بلاتر و حياتو: غياب المنتخب المصري عن المونديال خسارة كبيرة

المنتخب المصري

المنتخب المصري

مصريات


قال سمير زاهر إن جوزيف بلاتر رئيس الاتحاد الدولي “فيفا”.. وعيسي حياتو رئيس الاتحاد الإفريقي “كاف” أكدا له عقب صفارة نهاية مباراة النهائي وتتويج المنتخب المصري .. أن المنتخب المصري أحق الفرق في الفوز بكأس البطولة.. وأن فوز منتخب مصر جاء عن جدارة واستحقاق.. وأن الروح والانضباط الذي يتميز به المنتخب المصري يعتبر النموذج المثالي لفريق الكرة.. وهو درس رائع يجب أن تستفيد منه كل المنتخبات في العالم خاصة وهي تستعد حالياً لكأس العالم بجنوب إفريقيا.
وأكد بلاتر وحياتو.. أن غياب المنتخب المصري عن المونديال خسارة كبيرة للبطولة.. وقال حياتو إنه شخصياً كان يتمني وجود المنتخب المصري في المونديال لأنه كان وقتها يصبح قادراً على الدفاع عن سمعة الكرة الإفريقية بقوة ورجولة وجدية ورسم أجمل صورة لها في هذا العرس الكروي الكبير.
كان بلاتر وحياتو قد أكدا لزاهر أن حسن شحاتة وضع لنفسه مكانة متقدمة وبارزة بين مدربي إفريقيا والعالم.. وأنه قائد بعلم وفن ومؤهلات.. وأن  المنتخب المصري الذي حقق كل هذه الإنجازات ويحصد لاعبوه كل هذه الأرقام والكئوس يستحق فعلاً الاحترام والتقدير.

اخبار ومواضيع ذات صلة:

54 comments
  1. عصبي 03/02/2010 18:33 -

    إلى الاخ اللارجيانوا شفت انت بتشهد بأيه بجريدة الفجر الجزائرية ولا تعلم أن جميع الصحف الجزائرية تكدب ، اقرأ صحف السعودية ، اقرا صحف الكويت اقرا صحف فلسطين شوف اي دولة عربية بتحبها واقراها لو لقيت اللي مكتوب في الصحف الجزائرية اشتم في مصر زي مانت عايز ولكن لو لقيت العكس ياريت تشتم في صحفكم علشان تعرفهم انهم كدابين

  2. أمين 03/02/2010 17:15 -

    أبو أمين الله الله ايه الحلاوة والجمال ده شرحت الموضوع فى كلمتين وبس تسمحلى أقتبس منك هذا الموضوع شوف اللى اسمه جزائرى بيتكلم على جون حقير وبيذكر أسامى ناس مطمور وغزال وشاوشسكو ومنديل بقويه ولباس بأستيك وبيتكلم كلام هايف وجايب مش مكسوف من نفسه شايلين أربعة جوان والله معذور محروق دمه وبيغلى من أسياده ..أجرى يا بابا ألعب بعيد وحط نفسك فى ثلاجة زى الدجاجة واتقرفص لتتبعب…..الحدق يفهم ..ههههههه

  3. جزايري 03/02/2010 15:48 -

    يا مصر يا ارض الغباء فاض عليكم النيل و جعلكم هباء يا مصر يا بلد المعاهدة كل الناس وقفت و أنت لسه قاعدة على مندبة خيبتك بكيتي كالحريم هدف عنتر يحيى خلا العارضة محتاجة تقويم
    يا بلد الجدار الفولاذي و أنبوب الغاز فرحتي اليهودي و خليتي المسلم متغاض
    سجلتو اربعة على فريق من دون دفاع افعال الفيروسات صحيح من قوم رعاع
    الجزايري دايمن واقف نيفو شامخ كالجبال عنتر يحيى مطمور و غزال
    في جويلية تشوفوا المونديال في البيت زعما أسياد افريقيا بلاش تنكيت

  4. أبو أمين 03/02/2010 14:39 -

    يا جزاير يا ارض الولاد .. يا بلد ماشية بالجلاد .. يا عديمة الحس .. يا مفقودة الفؤاد .. يا جزاير يا متربعة .. على عرش الخيبة مربعة .. مالاوى تلاتة .. ومن مصر اربعة .. يا جزاير يا بلد الحريم .. تبيعى ابوكى بسنتيم .. تتطاولى على الكريم .. صحيح عاوزة تقويم .. يا بلد الشهدا يا المتقطعين .. عايشين ولادك بلا هوية .. فى حوارى فرنسا متنطعين .. متقولش جزايرى .. قول الجيرى .. لانك واطى .. دايما بتطاطى .. يا شعب نمرود .. بتنسى اللى ربوك .. ما تعرف مين اللى جابوك .. روح دور على ابوك .. تلاقيه لبلده خاين .. والكل شاهد ومعاين ..قول الجيرى يا ناكر خيرى .. اصلك مسخرة .. وعيشتكوا خرة .. من قدام نسوان .. ومن ورا كلاب مهوهوة .. متقولش جزاير .. قول انا غاير .. من مصر بلد الاوطان

  5. algeriano 03/02/2010 14:14 -

    نقلا عن جريدة الفجر

    مصر الكبيرة.. والجزائر الصغيرة!

