجة ر اجل ولكن مش اى راجل محتاجة صلاح الدين

  35. كريم ابو مريم 20/11/2011 16:00 -

    الشرطة دلوقتي زي الاول مش هاتتغير

  36. سيد قطب 20/11/2011 12:02 -

    الله ينصر الحق زوبصراحه شديده مازالت تتعامل معنا كانمل والجرزان

  37. محمد 19/11/2011 22:13 -

    اريد من كل مصرير رجل ان يحمى الثورة وان يقف وقفة رجل واحد من اجل كل مصري حر يقال عنا ان ليس فى مصر رجالة المصريون منافقون احمو الثورة بدمكم من اجل اولادكم لن نعود الى الوراء لا للبلطجة لا لاستعمال القوة لا للمنافقون لا للمفسدون مصر جميلة تستحق كل ما نقوم بة نريد مصر السلام مصر الحق نريد مصر العدل الذي اختفا منةانريد عدالة وبلعدل يسود الحق والحب والسلام نريد تعليم فى مصر ليس تضليل نريد عمل نريد كرامة التى سحبت منا كرامة داخل بلدنا اولان ثم فى العالم كرامة التى سحقت منا ونراها تموت امامنا نريد ان نعيش مثل البشر

  38. معتصم 10/09/2011 14:49 -

    لوفية امن تساعد الشعب فى تحقيق مطالبهم لايستطيع مبارك قتل اهالى الشهداء

  39. محمد 07/08/2011 13:11 -

    ربنا ينتقم كل من سرق مصر حيا اوميتا بفضل الشهر العظيم

  40. الاء 01/08/2011 17:15 -

    لازم ناخد بالنه من حاجه إن المحاكمات السريعة لرموز الفساد وترحيل مبارك للمحاكمة باكادمية الشرطه وتحديد ميعاد الجلسه كله رد فعل المجلس العسكري على إعتصامات التحرير

  41. ابوراشد 29/07/2011 14:27 -

    والله حرم الي بيحصل فى بلدنه

  42. العمدة 29/07/2011 12:07 -

    تعجبوا من بلد عمرها اكتر من 7000سنة بتسرق ومازال ربنا حاميها من السقوط سبحان الله بلدنا مايتخافش عليها

أضف تعليقاً