    المصريون مشتاقون إلى فرحة ليشتموا من خلالها الجزائر، وقد وجدوها في الفوز بكأس إفريقيا.. فقد عاد جمال مبارك وأخوه من لواندا عودة الأبطال من أجل الفوز بوراثة أبيه! وهي العودة التي كانت مرتبة في لقاء القاهرة.. وأجهضت ثم رتبت في الخرطوم وأجهضت! وها هي تنجح أخيرا هذه المرة!
    المصريون حوّلوا موضوع كأس إفريقيا إلى نصر على الجزائر وعلى إفريقيا والعالم كله، ومعه العرب والمسلمون.. وتحولوا بالكرة إلى قوة إقليمية وعالمية ستكون عضوة في مجلس الأمن، وقالوا في قناة نايل سبورت إنهم ثأروا من الجزائر وتحولوا بهذا الثأر إلى قوة إقليمية لها وزنها! وأنهم حققوا أرقاما قياسية لن يحوز الزمان مثلها لغيرهم في الماضي أو المستقبل! ونسي هؤلاء المساكين أن الكرة لا تصنع الدول العظمى.. وإلا كانت البرازيل أحق بالعضوية في مجلس الأمن من أمريكا أو روسيا أو فرنسا؟!
    وبماذا ثأرتم من الجزائر يا مساكين.. لاعبناكم أربع مقابلات فزنا فيها باثنتين وفزتم أنتم باثنتين.. أقصيتمونا من كأس إفريقيا.. وأقصيناكم من كأس العالم! فمن هو الفائز الحقيقي؟! ولكن العقل المصري الذي يخلط بين الكرة وتوريث الحكم هو هكذا!

    شيء واحد نعترف لكم به هو أنه لديكم أرقام قياسية في الكرة الإفريقية وفي الكذب على الشعب المصري! وعندكم الأرقام القياسية أيضا في الهزائم الحربية عبر التاريخ كله.. فأنتم الدولة الوحيدة في التاريخ البشري التي تنهزم 5 مرات في ظرف 20 سنة! فهذا رقم قياسي أيضا كان من الواجب التحدث عنه! وأن تهزم هذه الدولة الكبيرة من طرف عصابة! أو هكذا قالوا عن إسرائيل التي هزمتهم 5 مرات! وعندما تهزم دولة كبيرة من طرف عصابة فلكم أن تتصوروا قيمة هذه الدولة الكبيرة!

    شخص اسمه حجازي جمع في استديو ”نايل سبورت” مجموعة من جواري جمال مبارك يسمونهم فنانات! ومجموعة من ”سراديك الهند” يسمونهم فنانين! وراح يطلب منهم الرد على الجزائر! فقال أحدهم وهو يتمايل كديك الهند فيما يشبه الرقص ”مصر كبيرة لا ترد على الأولاد الصغار!” وهنا عادت بي الذاكرة إلى أيام بومدين وهو يوقع الشيك على بياض ويرسل مجاهدي الجزائر للدفاع عن هذه ”الدولة الكبيرة” التي أهانتها ”عصابة”! وتحولت الآن إلى ”زبالة” كبيرة أكرمكم الله، ترى الجزائر صغيرة!

    حجازي هذا كان بين الجنود الذين نزع لهم موشي ديان ويهود براك سراويلهم في سيناء سنة 1967 وهبت الجزائر الصغيرة لنجدتهم.. هذا الذي يقول عن الجزائر إن مصر الكبيرة حررتها! ونسي هذا المسكين أن مصر الكبيرة ”حصلت” في عصابة اليهود وفي جياع اليمن في الستينيات.. فكيف تحرر الجزائر من فرنسا ثالث قوة في العالم!

    تأكد يا حجازي أنت وجواري جمال مبارك وديكة الهند الذين جمعتهم لشتم الجزائر أن الجزائر الصغيرة لن تترك جريمة الاعتداء على الفريق الوطني في القاهرة من طرف رجال مخابرات جمال مبارك دون عقاب.. حتى ولو قام جمال مبارك بتحقيق حلمه بأن يرث مصر عن أبيه كما يرث أبناء الباشاوات مزارع وادي النيل ببهائمها! لأنه حقق نصرا كبيرا في كرة القدم على الجزائر الصغيرة!

    سعد بوعقبة

  6. عصبي 03/02/2010 12:10 -

    اقول لمصري حتى النخاع كلامك صح ميه الميه لازم الجزائر تشد حيلها لأن كان شكلهم وحش قوي وهما بيلعبوا مع مصر لما شافوا نفسهم مش عارفين يلعبوا قالوا نكسر اللعيبة علشان نعرف نجيب جون بس للأسف الأربعة دخلوا فيهم هما ، واحنا دلوقتي مش عارفين نوري وشنا فين من العالم الغربي لأن الجميع في الدول الأوربية بتستغرب هما دول العرب اللي هايقابلونا فطبعا اصبحوا عارا ليس على أنفسهم فقط بل على العرب جميعا فلازم نقول شئ حيلك يابلد

  7. مصري حتى النخاع 03/02/2010 11:30 -

    ياجماعه عيب والله عيب نقول مبروك لمصر ارض الكنانه وشدي حيلك ياجزائر يابلد المليون ونصف المليون شهيد.

  8. عصبي 03/02/2010 10:24 -

    مليون جنيه مصري من الأمير الوليد بن طلال لأبطال أفريقيا

    الرياض – «الرياض»:

    قدم رئيس مجلس إدارة شركة المملكة القابضة الأمير الوليد بن طلال مليون جنيه مصري للمنتخب المصري مكافأة بمناسبة فوزه بكأس الأمم الأفريقية 2010م للمرة الثالثة على التوالي والسابعة في تاريخه .

    وتعد مبادرة الأمير الوليد استمراراً للاهتمام الذي يوليه للرياضة بشكل عام، وأهمية دعمها وتحفيز القائمين عليها في العالم العربي وتشجيع النوادي والاتحادات على احتضان أكبر عدد ممكن من الشباب والشابات على حد سواء لصقل مهاراتهم الرياضية واستثمار أوقاتهم في أنشطة مفيدة وإيجابية..

  9. عصبي 03/02/2010 10:17 -

    اللي عجبني في الدورة الافريقية كلها ان اصغر لاعب مصري هز شباك القارة كلها، وطبعا الكل عرفوا جدو، عملوا خدعة في العالم لما سمعوا اسمه افتكروه عجوز بس لما شافوا اللعيب وخاصة وهي يصيب الشباك الافريقية- هو ده اصغر واحد عندنا ياأمينة شفتي عمل فيكم ايه ياتري نرسل لكم شوية اطفال من عندنا كمان يعلموا لكم فضيحة اكبر

  10. عصبي 03/02/2010 09:12 -

    ياجماعة والله الاخوة الجزائريين مساكين لأنهم كل بيصدقوا الصحف بتاعتهم الصفراء برغم صفة اللاعب الجزائري معروفة من زمان بالوسيلة الضعيفة وهي لما تتغلب تتضرب وهذا الكلام النهاردة بقي بسهولة تتكتشفه لأن الكاميرات اصبحت ديجيتال بتصور اللاعيب وهو بيسب علشان يعصب اللاعب اللي قدامه وبتصور الضربة من اولها فأصبح اللاعب الجزائري واضح أمام العالم بهمجيته أنا عندي فيلم فيديو لمباراة من عام 1984 ليهم مع مصر وفي القاهرة وهو يحاولون بنفس الطريقة والمعلق اصبح ينادي ويقول احزروا منهم فهذه طريقتهم حتى يجعلوكم تفقدوا اعصابكم ليخرجوا من اللعب ، وبالفعل انتصر المنتخب المصري وقتها لأنهم لا ينقادوا لإفعالهم التي بدت واضحة اليوم لكل العالم بسبب الكاميرات، وذلك ماجعل الشعوب العربية تفهم المخطط وليس مصر وحدها ، بل والفرق الاجنبية التي سيلعبوا معهم في كاس العالم كله يسأل هل هذا المنتخب سيلعب معنا، فبدأت كل دولة بتحذير منتخبها وأمس اجتمعت الحكام مع الفيفا لإصدار قوانين صارمة لخروج المنتخب فور قيام لاعبيه بأي همجية من هذا النوع والذي تم أمام الفريق المصري هل نشرت الصحف الجزائرية هذا الكلام ، لا بالطبع ولكن نشرت انبهارهم بالعب الجزائري وأن شاوشي هايلعب وأن العقوبات لن تنفذ ، وطبعا هذه خديعة للجزائرين ليجعلوهم في سبات وحلم ، وعندما يستيقذوا من الحلم تأتيهم الصدمة، أدعو الشعب الجزائري أن يفيق من الغيبوبة التي تضعه فيها الصحف الجزائري ويرد على الاكاذيب الواضحة للعيان والذي ستطيع الطفل أن يقرأها ويعلم أنها كذبة لردء الفتنة، ولكن إن كان ليس باستطاعة الشعب أن يفهم الفتن والكذب فهذا شئ اخر ، وإن كان استعلاء وتكبر لعدم الاعتراف بالاكاذيب ومحاولة تصديقها لمجرد حب الفتنة فهذا شئ اخر ، ولكن الفتنة اشد من القتل ، فليعلم كل صحفي جزائري أنه يقتل الكثير من الجزائرين الذين هم من أبناء جلدته كل يوم ولا أعلم ولائه لشعبه ام لليهود كما يقولون فعندما تقتل شعبك كل يوم بالفتنة فأنت ليس الا يهودي ، أفق ياشعب الجزائر أفق لمن يزرعون الفتنة بينكم ، فالمصريون عندهم قنوات فضائية كثيرة يختاروا منها الصادق ويتركوا الكاذب وبالتالي ترى القناة الكاذبة تقفل أبوابها في مدة قليلة فعليكم بمحاربة الكذب لأن محاربة الكذب من صفاة المؤمنين ، لكم الله

  11. MASRY BE CANADA 03/02/2010 07:40 -

    اية دة يافتك يا ليبيى يعنى انت معترف انكو حتنقرضوا……
    ياجماعة مش اولتلكو مساكيين والله وحينقرضوا …….,معلش استحملوهم شويه, دي حلاوة روح

  12. أمين 03/02/2010 03:22 -

    بسكرى من الجزائر بحثنا فى علم الزولوجيا وجدنا أن سعدان هو نوع من أنواع القرود بارك الله لكم فيه ..هو بياكل فول سودانى ولا خص علشان ابعت له تموين سنةمتقولش كمان ان فلة وورده ملوك شبكات الدعارة مصرين ولا كمان رئيسكم الأحول أبو تفة القزم الحيزبون كتك خيبه أشكالكم واحدة شبه الرغيف المحروق ولا السنتيم الممسوح وشوكوا زى قفاكوا .الرشوة دى انتم اللى تعرفوها مش مصر يا أهبل اللى تنزل لمستواكوا الواطى الخسيس ماشى يا بسكرى احنا مش متفتحين على العالم علشان مبنعرفش نشتغل خدامين وقوادين وبلطجية وتجار مخدرات وجذورنا نقية مفيهاش جينات فرنسية ولا عندنا محظيات لجنود شارل ديجول ولا بنجرى نسجل أسامينا فى فرنسا ونقول أبونا فرنسى وسابنا ونتنطع ونأخد أعانات ..بلدى أم الدنيا ..والله أنتى أم الدنيا ومقامك عالى ..العانسة اللى للأسف أسمها على أسمى أنسانة متربتش وقليلة الأدب .ومش لاقيه حد يلمها عانس ..وعمرها محتتجوز واضح ان لسانها زفر وأكيد حوله. بدل ما تشتم مصر والمصريين تروح تنظف نفسها يمكن ربنا يفك عقدتها ..والله يا بلدى أم الدنيا أنا شايف ان اللى ينفع يكون عريس ليها الواد المعفن الفنك شبهها  هههههههههههه 

  13. الفنك الليبي 03/02/2010 02:43 -

    الهنود الحمر ……هم السكان الاصليين لامريكا وبقيه الموجودين مرتزقه ومهاجرين…..سعو الي تجهيل السكان الاصليين……..يعني انت عباره عن عاله علي الكنديين الاصليين……..اما الانقراض دليل اننا لنا قيمه……اما انتم زي مرميين في كل خرابه.هههههههههههه

  14. قاهرة المعز 03/02/2010 01:43 -

    بسكري من الجزائر
    انت,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, عايز تقولي ان احنا مش غير متفتحين على العالم احنا !!!مش متفتحين ليه رفعنا سلاح في وش عربي,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, حرقنا علمكم علي الملا واحنا ولعنا الدنيا علي ست الكل ام الدنيا عشان بلد تانيه قالت ليكم خرجوا المصريين,,,,,, واحنا هانعمل الواجب, والحساب, يوم الحساب ياظلمه

  15. قاهرة المعز 03/02/2010 01:22 -

    الحكومة الجزائرية اصدرت قرار بقول كلمة ستو بدلا من جدو للرجا لعدم الشوشره حلوه قوي ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  16. بسكري من الجزائر 03/02/2010 00:43 -

    افريقيا مين ياعم.افريقيا الرشوة و شراء ذمم الحكام”بشهادة العالم ” يا جاهل لأنكم غير متفتحين على العالم فعالمكم هو عمرو اديب و نور الشريف و الهام شاهين و احمد الوزير و خالد ابو النجا .يعني شلة سميراميس. وانتو عبيد جمال وعلاء العيال الي سيحكمونكم رغم انفكم .
    و المصريين اهما رقص ودلع ونقمة.

  17. الفنك الليبي 03/02/2010 00:41 -

    مقهور من الجزائريين……..جميع الدول العربيه أفضالها علي مصر بدون استتناء…………….. عايشين علي استتماراتها ومشغله رجالتكم وعيالكم ونسوانكم……..افضال ايه يا ابو افضال مش فاضل غيرك يا فضله الرجاله

  18. MASRY BE CANADA 03/02/2010 00:33 -

    ياجماعة باب التبرع مفتوح للحفاظ على السلاله الجزائرية و الليبية من الانقراض, من فضلكم تبرعوا لانقاذالسلالتين من الفناء وذلك للاجيال القادمة.
    للتبرع برجاء ارسال اي مبالغ مادية على العنوان التالى :
    المعلم حسن شحاتة,القاهرة, مصر

  19. مصراوى 03/02/2010 00:30 -

    خلى حزنك على بلدك اللى خارجة بفضيحة من كاس افريقيا تحزنى علينا ليه احنا ابطال افريقيا للمرة الثالثة على التوالى والسابعة احزنى على بلدك اللى يا عينى حصلت مرة واحدة فقط على الكاس ههههههههههههههههههههههههه

  20. MASRY BE CANADA 03/02/2010 00:19 -

    ياجماعة معلش لاتؤاخذوهم فهم رعايا ملك ملوك افريقيا وحكيم حكمائها , يعني هبل وسذج ,ومعلهمش حرج(يعنى يعاملوا معاملة اطفال),انتوا عارفين يا ليبين و ياجزائريين انتوا اشبه بالهنود الحمر ولازم يحطوكوا فى محميات قبل ماتنقرضوا علشان الاجيال القادمة تشوف كيف تطورت الانسانية من ليبى وجزائري منقرض لمصري متطور وحديث

  21. قاهر الجزائريين 03/02/2010 00:11 -

    جزائر مين والناس نايمين شوية عيال دا اشكال تسد النفس وال ايه ابطال العالم هههههههههههههههههههههه
    ربنا يشفى ويارب يعرفو ان مصر اسيادهم واسياد افريقيا رخم انف الحاقدين الجزائريين الله يحرق اللى ما يدعى لمصر مصر ام الدنيا لو مافيش مصر يبقى مافيش الجزائر ولا تونس ولامغرب ولاليبيا ولا اى دولة عربيه لان مصر حامية جميع الدول العربيه لان مصر رجالة مش عيال مبرووووووووووووووووك لمصر الفوزببطولة افريقيا للمرة الثالثة على التوالى ودا يعتبر انجاز عالمى لم يحققه اى فريق فى العالم مصر بطلة العالم رغم انف اى جزائرى مبروووووووووووووك لمصر تحيا مصر وتعلمو ايها الجزائريين ان مصر مذكوره فى القرأن فما اقوالكم على هذا او ردكم ؟؟؟؟؟

  22. بلدى أم الدنيا 03/02/2010 00:10 -

    امير ازيك .انت بتتكلم مع امينه على انها انسانه وبتفهم ؟هى البنت حقوده وحقدها باين فى كل كلامها وانتى يا امينه روحى احزنى على حالك وحال منتخبك الخايب الهمجى الصايع البلطجيه ولمى نفسك شويه واتكسفى على وشك المكشوف فرحتنا فى قلوبنا لا انتى ولا بلدك تقدرو تبدلوها احنا كسبنا عن جداره وكلامك انتى واعلامكم .كلام عبيط خايب غير مقبول حتى العيل الصغير ما يصدقه .وفعلا كدبتم الكدبه وصدقتوها .وبالعافيه عليكم المونديال وبينى وبينك الايام لو عديتم الدور الاول ابقى قبلينى وفضيحتكم هتبقى بجلاجل اكتر ما انتم مفضوحين والمسنين اللى بتتكلمى عليهم دول ارجل من اى راجل فى بلدك كلها وهما اللى طلعوكم قفاكم يقمر عيش وبايه؟ بالاربعه خلينا ليكم شباب فرنسا المفركسين بتاع بابى ومامى .ولازم تفهمى ان هناك فرق بين الرجااااااااااااااااااااااااال المصريين ومنتخبكم ال؟نفس اكتبها ولكن ما بينشروها خمنى انتى بقى واللبيب بالاشاره يفهموا !!!!!

  23. امير المصرى 02/02/2010 23:10 -

    ليهكده يا امينة لحد امتى هانفضلا نعمل كده فى بعض والله حرام

  24. أمينة الجزائرية 02/02/2010 23:01 -

    خسارة على منتخب المسنين ان لن يشارك في كاس العالم قبل خروجهم و الله أنا حزينة عليكم كتير قلبي معاكم يا مصريين بس لو تروحو لكأس العالم ما تقدرو ترشو الحكام خاصة الحاكم البينيني لانو معاقب شو راح تعملو ؟ مساكين نسيت اقول مبروك على الحاكم البينيني كاس افريقيا هههههههههههههههههههههه تحيا الجزائر أبطال العالم تحيا الجزائر

  25. مغربي 02/02/2010 22:34 -

    للعلم لن يسامح أي عربي المنتخب الجزائري في حال عدم تأهل بالدور الأول في مباريات كاس العالم، فهذه سوف تكون وصمة عار في جبين العالم العربي أجمع وهذا للعلم

  26. مصرى حر 02/02/2010 22:34 -

    ياا للدرجه دى الجزائر مش مصدقه انهاا اتسحقت ب4 ياا صدمه كبيره ليهم ياا يجماعه لو حد مصرى جاب التعليق الجزائرى هيتفرج على حسره المذيع الجزائري وانه كان بتمناا الفوز لغانا لكن اتحسر اكتر لماا فوزناا ورفعناا الكاس حقد وهتفضله كده حاقدين على بلدى ام الدنياا بس مش هقدر اقولكم غير زيزوووو اى واحد جزائرى او ليبى لماا تقبله قوله زيزوو بس هتلقى هتلقى اتخض وحط عينه فى الارض زيزووووووووو

  27. تففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففه على عيسى حياتو

  28. و الله المصريين مغلوب على امرهم مساكين …فهي فرصتهم ان يشفوا غليلهم لانه بعد كل هذا سا يعودون عبيد لمبارك و حكما صهيون
    فلا نحرمهم من تفريغ كبيتهم و يكفي ان علم الجزائر يرفرف مع علم الكبار

  29. اذا نطق السفيه فلا تجبه فخير اجابته السكوت
    اقول للمصريين ان العلم الاسرائيلي هو اولى بالحرق من العلم الجزائري الذي اختلط دماء شهدائه بالتراب المصري لتحريرها وان الشعب الجزائري شعب نبيل و معروف بمواقفه النبيلة تجاه القضايا العربية والاسلامية و عيب كل العيب ان ينحط الاعلام المصري عن هدفه النبيل كاعلام لتوعية ورصد الحقيقة لا لخلق فتنة بين الاخوة والتطاول على الشهداء والرموز الوطنية الجزائرية التي كانت سندا لمصر في حروبها ضد المحتل الاسرائيل الذي اصبح شقيقا لكم

  30. انتم يا مصريات بتجوعو اشتريتو الحكم ازاي بضاهر بعتوا النسوان الكتيرة عليكم لرجال

  31. جزائر يا مطلع المعجزات*** و يا حجة الله في الكائنات
    و يابسمة الرب في أرضه***و يا وجهه الضاحك القسمات
    و يا لوحة في سجل الخلود*** تموج بها الصور الحالمات
    و يا قصة بث فيها الوجود*** معاني السمو بروع الحياة
    و يا صفحة خط فيها البقآء*** بنار و نور جهاد الأباة
    و يا للبطولات تغزو الدنا*** و تلهمها القيم الخالدات
    و أسطورة رددتها القرون*** فهاجت بأعماقنا الذكريات
    و يا تربة تاه فيها الجلال*** فتاهت بها القمم الشامخات
    و ألقى التهاية فيها الجمال*** فهمنا بأسرارها الفاتنات
    و أهوى على قدميها الزمان*** فأهوى على قدميها الطفاة

  32. عيسى حياتو هو ليس رئيس الكاف بل هو خضرة فوق العشاء

  33. عصبي 02/02/2010 21:03 -

    يلا نضحك شوية

    بعد هزيمة الخضرا من نيجيريا خرج رابح سعدان يقول (جرح تاني لالالا هو انا قلبي لسه طاب من الاولاني) مع الاعتذار لشرين

     قالوا لرابح سعدان بعد مبارة نيجيريا ارقص علشان العالم تعرف انك مش زعلان
    رقص وغني وقال (عيني عيني على الليمونة وادي رقصة ا لمجنونة يابا يابا على المجنونة) مع الاعتذار للفرقة الشعبية

    وزير التربية والتعليم الجزائرى قررت وزارة التربية والتعليم الجزائرية 
    1- حذف رقم اربعة من مناهج التعليم
     2- حذف المربع من الاشكال الهندسية
     3- عدم الاعتراف بربعيات الخيام
     4- التلميذ اللى يعمل حاجة غلط يتنى ايده بدل من ان يربعها
     
    توك توك
    ما الفرق بين التوك توك والجزائر؟ التوك توك بيشسل 3 والجزائر بتشيل 4
     
    و استمرار لمسلسل اضطهاد الحكام للفريق الجزائري المسكين المظلوم فقد تسبب حكم مباراة الجزائر و نيجيريا في هزيمة منتخب الاشاوس و حرمانهم من المركز الثالث و الحصول علي اي ميدالية في العرس الافريقي و يذكر ان هذا المسلسل قد بدأ باضطهاد الطقس للمنتخب الجزائري عندما قام الطقس برفع درجات الحرارة و معدلات الرطوبة علي لاعبي المنتخب الجزائري وحدهم دون لاعبي منتخب مالاوي في المباراة الافتتاحية للمنتخب الجزائري في بطولة افريقيا و تسبب في هزيمة الاشاوس بثلاثة اهداف عجيبة و الشعب الجزائري اصبح يخشي علي لاعبي منتخبهم من اضطهاد ارضية الملعب و الجمهور و بائعي اللب و الساندوتشات و معلقي التليفزيون و مخرجي المباريات و غيرهم في مونديال كأس العالم القادم في جنوب افريقيا مما سيتسبب بالتاكيد في هزيمة منتخب الاشاوس الخضر بثلاث هزائم نكراء , لهذا فإن الشعب الجزائري يطلب من رئيس بلادهم اعفاء المنتخب من هذه الهزائم المتوقعة و اعلان اغلاق ابواب المنتخب للاصلاحات لأجل غير مسمي , و يجعله عامر
     
    الواحد بقى محتار 
    هنقول فيفا مين ولا مين 
    فيفا مالاوى ! ! ّ! 
    ولا فيفا ايجيبتى ! ! ! ! 
    ولا فبفا نيجير ى !

    طبعا كلكم مش فاهمين ليه الجمهور الجزائرى طلع يحتفل إمبارح؟ لأنهم إتغلبوا أربعة بس.

     ارقصى يا خضراء … لا مش قادرة اصلي مصدعة …. وشايله اربعة

    يا خضرا يا بلحة يا مقمعة… شرفتى اجوالك الاربعة

    مصر:أرقصى يا خضرا …… 
    الجزائر:شوفوا حد غيرى .. الاربعه هدوا حيلى

     كده احنا عرفنا نوع خضرا طلعت من ذوات الاربع

     ياخاسر وأى خساره
     يافاشل بكل جداره
     ايه تفرق طريقة لعبك
     عن لعب العيال فى الحاره
     ولأنك تمللى ف بالى 
    ومقامك بعكس العالى 
    نصيحتى فى أى بطوله
    تسير ع النظام التالي
    استحضر غباك الحصرى
    وف ظل الخداع البصرى
    تخيل فى كل مقابله 
    فريق الكيان المصرى
    استدعى النوايا السودا 
    والغيره اللى لا محدوده 
    وردد دامصرى دامصرى 
    اللى أمه عدوه لدوده 
    استحلف وسن سنانك 
    وقرقض وعض بنانك 
    وركز كويس جدا 
    وجهز ايديك ولسانك 
    ح تكسب جميع ماتشاتك 
    وترفع رصيد بطولاتك 
    وترجع وكاس العالم 
    مستسلم وتحت بطاطك 
    سامى النويهى ـ فيينا ـ النمسا

    الحكومة الجزائرية اصدرت قرار بقول كلمة ستو بدلا من جدو للرجال

    راحة فين يا خضرا راحة اتعلم الكوره جايه منين يا خضرا جاية من انجولا

  34. رورو المصريه 02/02/2010 21:01 -

    قررت شركه موبينل بقفل شركتها نظرا لان شبكه شاوشى تستقبل اكتر

  35. رورو المصريه 02/02/2010 20:59 -

    اكيد طبعا المنتخب المصرى اقوى واحسن منتخب فى افريقيا رغم انف الجميع تحيا مصر ومصر فوق الجميع

  36. عصبي 02/02/2010 20:58 -

    يلا نضحك شوية

    بعد هزيمة الخضرا من نيجيريا خرج رابح سعدان يقول (جرح تاني لالالا هو انا قلبي لسه طاب من الاولاني) مع الاعتذار لشرين
     قالوا لرابح سعدان بعد مبارة نيجيريا ارقص علشان العالم تعرف انك مش زعلان
    رقص وغني وقال (عيني عيني على الليمونة وادي رقصة ا لمجنونة يابا يابا على المجنونة) مع الاعتذار للفرقة الشعبية
    وزير التربية والتعليم الجزائرى قررت وزارة التربية والتعليم الجزائرية 
    1- حذف رقم اربعة من مناهج التعليم 2- حذف المربع من الاشكال الهندسية 3- عدم الاعتراف بربعيات الخيام 4- التلميذ اللى يعمل حاجة غلط يتنى ايده بدل من ان يربعها
     توك توك ما الفرق بين التوك توك والجزائر؟ التوك توك بيشسل 3 والجزائر بتشيل 4
     
    و استمرار لمسلسل اضطهاد الحكام للفريق الجزائري المسكين المظلوم فقد تسبب حكم مباراة الجزائر و نيجيريا في هزيمة منتخب الاشاوس و حرمانهم من المركز الثالث و الحصول علي اي ميدالية في العرس الافريقي و يذكر ان هذا المسلسل قد بدأ باضطهاد الطقس للمنتخب الجزائري عندما قام الطقس برفع درجات الحرارة و معدلات الرطوبة علي لاعبي المنتخب الجزائري وحدهم دون لاعبي منتخب مالاوي في المباراة الافتتاحية للمنتخب الجزائري في بطولة افريقيا و تسبب في هزيمة الاشاوس بثلاثة اهداف عجيبة و الشعب الجزائري اصبح يخشي علي لاعبي منتخبهم من اضطهاد ارضية الملعب و الجمهور و بائعي اللب و الساندوتشات و معلقي التليفزيون و مخرجي المباريات و غيرهم في مونديال كأس العالم القادم في جنوب افريقيا مما سيتسبب بالتاكيد في هزيمة منتخب الاشاوس الخضر بثلاث هزائم نكراء , لهذا فإن الشعب الجزائري يطلب من رئيس بلادهم اعفاء المنتخب من هذه الهزائم المتوقعة و اعلان اغلاق ابواب المنتخب للاصلاحات لأجل غير مسمي , و يجعله عامر
     
    الواحد بقى محتار 
    هنقول فيفا مين ولا مين 
    فيفا مالاوى ! ! ّ! 
    ولا فيفا ايجيبتى ! ! ! ! 
    ولا فبفا نيجير ى !
    طبعا كلكم مش فاهمين ليه الجمهور الجزائرى طلع يحتفل إمبارح؟ لأنهم إتغلبوا أربعة بس.
     ارقصى يا خضراء … لا مش قادرة اصلي مصدعة …. وشايله اربعة
    يا خضرا يا بلحة يا مقمعة… شرفتى اجوالك الاربعة
    مصر:أرقصى يا خضرا …… 
    الجزائر:شوفوا حد غيرى .. الاربعه هدوا حيلى
     كده احنا عرفنا نوع خضرا طلعت من ذوات الاربع
     ياخاسر وأى خساره يافاشل بكل جداره ايه تفرق طريقة لعبك عن لعب العيال فى الحاره ولأنك تمللى ف بالى ومقامك بعكس العالى نصيحتى فى أى بطوله تسير ع النظام التالى استحضر غباك الحصرى وف ظل الخداع البصرى تخيل فى كل مقابله فريق الكيان المصرى استدعى النوايا السودا والغيره اللى لا محدوده وردد دامصرى دامصرى اللى أمه عدوه لدوده استحلف وسن سنانك وقرقض وعض بنانك وركز كويس جدا وجهز ايديك ولسانك ح تكسب جميع ماتشاتك وترفع رصيد بطولاتك وترجع وكاس العالم مستسلم وتحت بطاطك سامى النويهى ـ فيينا ـ النمسا
     الحكومة الجزائرية اصدرت قرار بقول كلمة ستو بدلا من جدو للرجال
    راحة فين يا خضرا راحة اتعلم الكوره جايه منين يا خضرا جاية من انجولا

  37. جزائرية فحلة 02/02/2010 20:41 -

    براااااااااااااااااااااافو يا فنك يا ليبي يا قاهر الفرعون

  38. مصراوى 02/02/2010 20:40 -

    منتخب المسنين اللى مش عجبك هو اللى خرجوا من الكاس بفضيحة عالمية وعصام الحضرى اخذ جائزة احسن حارس مرمى ولايهم السن المهم الاداء وفعل ما لم يفعله الشباب وكذلك احمد حسن احسن لاعب وغيرهم ومصر دائما ولادة لو عايز تهدوا هاتلوا جدو .. وارقصى يا خضرة لآلآ مش قادرة رقصوا حد غيرى اربعة هدوا حيلى

  39. دانتواحتى تشجيع بلدكو اللى هو مفروض انه بلد عربى بتشجعوه باللغه الفرنسيه والله دى خيبه كبيرة قوىوخيبه مالهاش حد

  40. موتو بغيظكم يا جزائريين ده كاس العالم اللى بتقولو عليه هاتتروقوا فيه ال3 ماتشات و ترجعوا قفاكو يقمر عيش ولن يذكركم التاريخ الا و أنتم مهزومييييييييييييييين.
    اما نحن المصريييين اسيادكم واسياد العرب كلهم سواءرضيتم او لم ترضوا سنكون دائما الأبطال وعمركم ما ها تحصلونا الأ بعد الف سنه ده على اساس ان احنا هانبطل نلعب ونسيبكوا انتوا اللى تلعبوا بس و اذا كنتوا تقصدوا العالميه فاحنا سبقناكوا فى كأس العالم للقارات وعملنا ماتشات عمركوا ماتعرفوا تعملوا حتى ربعها ومع مين اسياد العالم فى كرة القدم البرازيل وايطاليا وانجلترا طالبه تلاعبنا واسبانيا انتوا بقه مييييييييين بيعبركوا .وسلملى على العروبه ولعلمكم لازم تعرفوا ان انتوا مش عرب وكمان مش فرنسيين انتوا للأسف مسخ لا ليكوا هويه ولا ليكوا لغه دانتوا لعيبتكوا مابعرفوش يتكلموا عربى وقال ايه دول عرب وماينفعش نعمل كده فى عرب فييييييين العرب ده مش العربى برده لازم يكون بيتكلم عربى ولا ايييييه وبرده مصرام الدنياغصب عنكوا وعن اى حد يقول غير كده

  41. امير المصرى 02/02/2010 19:49 -

    يالهوى على الحقد اللى انتوا فيه متغاظين ليه ولا فاكرين ان دخلوكم لمنديال بالبلطجة وقلة الادب يبقى ده اعجاز متخدوش فى نفسكوا اوى مقلب لترجعوا تعيطوا

  42. جزائري و افتخر 02/02/2010 19:42 -

    هههههههه أجمل نكتة هههههههههههه معليش بعد 1000 سنة حين تنظم الكاف كأس العالم هما رايحين يتأهلوا و ياخذوها ثلاث مرات متتالية ههههههههههههه

  43. عصام 02/02/2010 17:59 -

    موتواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بغيظكم

  44. ابو كريم المصرى 02/02/2010 17:19 -

    اة نسيت اقولك انتو معرفتوش ان اى منتخب بكاس العالم يتمنى انا المعلم الكبير البندوزر حسن شحاتة يدربوه روحو اقروا صحافة واعرفوا ان نيجيريا تتمنى ان حسن شحاتة قصدى الكبير حسن شحاتة طالبينة يدربهم بكاس العالم اتوكسو بحزنان ولا بدنجان بتاعكو دة

  45. ابو كريم المصرى 02/02/2010 17:14 -

    يابنى منك لة قال ملقوش عيب فى الورد قالولة يا احمر الخدين احنا ولله الحمد اخدنا كاس افريقيا 3 مرات متتالية ورونا انتو هاتعملو اية وبلاش غلط روحو شوفو البلطجية بتوعكو ابطال النيلة والسواد واللعيب الجزائرى اللى رقمة 9 عمالى فيها بلطجى ورايح يضرب المحمدى بعد هزيمتة فى الماتشواللة المحمدى لو قام علية ينفخة والنبى فينكو من 20 سنة بلا وكسة والفريق اللى مش عاجبك حقق انجاز ورقم قياسى لو انتو واهلك قعدتو 300 سنة مش هاتعرفوا تحققوة روح اتوكس منك لة وشوفوا خيبتكوا التقيلة وانا عن نفسى هاتمنى من كل قلبى هزيمتكم بعد ما ترجعو قفاكم احمراصلكو فاكرين امور البلطجة هاتنفعكو اللعب النظيف والفت والاخلاقهية سبب نجاح اىفريق وخدونا قدوة ليكو عشان يمكن تحققوا ربع اللى مصر حققتة ودة ميتهياليش باسلوبكو عمروكو ما هتحققوا اى شيىء

  46. بلدى أم الدنيا 02/02/2010 17:06 -

    خلينه ليكم الشباب البيكى بيكى اللى لا بيروح ولا يجى هههههههههههههههههههه وبكره نتفرج على فضيحتكم فى المونديال وانتم بتاخدو بالقفه والمسنين اللى بتتكلم عليهم خلوكم ما تناموش يوم الخميس وزادوكم يوم الاحد اتكسف على دمك وشوف مستوانا من مستواكم انتم لسه ليكم عين. عن جد بجحين وعينيكم يدب فيها رصاصه .نتقابل على الموقع مع بدايه المونديال بس اوع تهرب زى الفار ولو راجل من ظهر راجل او مراه وعندك ؟… تظهر بعد كل ماتش مغلوب وده الطبيعى او غالب وده غير متوقع. سلوفانيا وامريكيا وانجلترا.يا نهار اوسد على راى محمد شرف .ويا خبر النهارده بفلوس فى المونديال هيبقى ببلاش سلام يا الحقود .او الحقوده ولعى فى نفسك والجاز من عندى

  47. فاروق غانم 02/02/2010 15:38 -

    بسم الله الرحمن الرحيم . صلى الله على محمد صلى الله عليه وسلم . الى كل اخوانى فى الجزائر وكل بلاد العرب . لن اقول لكم الا كلمة واحدة الا وهى اننا جميعا ابناء الاسلام العظيم والاسلام فوق الجميع وبارك الله فينا وفيكم وهدانا وهداكم الى صراطه المستقيم . واختم كلامى بقوله تعالى . اتقوا الله ان كنتم مؤمنين . فى رعاية الله وحفظه. اخيكم ومحبكم فى الله / فاروق غانم

  48. فاروق غانم 02/02/2010 15:32 -

    اعوذ بالله من الشيطان الرجيم / بسم الله الرحمن الرحيم / اللهم صلى على محمد وعلى أله وأصحابه الى يوم الدين وسلم وبارك انك حميد مجيد / فلتسجدى يا مصر شاكرة لرب العالمين . لان الله عز وجل قد اكرمكى بمنتخب الساجدين . فتحية حب واعزاز وتقدير لمنتخبنا المصرى الوطنى لكرة القدم . نعم بفضل الله منتخب مصر هو بطل افريقيا . نعم بفضل الله منتخب مصر هو بطل العرب من الخليج الى المحيط . نعم بفضل الله منتخب مصر شهد له جميع المدربين العالمين والمحترفين فى كرة القدم . نعم بفضل الله حسن شحاته مدرب عالمى شهد له كبار المختصين فى لعبة كرة القدم . نعم بفضل الله تنهال العروض على حسن شحاته من انجلترا وافريقيا وخاصة من نيجريا وكوت ديفوار والكاميرون وغانا لتدريب منتخباتهم فى كأس العالم 20010 بجنوب افريقيا وهذا فضل الله يؤتيه من يشاء والله ذو الفضل العظيم . نعم بفضل الله ان مصر ومنتخبها قدمو كرة قدم رائعة شهد لها العالم . نعم بفضل الله رفعت مصر هامات العرب . فلتسجدى يا مصر شاكرة لرب العالمين فلقد اعطاكى ربكى منتخب الساجدين . واقول لكل اخوانى فى الجزائر وبلاد العرب جميعا كما قال المولى عز وجل فى كتابه الكريم / ادخلوا مصر ان شاء الله امنيين . اخيكم ومحبكم فى الله / فاروق غانم

  49. viva l algérie 02/02/2010 13:46 -

    يا لهوي و الله خسارة كبيرة غياب منتخب المسنين عن المونديال *******كريستيانو يبكي لان منتخب الشيوخ لن يلعب مع الكبار و يريد الاعتزال *****ام الدنيا اكتفي بكاس الجيفة *المونديال للكبار و ليس لكودجيا و شحاتة

  50. الفنك الليبي 02/02/2010 12:43 -

    لا والشاهد مين شمير ذابل…….اكبر حرامي ومصلحي في ثاريخ الاتحاد المصري……….طيب مصرحوش كده للاعلام ليه؟؟؟؟؟

أضف تعليقاً